1 Ocak 2016 Cuma

2015 YILINDA OKUNANLAR VE ENLER

Blogumu açalı 3.5 yıl oldu bu sürede tam  3 yılbaşı geçti ve ben çoğunda "Bu yıl neler okudum?" tarzında bir yazı yazmaya niyetlendim ama bazı sebeplerden bu amacım bir türlü uygulamaya geçmedi. En sonunda bu yıl bu böyle bir yazı yazmayı başardım.
Bu yıl 73 kitap okumuşum genelde 40-50 civarı okusam da bazı yıllar kendime böyle sürprizler yapıp ortalamanın üzerine çıkabiliyorum.(Muhtemelen seneye 40 civarında takılacağım. )
Okuduklarıma tek tek link veremedim eğer böyle bir işe girişirsem yazma hevesim daha bir kırılacak diye korktum bir de pek çok yorumum hala taslak kısmında bekliyor.Bu yüzden iyi ya da kötü aklımda yer eden kitaplara kısaca değinip enleri seçeceğim.


1.Çift Taraflı Bir Dedektif Hikayesi-Mark Twain
2.Açık Havada Bir Gün-Jane Bowles
3.Jessie Lamb’ın Vasiyeti-Jane Rogers
4. Şans Müziği-Paul Auster
5.Tersyüz-Amy Harmon
6.Sahipsiz İskele-Yusuf Gürer
7.Örümcek Kral’ın Kızı-Chibundu Onuzo 
8.Katilin Şahidi-Algan Sezgintüredi
9.Deşifre-Mai Jia
10.Bozulan Yeminler-Sabrina Jeffries
11.Gölgelerin Ressamı-Esteban Martin
12.Kürk Mantolu Madonna-Sabahattin Ali
13.Mavi Çemberli Adam-Fred Vargas
14.Ölümsüz-Catherynne M. Valente 
15.Saklambaç-Müge İplikçi
16.Oyunbozan-Harlan Coben
17.Olur Böyle B*ktan Şeyler-Rick Springfield
18.Mango Sokağı’ndaki Ev-Sandra Cisneros
19.Poirot Araştırıyor- Agatha Christie
20. Büyük Vuruş-Harlan Coben
21.Gülsima Ağlama Ne Olursun-Ferhad Fani
22.Yalnızca Rabbine Yönel-Ömer Çoban
23.Ankara Öyküleri-Kolektif
24.Zor Oyun-Harlan Coben
25.Başka Topraklarda Rüzgar Sert Eser-Honggyu Son
26. Siddhartha-Hermann Hesse
27.Acı Bakanlığı- Dubravka Ugresic
28.Anlat Bakalım-Chuck Palahniuk 
29.Konfidenz-Ariel Dorfman
30.Küçük Prens-Antoine de Saint-Exupéry
31.Dönüşüm-Franz Kafka
32.İhanetini Fısılda-Meltem Lian Özüt
33.Kağıttan Kentler-John Green
34.Parker Pyne İz Üzerinde-Agatha Christie
35.Tarantula-Thierry Jonquet
36.B.Bira-Tom Robbins
37.Gece Yolu-Kristin Hannah
38.Kaiken-Jean-Christophe Grangé
39.Ayrılık Valsi-Milan Kundera
40.Çok kullanılmış Kalpler Dükkanı-Bilal Sami Gökdemir
41.Çarpık Evdeki Cesetler-Agatha Christie
42.Kış Günlüğü-Paul Auster
43.Morgue Sokağı Cinayeti-Edgar Allan Poe
44.Panama Terzisi- John le Carré
45.Son Şeyler Ülkesinde-Paul Auster
46.Kış Patatesi Köftesi-Rita Falk
47.Beş Sevim Apartmanı-Mine Söğüt
48. Kitab-ül Hayal-İhsan Oktay Anar
49.Anahtarsız Ev- Earl Derr Biggers 
50.Suskunlar-İhsan Oktay Anar
51.Tılsım-Stephen King-Peter Straub
52.Mrs Dalloway-Virginia Woolf
53.Yedinci Gün-İhsan Oktay Anar
54.Oyunbaz-Wulf Dorn 
55.Kum Kitabı-Jorge Luis Borges 
56.Hacıyatmaz-Kurt Vonnegut
57.Hatice-Serdar Çekinmez
58.Candor- Pam Bachorz
59.Kış İkindisinin Evinde-Kürşat Başar
60.Filler Sultanı ile Kırmızı Sakallı Topal Karınca-Yaşar Kemal
61.Ormandaki Yaratık-Henry James
62.Bir Adam Girdi Şehre Koşarak-Tarık Tufan
63.Sardinya Efsaneleri-Grazie Deledda
64.Tufanda Aşk Ezgileri-İlker Balkan
65.Son Kamelya-Sarah Jio
66.Görünmez Canavarlar-Chuck Palahniuk 
67.The Originals-Yükseliş-Julie Plec
68.Yedilerin Gizemi-Agatha Christie 
69.Kasabada Bir Cadı-Ruth Warburton
70.Ölüler-James Joyce
71.Köşeye Kıstırmak-Paul Auster
72.Hiç Kimse Sırada Değildir-Markus Zusak
73.Tehdit-Gert Loschütz

