9 Temmuz 2014 Çarşamba

ROMANTİK İRONİ-TUBA AKYOL

Kitap Künyesi
Adı:Romantik İroni
Yazarı:Tuba Akyol
Yayınevi:Nar Kitap
Sayfa:172

Banu engebeli bir yolu  olduğunu düşünse de parasının iyi olması sebebiyle yeni bir işe bir başlar.
"İş görüşmesi bitti,çıkışa yürüyorum.Halıya takılıp tökezledim.Hım, bu yeni iş yolu biraz engebeli. Tam çıkacağım,misafir manyetik kartı turnikeyi açmadı.Hım,bu binaya girmek var,çıkış onların inisiyatifinde olabilir.Belki de kariyerde tek yönlü yol.İyi düşün!
Ama parası iyi.
Oooo,ne duruyorsun?"
 Yeni işi sevgilisi "O"nun evine çok yakın olduğunu için onun yanına taşınır.
Böylelikle yepyeni bir yaşam düzeni başlar Banu için.
"Hayat kendini taklit ve tekrar etmekten ibaret (ki bu da "tarih tekerrürden ibaret"in abartılı bir taklidi/tekrarı olmuş oldu.)"

Kitapta ise Banu'nun işinden,ilişkisinden,düşüncelerinden bolca bahsediliyor.
"Birinin doğruluğundan ne kadar uzun zamandır şüphe etmiyorsan,yamuğunu ilk yakaladığında artık o kadar şiddetle şüphe ediyorsun."

Yeni işin sayesinde bolca seyahat ettiğini belirteyim mesela. Gerek yurt içi  gerek yurt dışı sık sık seyahat ediyor. Üstelik tatil zamanlarını da "O" ile tatile giderek değerlendiriyor.Oldukça tempolu bir yaşamı var anlayacağınız.(Güney Afrika seyahati var ki, ben de istiyorum moduna geçtim resmen.) Ama hayatı ne kadar doluysa o da o kadar sıkılıyor. (Aşırı sıkılması bana biraz kendimi hatırlattı desem.)
Sonra bir de tembelliği ateşli bir biçimde savunuyor.(Desteklemedim desem yalan olur.)
"Yaz,tembelliğin nihayet hak ettiği saygıyı gördüğü muhteşem mevsim."
"Tembellik çalışmamak değil,boşa yorulmamak."

Bazen her şey mükemmel olsa da Banu'nun hayatı da oldukça inişli çıkışlı bir şekle bürünüyor.
"Her hayal gerçekleştiğinde kırılır.
(hayat:"Gerçek"leştiğinde kırılan hayal.)"

En azından Banu'nun Deniz,Simin,Ayça gibi dört dörtlük kara gün dostları var.(Belirtmeden geçmem Deniz sayesinde bilimsel araştırmalarla ,istatiksel  verilerle  haşır neşir olabiliriz.)
Kitabın en sevdiğim özelliklerinden biri başta Vampirle Görüşme ve Chuck Palahniuk'in kitapları olmak üzere bazı eserler göndermeler yapmasıydı.
Onun dışında akıcı bir dille yazılmış, bir çırpıda okunabilecek hoş bir kitap.

Ayırca kitapta şöyle güzel bir hikaye vardı sizlerle paylaşmak istedim.

2 yorum: