27 Ağustos 2015 Perşembe

TEEN WOLF 5A SEZONUNU NEDEN SEVEMEDİM?

Teen Wolf dizisi 2 gün önce sezon arasına girdi,5B ne zaman başlayacak derseniz şimdiye kadar hep Ocak ayı deniliyordu muhtemelen Aralık-Şubat  ayları arasında başlar. 
Uyarı Teen Wolf 5. sezon 10. bölüme kadar izlememiş olanlar okumasın,aşırı oranda SPOİLER içerir.
5A finaliyle birlikte dizinin eskisi gibi olmadığını hissettim,sezonu genele olarak düşününce de 5A 'yı sevemediğimi fark ettim. Şimdi eğri oturup doğru konuşmak lazım 5A boyunca beğendiğim yerler olmadı mı,hayır oldu.Sezon arasından sonra 5B için büyük umutlar beslemedim mi besledim. Ama genede bu sezon Teen Wolf'un eksiklikleri,sinir bozucu yönleri aldı başını gitti.

Bunun en önemli sebebi senaristlerin sezonun ikiye bölmesi.Çünkü beni en çok sinir eden konu Theo'un 10 bölümdür fitne fesatla grubu dağıtmak için elinden geleni yapması.Theo bence  Yaprak Dökümü'nün Ferhunde'si ya da Fatmagül'ün yengesi gibi davranan ve benim de sinir bozuculuğunu kaldıramadığım bir
karakterdi. 
Şimdi senaristler 5B'de Theo'un sürüsüyle,yavaş yavaş birleşen Scott'un sürüsünü savaştırıp,Korku Doktorları'nın "başarı"sını da araya sıkıştıracaklar, bu yüzden de 5A'yı Theo'un sürüsünün nasıl oluştuğunu anlatmak için yapmışlar bir nevi hikayenin girişi olmuş ve 5A giriş olduğu için  10 bölümde mecburen sadece Theo'un fitne fesatı izledik. 
Eeee senaristler ne yapsın peki?Hemen 5. sezonun 2.-3. bölümde Theo'un Chimera sürüsü ile Scott'un sürüsünü mü çarpıştırsın,biz de aaa bu sürüde nereden çıktı mı? diyelim. 
Hayır tabi ki böyle yapmasınlar ama sezonu 10+10 şeklinde bölmek yerine 15 bölüm yapıp Theo'un ekibe sızma kısmını kısaltıp daha güzel bir 5. sezon yapabilirdi biz de Theo'u izleyip fitil olmazdık.
Gelelim sezonun sevemediğim gözüme batan yerlerini.(Bu arada belirteyim bu sezonu izleyip, sevmiş hatta bayılmış olabilirsiniz o sizin zevkinizdir ve buna sana saygı duyarım, aynı saygıyı da umarım siz bana duyarsınız)

Kemik Kadronun Yavaş Yavaş Yok Oluşu
Kolay kolay hiçbir dizi için "bu karakter ölürse diziyi bırakırım" dememişimdir.(Tabi diziye adını veren,dizide her şeyin onun üzerine olduğunu karakterler dışında,o tarz dizilerde ana karakter ayrılırsa bence dizinin bitmesi daha sağlık olur.) Keza Teen Wolf için de "yok Allison öldü, yok Derek gitti" demedim. 
Ama bu sezon şöyle bir bakınca Derek, Chris, Allison, Jackson, Isaac hatta Peter bile özlendi. Evet dizi bu kadronun eriyişini telafi etmek için onlarca karakter eklemesi yaptı ve bazıları gerçekten iyi ki geldi dedirten karakterler.Ama şöyle de bir durum var,bir örnekle anlatayım en iyisi. Mesela bütün çocukluğunuzu geçtiği bir eviniz var ve bu eksikliklerle dolu, sonrasında 12 yaşında yepyeni şahane bir eve taşınıyorsunuz ama ev ne kadar şahane olursa olsun eski evinizi arada sırada özlüyorsunuz çünkü o ev geçmişinizin en önemli parçası. İşte bu saydığım karakterler,yerlerine ne kadar muhteşem karakterler gelirse gelsin özlenecekler çünkü Teen Wolf'u sevmeye başladığımız zaman onlarla sevdik. 