Bu yıl en çok Agatha Christie ve Paul Auster okumuşum,tacı 4 kitapla ellerinde tutuyorlar. Akabinde 3 kitaplar Harlan Coben ve İhsan Oktay Anar var. Sonrasında 2 kitapla Chuck Palahniuk .
Gelelim en sevdiğim yeni yazarlara...
Bu yıl pek çok yazarla tanıştım bir kısmını gerçekten çok sevsem de en çok aklımda yer eden Şans Müziği kitabıyla beni kendine hayran bırakan Paul Auster oldu. (Yazarın okuduğum diğer 3 kitabına göre Şans Müziği on kat iyi.)Devamında Catherynne M. Valente ,Pam Bachorz,Jane Rogers,Mine Söğüt ve Franz Kafka var.
En sevdiğim kitaplar...
Şans Müziği ve Çarpık Evdeki Cesetler bu yıl en iyi kitaplarıydı bence.Jessie Lamb’ın Vasiyeti,Ölümsüz,Dönüşüm,Candor,Morgue Sokağı Cinayeti'ndeki Kuyu ve Sarkaç hikayesi,Zor Oyun iki kitabı takip ediyor.
Gelelim Enlere...
En iyi intikam kitabı
Tarantula
En zor okunan kitaplar
-Yedinci Gün
-Kış İkindisi Evinde
-Mrs. Dalloway (İçlerinde illa biri olacaksa bu Mrs. Dalloway olur.)
En çok hayal kırıklığı yaratanlar
-Panama Terzisi (Çeviriye suç atasım var.)
-Hacıyatmaz(Beklenti tavan  tabi)
-Kış Patatesi Köftesi (Ne umdum neler bulamadım?)
-Acı Bakanlığı (Okurken acı çektiği  doğrudur)
-Başka Topraklarda Rüzgar Sert Eser (Bir olmamışlık vardı)
Mükemmelsin Ama Benim Yazarım Değilsin Yazarı
İhsan Oktay Anar
Yaratıcılık Abidesi Kitaplar
Hacıyatmaz
Candor
Jessie Lamb’ın Vasiyeti
Dönüşüm
Sevdiğim Yazarların Sevmediğim Kitapları
Anlat Bakalım-Görünmez Canavarlar
Son Kamelya
Kaiken
Yedilerin Gizemi,Poirot Araştırıyor
Bir Daha Okumam Galiba Yazarları
Kürşat Başar
Bilal Sami Gökdemir(Sebep kitapları beğenmemem  değil öğrenmek isteyenler bu yazımı sonuna kadar okusun)
Yetişkinler İçin Masal Gibi Bir Kitap
Ölümsüz
En Kasvetli Kitap
Dönüşüm tabi ki.

13 yorum:

  1. bol kitaplı , sağlıklı yeni yıllar dilerim :D

    YanıtlaSil
  2. "en" kategorilerine bayıldım :D bissürü okumuşsunn bu yıl daha da bol okumalı günlerin olsun! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım olur,çünkü yeni yıldan beri 1 tane bile kitap biteremedim henüz :(

      Sil
  3. vayyy cok ıyı

    www.obiranne.net

    YanıtlaSil
  4. Mrs. Dalloway bende de var ama bu yorumundan sonra onu okumayı uzun bir süre erteleyeceğim :-)

    İhsan Oktay Anar'ı ben de okumadım ama millet Puslu kıtalar Atlası'nı öve öve bitiremiyor. Ben de okuyacağım. Bakalım övdükleri kadar var mıymış yoksa abartılıyor muymuş?

    2015 benim de kendi okuma rekorumu kırdığım bir yıl oldu. 2016'da bu kadra çok okuyabileceğimi sanmıyorum ama umarım ikimiz de yanılırız ve 2016 kitaplarla dolu bir yıl olur :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana da hep Puslu Kıtalar Atlası önerildi ama ben bir türlü okuyamadım,herkes enfes olarak yorumluyor kitabı. Umuyorum 2016 dediğini gibi verimli geçer.

      Sil
  5. bu kadar kitap okumanız ne kadar güzel :) bende işe başlamadan önce bir gece de bir kitap bitirdiğimi bilirim şimdi ayda 1 tane anca :( iyi seneler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İş performansı ne yazık ki kitap okuma performansını yarıya düşürüyor :(

      Sil
  6. bayılırım böyle yazılaraaaa. bakarım burdan seçerim ben bişiler ararken okuycak :)

    YanıtlaSil