8 Eylül 2012 Cumartesi

ADINI FERİHA KOYDUM EMİR'İN YOLU

SİZ ADINI NE KOYARSANIZ KOYUN BEN OLMAMIŞ KOYDUM...
 Yazıma başlamadan önce belirtmek istediğim bir iki nokta var. Öncelikle bu dizinin öyle sağlam fanlarından değilim ne Emir ne Feriha hayranıyım. Ne karakterlere ne oynayanlara. Eee peki niye yazıyorsun derseniz objektif olacağımı düşündüm ve tabi yapımcıların zırvalamasına sessiz kalmakta istemedim. Neyse yazımı bölümü izleyenlerin anlayacağı şekilde yazacağım öyle konuların detayına girmek yerine gözüme takılan yerleri yazacağım. Yani spoili olacak.
 Şimdi bugüne kadar çok söylendi ama bir kez daha söylemek istiyorum. Bu yapımcıların amacı ne dizinin adını değiştirmişsiniz, oyuncuların yarısın kaybetmişsiniz ve dizini yüzü olan 2 bayanla da yollarınız ayırmışsınız Hayır niye yeni bir dizi başlatmadılar anlamadım zaten şu an tek güvenceleri Çağatay Ulusoy ee yeni dizi başlatsanız gene aynı olacak. Bir de hadi hepsini geçtim ortaya güzel bir çıkarsanız neyse diyeceğim . Ama nerede batırmışsınız diziyi. 
 Bölüme geçersek Emir dağıtmış tabi. Hayatı kendini öldürecek bir şey bulmak ve Feriha'nın  mezarı arasında geçiyor. Bir gece alevlerin sardığı  eve girip bir çocuğu kurtarıyor. İşte bu sırada olay yerine yeni oyuncumuz bayan polis teşrif ediyor. Emir çocuğu kurtarıp tekrar eve giriyor öyle boş boş alevlerin arkasında sokağa bakıyor. Ama bizi polis olayı görüp hiç tepki vermeyince ben şaşırdım artık insan bir bağırır hiç olmazsa içeri girmeye yeltenir, kızar falan ama nerede şaşkınlık ifadesini bile bulmak zor yüzünde. Tabi Emir kurtulur ertesi gün yeni kavga bu sefer gene aynı polis Emir'i kurtarır neyse gözaltına falan alınır. İşte bu mevzuda dizi hayatındaki absürd sahneler arasında yerine alacak sahne gösterilir. Karakoldaki bayan polis tayfası Emir'i kameradan izleyip "ayy ne yakışıklı boşa gidiyo" falan gibi bir şey zırvalamazlar mı? Bir seferlik de değil bir de uyurken aynı sahne , rezillik resmen.Yani polislerinde işi gücü bitti Emir'i 5-6 kişi izleyip hayıflanmaları kaldı. Dizi bile olsa çok yersiz bir durumdu. Ama sonra düşündüm ki acaba yapımcılar  "biz Çağatay'ı ekrana koyalım siz kadınlar aynen bu polisler gibi uyusa  bile onu izlersiniz " mesajı mı verdiler. Bir de kardeşi ve annesi eve gelip Emir'i beklemekteler. Tabi sahne burjuva sınıfının halkın arasına karıştığında yaşadıklarını anlatan bir sahne gibi. Emir gelir yüzünde bugün de ölemedim bakışı vardır. Tartışma falan işte. Benim asıl kafama takılan nokta yani ölmek istiyorsan intihar diye bir şey var neden başkalarını suça bırakacak bir yol seçiyorsun ki at kendini boğazdan aşağı.
 Rıza tarafını incelersek gitmiş Zehra'nın süt kızını bulmuş okutacağım diye tutturmuş. Kız zaten acayip bir şey nası anlatsam ki.Adı Zülal köyden yaşamış. Ama Feriha'nın odasına girer girmez. Saçını açıp aynaya hayran hayran bakınca şaşakaldım. Acaba köyde ayna yok mu diye düşündüm sonra anladım bu kız kendisine hayran. Sonra Hatice hala Emir'i falan anlatınca "Feriha çok şanslıymış" demez mi? yuh dediğim andı. Neymiş  aşkmış falan filan. Kızım sen çeyrek akıllı mısın o yaşta düğün günü psikopatın biri tarafından vurulan bir kız ne derece şanslı olabilir. Daha buna bile kafan basmıyorsa. Sen boş ver okuma. Bir de Seher'e posta koymaz mı? Ben Feriha değilim diye tabi değilsin kızım Feriha'nın 10 da 1 i bile değilsin hatta polisle ikinizi toplasak etmezsiniz 10 da 1 i. Anlaşılan köy bu konuyu o kadar konuşmuş ki kız daha Emir'i tanımadan aşık olmuş.  Saçmalayıp duruyor. Ama garibime giden Zülal eve ilk kez geldiğinde Seher'in ifadesi üstüne kuma gelmiş gibiydi. Açıkçası  abartılı buldum.
 Koray boşanmış işte çocuğu ve Hatice hala ile idare ediyor. Bakıcı derdi var. Tabi bu sırada bir okul öncesi öğretmeni ile aynı taksiyi paylaşmak durumunda kalıyor. Hayır artık aynı anda taksiye binip tanışan karakterleri görmek sıkıcı gelmeye başladı. İşte bu öğretmeni bakıcı alacak. Bu arada bence Koray(Yusuf Akgün) resmen harcanıyor bence başrolü götürebilecek kapasite biri.
 Yavuz Sanem ile sevgili olmuş. Bir de yadigar bir polisten söz edip duruyorlar. Aaa kim olabilir ya diye düşünmedik bile Emir'i gözaltına alan polistir kesin yoksa dizi nasıl dönecek Allah korusun. Bu arada polisin adı Can'mış. Tabi Yavuz ile Emir Can'a abayı yakarlarsa hiç şaşırmam. Hatta Yavuz yaktı bile.Zaten bu ilişkiyi anlamadım ama. 
 Sonlarda Emir polis arabası ile şüpheli konumunda giderken, çatışma anonsu olur. Süper zeka polis Can Emir arabadayken çatışmaya girer. Ama garip nokta insan bir Emir'e kelepçe takar öyle saldım çayıra mevlam kayıra gibi yapılmaz.  Emir gene çatışmaya  atlar , kurtulur , mezarlığa gider.
 Neyse özellikle zaman hesabı Ömer ve Can'ın bu kadar büyümesini imkansız kılıyor ama ...
 Madem Feriha ve Hande yok en azından hem güzellikle hem oyunculukla .onlara erişmiş kişiler bulsaydınız. Zülal da Can da itici karakterler oldular gözümüzde, Can sistem düşmanı, zırt pırt çemkiren, gereksiz repliği bol olan bir karakter, Zülal ise özenti, dar düşünen, abartılı hareketleri olan, sıkıcı bir karakter olmuşlar.
 Dizi Emir hatrına tutarsa tutar yok senaryo ve oyuncular bir anda 180 derece dönüp adam akıllı bir şey meydana getirilerse ne ala. Ama gidişat iyi değil. Özellikle 2 yıl ardından izlediğinde yeni başlamış bir dizi hissi vermesi...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...