Ne Olacak Bu Şerif'in Hali
Geçmiş sezonlarda genelde olaylardan bihaber olan Şerif, doğaüstü mevzuları öğrenince de çok haşır neşir olmadı olaylarla. Ama bu sezon adamcağız bir şeriflik yapma aşkına tutuldu. O kadar ki işin ucunda doğaüstü varlıkların ifşasına giden bir yol çıksa da bu yola girmek için çabaladı. Hayır anlamıyorum Kira'yı hapse attın diyelim kız jüri karşısına çıkıp "ben kitsuneyim  bedenimi tilki ele geçirdi" mi desin istiyorsun. Ya da Tracy'i adli tabibe incelettin diyelim kızın cıva kanamasın nasıl açıklanmasını bekliyorsun. Bu sezon Şerif sürünün yanında mıydı yoksa karşısında mıydı anlamadım. Kendince adaleti sağlamayı çalışıyor ama işin sonunun neye dayandığını öngöremiyor. Üstelik kanimayı tek başına durduran hatta emniyetten destek almak yerine uzaklaştırma kararı alan, Hayırsever'in suikastçılarını bir başlarına durduran karakterlerimizin yanında o zaman Şerif'i göremezken şimdi bu şekilde görmek...
Anlayacağınız bir sürüye uygun örtbaslar yapan bir Şerif isteriz.

Scott'un Gerçek Alfalığının Nimetleri ile Hala Tanışamamış Olmak
Dizinin facebook sayfasını takip edip yorumları okuyanlar bilir ki hemen hemen her kavgada dayak yemeyi başaran Scott'u tiye almak bizim için alışkanlık haline gelmiştir. Genel manada bu duruma kaç sezondur takılmasam da bu sezon artık bende yok artık moduna geçtim. 
İlkin son bölümde Scott'un astım ilacına kurtboğan karıştığı için zayıf düştüğü gördük, şimdi Theo önceki astım ilaçlarını kurtboğan karıştırdı mı muhtemelen hayır öyle olsa 8.-9. bölümlerden bir sahne daha eklenirdi yani sadece son bölümde Liam'dan yediği dayağın sebebi kurtboğan geri kalanların hepsi kendi zayıflığı. (Ayrıca Scott kurtboğan olduğunu nasıl anlamaz orası da ayrı bir konu)
Son bölüme kadar Scott'un kavgada yenilen taraf olması içimize daral getirdi, nerede o üvez ağacının külünden gerçek alfalığı sayesinde geçen nerede şimdiki kendini koruyamayan adam. 
Onu da geçeyim Scott gerçekten iyi bir lider olsa da iş koruma mevzusuna gelince fos çıkıyor. 
Bundan sonraki bölümlerde umarım gerçek alfalığın hakkını veren bir Scott görürüz.

Sürünün Arasındaki Sırların Artışı,Araya Giren Soğukluk
Theo dostu birbirine kırdırmak konusunda harbiden başarılı amma bizim sürüde sır saklamakta bu kadar ısrarcı olmasa böyle olmazdı herhalde.
Misal Malia Çöl Kurdu mevzusunu saklamayı tercih etmese sürüden bu kadar uzaklaşmazdı. 
Hele Stiles nefsi müdafaa olarak öldürdüğü kişiyi Scott'a söylerse bu kadar sessizleşip, vicdan yapıp suçlu konumuna düşmezdi. 

Stiles-Scott Dostluğunun Hoşa Gitmeyen Akıbeti
Bir zamanlar Scott ile birlikte ölüme gitmeye razı gelen Stiles vardı. Bu ikilinin dostluğu dizinin en sevilen taraflarından biriydi,sanıyorum bunda hepimizin böyle bir dost istemesinin payı var .Gerçekten bu sezona kadar her daim Scott'a hep destek tam destek veren Stiles'in iki aylık Theo'un sözü ile Scott tarafından  itham  edilmesi kesinlikle hoş karşılamayacağım bir durum.Onu geçeyim elinde anahtarla kendisine doğru gelen Stiles'den tırsan Scott sanki benden tırsmış gibi hissettim, yapmayın böyle şeyler. Biz onların dostluğunu sevdik, birbirlerinden şüphelenmelerini değil.

Allah Düşmanın Bile Şereflisi Versin Dedirten Theo
Yukarıdaki girişte Theo'dan ne kadar nefret ettiğimi anlamışsınızdır. Teen Wolf'dan kaç tane düşman geçti saymadım ama en sinir olduğum düşman unvanını kesinlikle Theo karakteri aldı. Ve şunu da ekleyeyim bu senaryonun ve oyuncunun başarısı olarak nitelendirdiğim bir durum değil. Aksine bu karakterlerden bizim dizilerimizde var ve ben onları da bir gıdım sevmezdim.Ekran karşısında Theo'un numaraları yüzünden fitil oldum, eğer bu karakter böyle 5 bölüm daha aynı naneyi yeseydi diziyle arama mesafeyi koyardım herhalde. Benim için rahatsız edici bir karakterdi.

Pek Çok Şeyin Başından Beri Olması
Bundan önceki sezonlarda hep Hayırsever kim,Kanima kim,Nogitsune kim dedik durduk ama bu sezon Korku Doktorları ve Theo daha ilk bölümlerden renklerini belli ettiler ve bizim için bu sezonun gizem unsuru bayağı kayboldu.Hadi Korku Doktorlar'nın amacı ne, neden bunu yapıyorlar? sorularının cevabını sezon arası finalinde alsak neyse diyecektim ama nerede?



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder