8 Eylül 2012 Cumartesi

HUZUR SOKAĞI

 Dün bir yeni bir dizi daha başladı. Şule Yüksel Şenler'in romanı Huzur Sokağı'ndan uyarlanmıştır. Zaten kitap  yıllar önce Birleşen Yollar adıyla da sinemaya da uyarlanmıştı.
  Kitabı okuyalı rahat 10 sene olmuştur. Ama gene de bazı yerleri hatırlıyorum. Kitaba çok hakim olmasam da diziye uyarlanırken bol bol karakter eklemsi yapıldığını fark etmemek elde değil.Ve dizi bariz şekilde günümüze uyarlanmış. Telefonlar, bilgisayarlar falan günümüze uyarlandığının kanıtı olsa da özellikle üniversite ortamı, binası biraz eskileri anımsatıyor. Sanki hafiften zaman karmaşası yaşanmış gibi. 
 Bölüme geçersek Bilal efendi, yardımsever, saygılı, mütevazi bir karakterdir. Canlandıran Kutsi olunca bu özellikler bayağı oturmuş ama Kutsi'yi tutup da üniversite öğrenci olarak göstermeleri biraz da abartı olmuş. Yani Kutsi hiç de üniversiteli biri gibi değil özellikle yaşı büyük durduğu için inandırıcılık kaybolmuş. Zaten Bilal karakterinin 2-3 sene üniversiteye geç başlayıp 1-2 sene de uzatacak bir kişiliği olmayınca yaş farkı gözüme  iyice takılıyor. Bilal'in babası vefat etmiş annesi ve kardeşiyle birlikte yaşıyor. Kardeşi artık her dizi de rastlamaktan içimize gına getiren bir karakter. Kusursuza yakın kişilikteki baş karakterlerimizin hep böyle bir kızı ya da kardeşi olmuştur. Böyle yalan dolanı bol, ne oldum delisi,özenti vb pek çok özelliğe sahip bir kızdır kendisi. Bilalgile  hep destek olan komşuları var. Hasan( Gökhan Mete)- Saadet(Güven Hokna) çifti ve kızları Şükran(Sinem Öztürk). Şükran Bilal'e senelerdir aşık. Bilal de aileye duyduğu minnet yüzünden olacak ki pek içinden gelmese de Şükran ile evlenmeye razı.
 Bir de zengin kızı Feyza var. Selin Demiratar  çok başarılı bir oyunculuk sergiliyor belirtmeden geçmeyeyim.
Feyza barda içip içip Bilal'in taksisine biniyor. İyi çocuk Bilal durumdan zerre faydalanmıyor. Feyza iyi niyetli olmayan birine denk geleydin... Neyse ertesi gün beyaz atlı prens misali Bilal bir de kavgaya denk düşen Feyza'yı kurtarır. Bir de Feyza'nın uyuz olacağınız bir arkadaş grubu var. Bu kızlardan biri Bilal'e yazıyor zaten. Haaa anlamışsınızdır ama gene de söyleyeyim Feyza ve Bilal birbirini hiç tanımasalar da aynı okuldalar hatta evleri de birbirlerine bayağı yakın. Feyza'nın ailesi zengin baba ,aldatan üvey anne modeli işte. Üstelik Üvey annenin aldattığı adam burunlarının dibinde. Babasının gözde elemanı. Bir de utanmaz eleman Feyza'ya da yazıyor. Herhalde adamın parasına garanti konmak için çabalıyor.
   Tabi denk düşecek ya Bilal'in mahallesinin iftar hazırlığı sırasında Feyza ve uyuz arkadaş grubu oradan geçiyorlar ve Bilal'e yazan kız Bilal'in iftar davetine atlıyor.  Feyza bozuk duruma. Burada çok güldüren 2 nokta var. Birisi iftar öncesi Saadet ve Bilal'in annesi Kevser konuşurken ayarlayalım da yan yana otursunlar muhabbeti geçiyor. Zaten Saadet acayip komplocu yok Şükran:'ı isteyen iyi taliplerimiz var, yok yan yana otursunlar. Neyse güldüğüm yer Saadet'in ayarlama  şekli "Bilal yanını tut Şükran otursun" hadi ya böyle mi ayarlanır. 2. yer ise kızlar iftar sofrasına gelecek olunca Saadetin "koş Şükran" diye bağırışı meali Şükran yetişşş Bilal elden gidiyor. Bilal sen de neymişsin. İftar sonrası Bilal'e yazan kız ve Feyza ortamdaki konuşma yüzünden gaza gelip Feyza 3 güne Bilal'i tavlar mı iddiasına giriyorlar. Feyza sen nasıl bir insansın ya nankör müsün adam 24 saatte 2 kez kurtardı seni insan bu kadar duygusuz olur mu?? Neyse iddiaya o kadar kendini kaptırdı ki teraviye bile gitti. Bilal'e görünmek için. ben tabi bu sahnede çarpılmasını falan bekledim Feyza'nın.  
Tabi Bilal hemen okulda teravih de gördüm diyor işte Feyza şaşırdın mı dış görünüşe aldanmayacaksın ayağına yatıyor. Bilal de saf saf inanıyor. Yahu Bilal saftirik misin canım. Daha 2 gece önce zil zurna sarhoş getirdi eve , maneviyata erdiğine hemen inan olur mu?? Onu da geçtim bir teravih de gördün diye etkileniyorsan Şükran'la çoktan evlenmen lazım değil mi? Neyse bölüm sonu Feyza'nın Bilal ile durumu hazmedemeyen iddia arkadaşının iddiayı Bilal'e belli etmesiyle son buluyor.
 Peki bölümden gördüğüm saçma yerler, İftara gelen kızların saç baş makyaj giyim özelliklerinden dolayı Kevser hanımın olumsuz vurgulamalar yapması ama kızının sırf aynı nedenlerden kızları çok beğenmiş olması. Ne kadar dış görünüşçü olmuşsunuz.  Sonra Bilal'in durumu , bak eğer Şükran ile cidden evleneceksen söz nişan vakti gelmiş yapın gitsin, yok beni sıkboğaz etmeyin demek ne alaka. Eğer manevi borç  için evleneceksen hiç evlenme, evlenmeyeceksen de yerini belli et kızcağız seni boşuna beklemesin. Ya Saadet hanıma ne demeli 3-4 kız görüp Bilal elden gitti moduna geçen sen yani söz ,nişan, evlilik yaptınız diyelim. Bilal o kızlara bakacaksa o zaman da bakar. Yani zaten kızını seviyorsa bakmaz ama nerede kaldı mantık.,
 Özetle kitapla uyuşmayan yerleri, abartılı karakterleri ile açılış yaptı. Yol çizgisi tutacağına inandırıyor beni. Cumaları dizi bolluğu olsa da emin adımlarla kendine bir yer edinir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...