17 Şubat 2013 Pazar

YOK ARTIK DEDİRTEN SPOİLER

Aslında daha az önce spoilerle dolu bir yazı yazmış biri olarak herhalde başka spoilere laf atacak en son insan benim ama... Artık beni bile şok eden spoiler görünce dayanamadım ve bu yazıyı yazmaya başladım. Pek çok blogger özellikle bazı yabancı dizilerde spoiler kullanmamak için 40 takla atıyor. Ben de onları takdir ediyorum ama kendim spoiler yazmaktan asla vazgeçmiyorum. Çünkü dizi bazen öyle bir hale geliyor ki o yazıyı yazmak için "X öldü" demek farz oluyor. Ben de buna  yüksek oranda spoiler içerir, şü sezon şu bölüme dair spoiler içerir diyerek  çözüm buldum. Kısacası yazıya başlamadan bolca spoiler uyarısında bulunuyorum. Bu yüzden aşağıda bahsedeceğim spoiler olayı bundan çok farklı bir boyutta.Ve ben bu yazıyı özellikle benim gibi yabancı dizileri kim ölmüş kim kalmış bilmeden izlemek isteyen dizi severler adına yazıyorum.
Bakınız spoiler duyunca insan ne halde.
(Resim Özgün Resimler'den alınma)

Her şey daha yeni başlayan (dizi adları ile ilgili hiçbir bilgi vermeyeceğim sizde spoiler yemeyin diye) daha 1. sezonunu doldurmamış bir diziyi seyretmeye başlamamla başladı. Malum çok popüler bir yabancı dizi sitesinden diziyi heyecanla takip ediyordum. Özellikle dizi bitince (siz yapar mısınız bilmem ama benim çok sık yaptığım bir şeydir) hemen yorumlara geçerim. Bakalım kim benim gibi düşünüyor. Diziyi iyi/kötü bulan bir tek ben miyim? Acaba göremediğim ufak detaylar var mı ? diye yorumları incelerim. Bu arada spoiler açmaktan da çekinmem.
Neyse açarken bakınız nasıl bir spoi ile karşılaştım.
Gerekli sansürlemeyi yaptım
Bu zenci arkadaşın oynadığı karakterler hep ölüyor. :( x karakteri vardı A da.)
Başka bir dizide ölen bir karakterin adını o dizinin altına spoiler açarak yazmışsın ama oradaki spoilerden kasıt herhalde istediğiniz her dizinin spoilerini yazın demek değildir. O dizinin o bölümü belki önceki bölümler hadi bilemedin sonraki bölümden çıkardıklarını yazarsın demek.
Hadi bu arkadaş spoiler uyarısında bulunmuş. Bakınız bu arkadaş nasıl yazmış. Spoiler bile kullanmadan.
Aralarına katılan yeni ajan hanımefendiyi yani B'in son bölümünde muhtesem sonla ölen hanımefendiyi tanıyan bir benmiyim :)) oradaki C abimiz her oynadığı dizide asker ve ya onun gibi rollerde oynuyorken bu ablamızın da her dizi de ajan rolünde oynamak zorunda mı :)
Yok artık dedim resmen. Spoiler bile kullanmayan arkadaş resmen bir diziyi katlettin sen bunun farkında mısın? 
Eğer bir dizinin altına başka bir dizide ölen bir karakteri yazacaksanız tavsiyem: Önce normal spoiler kullanın sonra da yazıya başlamada şu diziye dair yüksek oranda spoiler içerir deyin.
Şunu fark ettim bu dizi şöyle bir 4-5 sezon devam ederse bütün yabancı dizilerde ölen karakterleri öğreneceğiz herhalde...

4 yorum:

  1. ayy ben artık dizi yazısı okurken korkuyorum resmen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. korkulmayacak gibi değil ki hani spoiler yazarsın ama bir belirt önce ben bas bas bağırıyorum yazarken spoiler içerir diye ama uygulamayıp dizinin tadını tuzunu kaçıranlar çok :)

      Sil
  2. Ya bende de şu var. Ben spoiler yazsa bile dayanamayıp okuyorum ya :( Geçen okudum bi kere şok oldum kendim kaşındım valla :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ben de bazen spoileri takmadan okuyorum ama dediğin gibi kendimiz kaşınmış oluyoruz benim kızgınlığım uyarı vermeden bütün dizileri katledenlere :)

      Sil