27 Ekim 2013 Pazar

THE VAMPIRE DIARIES 5. SEZON 4.BÖLÜM

SPOİLER...
Stefan'a geçmişini hatırlatmak isteyen Damon ona deşicilik ve öncesi günlerinde tuttuğu günlükleri okutarak başlamış işe.ne iyi yol ne iyi yol hafıza kaybına en iyi gelen şey bilmem kaç tane insanı katleden bir vampir olduğunu öğrenmektir.Ama itiraf edeyim Stefan'ın burada eğlenceli kardeş olduğunu iddia etmesine epeyce güldüm.(Zaten her ne kadar duygusal bir bölüm olsa da Stefan'ın esprili diyalogları sayesinde bolca güldük.)


Elena ise Caroline'e arayıp Stefan'ı Damon'a emanet etmesinin ne kadar delice olduğunu sorar. Tabi ilerleyen konuşmada Caroline'nin yakışıklı Jesse'i kasabanın anma gününe(zil çalma) getireceğini öğreniriz.
Damon ile Stefan barda takılırlar.Stefan'ın deşicilik arzuları su yüzüne çıkmaya başlar.Olaya Elena dahil olur ama fark eder ki Stefan henüz adını bile bilmemektedir. Elena haliyle bozulur.Sonra Stefan garsona saldırır.Damon  son dakikada mani olur
.Elena Stefan yüzünden Matt ise bilinç kaybı yüzünden Bonnie'e ihtiyaç duyarlar ve ulaşamadıkları zaman iş Jeremy'i yansır.Jeremy bu yalanla daha fazla baş edemeyeceğini anlar.
Damon -Elena -Stefan üçlüsü ise mezarlığı ziyaret eder.Aile mezarlıklarına giderler.

Jeremy bu sırada Damon'u çağırır.Stefan ve Elena baş başa kalır.Stefan Elena'a aile durumu sorar. Elena başlar ölenleri saymaya evet uzun bir listenin ardından Stefan gene romantikleşme moduna girer. Dejavu yaşarız biraz.Sonra ilk tanıştıkları yere giderler. Erkekler tuvaletinden çıkan Elena ile çarpıştıkları yere.
Stefan okulda Elena ile eski sevgili olduklarını fark ettiğini söyler.Stefan ayrılık sebebinin deşicilik geçmişi ile alakalı olduğu söyler. Elena karşı çıkar.Hep kendini kontrol ederdin der. Stefan espriyi patlatır yani seni ölümüne sıktım mı?Elena sorun sende değil bende,vampir olmak beni değiştirdi ayaklarına yatar hatta malum köprüye giderler.
Bu sıralarda Caroline Jesse ile romantik dakikalar yaşamaktadır.
Ve Damon aylarca saklan gerçeği öğrenmek üzere Jeremy'in yanına varmıştır.Jeremy tane tane Damon'a Bonnie'nin öldüğünü anlatır. Damon inkar modunda çünkü Elena'nın bütün hayatı mahvolacak.(Yok artık kız ölmüş sen ne derdindesin.)
Köprüdeki muhabbet bayağı ilerler ve Elena Damon ile birlikte olduğunu itiraf eder. Ve Stefan açlığı tekrar hissedip kaçıverir.
Matt ise uyanıp eve yerleştirdiği videoları izler. İçindeki yolcu ona seslenir ve geçen bölümde Matt'ın elinde uyandığı bıçağa sahip çıkmasını emreder.
Caroline ise mezarlıkta kalabalığın içinde Stefan'ı bulur.

Bu eğlenceli muhabbeti yarası olan Jesse bozar. Stefan tekrar kan ister,Caroline Jesse'den saklanmasını ister.Ama Stefan gene de bulur onu. Ve Caroline olaya müdahale edene kadar kanını içer ve Caroline mecburen iyileşmesi için ona kanını verir.Sonra da Stefan'a bu insan olmadığı hakkında nutuk çekmeye başla ama Stefan tekrar kaçar.
Jeremy ise Bonnie'nin durumunu Matt'a söylemeye gider.
Stefan ise malikanelerine gelmiş günlükleri yakıyordur. Elena ve Damon gelince bu günlüklerdeki insan olmak istemiyorum der sizi de istemiyorum imasında bulunur ve çeker gider.
Elena Bonnie'nin sorunu çözeceğine inanırken Damon acı gerçeği söyler. Elena şokta.
Caroline ise Stefan'ın güvenini Elena ve Damon'dan daha fazla kazandığı için onu kontrol edecek kişi olmuştur. Ve ertesi gün yanına gidip Bonnie' nin ölümünden bahseder. Hatta bayağı duygulu konuşmalar olur. Stefan-Caroline birlikteliğine yeşil ışık yakacak kadar.
Elena ise ağlama krizlerinden çıkıp cenazeye katılır.
Şimdi Elena canım sen bilmezsin ama bizim bir listemiz var. Elena mutlu olsun,istediğine kavuşsun diye ölen insanlar diye bir listemiz var.Neyse sustum.
Ve cenazedeyiz gözler nezaket icabı gelir diye beklenen Stefan'ı aradı ama gelmedi Stefan başka bir sürpriz oldu Tyler teşrif buyurdu cenazeye. Arkadaşlar arasındaydı.Jeremy yöneticiliğinde hayale Bonnie gözleminde Damon,Elena,Matt ve Caroline (son dakikalarda Tyler) geldi. Her biri kütüğü Bonnie için bir şeyler bıraktı.Bonnie Jeremy aracılığıyla onlar konuştu.
Toplu bir cenaze karesi bolca duygu yüklüydü.Şahane bir müzikte eşlik etti.Ağlamayan bir avuç izleyici kaldıysa onlarda muhtemelen duygularını aldırmıştır.
Dip not:Herkes fark etti ki cenazede Matt sap gibi kaldı. Yazıktır şu çocuğa da yapın bir sevgili.
Tabi ki bölümü böyle bitirmediler. Dr. Wesley vampir kanı içtiğini keşfettiği Jesse'yi öldürür.Harbi, psikopata bağlamış adam.

Gelelim bölüm yorumuma öncelikle malum kişilerin Bonnie'e işi düşmesi Bonnie bi on sene daha yaşıyor ayağına yatardı. Yani hayatları resmen ilgisizlik üzerine kurulu. Ama itiraf edeyim TVD  çok cenaze gördü bu en sağlamıydı muhtemelen. Ayrıca Damon'un Bonnie'e geri getirmek için Silas ile pazarlığa oturacağı dedikodusu da rövanşta.
Stefan ise en çok üzüldüğüm karakter oldu yani düşünün adam kız arkadaşını kardeşinin çaldığını ikinci kez yaşıyor. Yok harbi kötü durum.Caroline -Stefan ilişkisi değil dostluğu desteklenir onu da araya sıkıştırayım.Ayrıca bu Stefan en sevdiğim Stefan oldu.Ve bu bölümün espri kaynağıydı.
Tyler geldi ama internette dolanan  ayrılık haberleri var ki ben de bunun olma olasılığını yüksek buluyorum.Tyler artık ilişkisini ikinci plana atmış gibi görünüyor.
Son olarak profesör Shane'nin ardından Dr. Wesley'de kafayı yemiş çıktı.Olan Jesse'ye oldu.
Kısacası yer yer esprili yer yer ağlatan kafamızda soru işaretleri oluşturan güzel bir bölümdü.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...