2 Şubat 2016 Salı

MISSION IMPOSSIBLE 2-GÖREVİMİZ TEHLİKE 2(2000)

Bir bilim adamı olan Dr. Nekhorvich (Rade Serbedzija) 20 saat içinde Atlanta'ya gitmek zorundadır bu yolculukta tek güvendiği kişi ise Dimitri olarak bildiği Ethan Hunt'tan(Tom Cruise) başkası değildir.
Uçakla yolculuk eden ikiliyi ise uçağın ele geçirilmesi gibi bir sorun beklemektedir lakin bir anda doktorun boynunu kıran Ethan bizi şaşırtır ve akabinde maskesini çıkararak uçağı kaçıranlarla birlikte,doktordan aldığı çanta ile uçaktan atlar ve uçağın düşmesini sağlar. (İç ses :hep sen mi kekleyeceksin milleti  maskeleri takıp ?)

Gerçek Ethan'ın yanında alıyoruz soluğu insanı hayrete düşürecek bir şekilde dağa tırmanan Ethan'a tatilde olmasına rağmen görev gelir.Görevde Chimera adlı yabancı maddeyi bulması istenir,ekip için 3. kişi profesyonel hırsız Nyah Nordoff-Hall(Thandie Newton) olmak şartıyla iki kişi daha seçebilir.
Ethan bir kaç kovalamaca ardından Nyah'ı göreve katılmaya ikna eder.
Ardından üstü ile görüşmeye gider ve işin aslını öğrenir.Nekhorvich 'e eşlik etmesi için kendisinin yerine geçebilecek tek kişi olan Sean Ambrose(Dougray Scott) kullanılmıştır.Sean'da fırsattan istifade yapıp Chimera virüsünü çalmıştır.
Şimdi Sean'a ulaşmak için eski sevgilisi Nyah kullanılacaktır.Tabi hırsızlık becerisi için seçildiğini düşünen Nyah'a bunu kabul ettirmek biraz zor olacaktır.
Bakalım Ethan Chimera'ı bulup,insanlığı lanet bir virüsten kurtarabilecek mi?

Gelelim yorumuma serinin ilk filmini daha önce belki 5 kere izlemişimdir ama geçen yeniden izleyince hiç sıkmadı lakin bu filmi daha az izlememe rağmen sıkıntıdan öldüm.İlk filmdeki pek çok klişeye rağmen severek izlesem de bu filmde aynı tadı tuzu alamadım.İlk başta o sahneler ne kadar abartılıydı öyle hele baştaki dağcılık sahnesi resmen fantastik film izliyormuş havası verdi keza Tom Cruise'in bazı sahneleri de. 
Daha geçen filmde Langley'e girdikleri yöntemle bir şirkete girmeleri kendini tekrar etmekten başka bir şey değildi..
Sonrasında Nyah ile Ethan'ın hemencecik sevgili olmaları,Nyah'ın Sean'ın eski sevgilisi olması çok düşünülmüş bir kurgu izlenimi verdi mi size?
Kesinlikle para amaçlı çekilen bolca abartılı sahneleri ile olmasa da olur diyebileceğim bir devam filmi olmuş,IMDb'den aldığı 6 puanı bile fazla buldum o derece yani. 

20 yorum:

  1. Çok eski film ama hala izlenmeye değer.

    YanıtlaSil
  2. bu seri ne heyecanla beklenmişti aksiyonlarda da fazla hayale kaçınca bıktırıyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aynen öyle oldu aksiyonlar çok gerçek dışıydı :(

      Sil
  3. Benim çok sevdiğim bir seridir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ilk filmini o kadar sevmişim ki seriyi tamamlayacağım :)

      Sil
  4. Tam ergenlik donemimde cikmisti:)

    YanıtlaSil
  5. Zamanı geçmeyen bi film, Matrix gibi :))

    YanıtlaSil
  6. Ben çok sevmiyorum aksiyonları ama evde 3 erkek olunca illaki izleniyor...

    YanıtlaSil
  7. Tam çıkarıcam hatırlamaua çalışıyorum ama izledim sanırım çünkü o kadar tanıdık geliyo ki :) aksiyon olsun candan olsun :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok popüler bir seri eskiden televizyonda çok yayınlanıyordu muhakkak orada denk gelmişsinizdir :)

      Sil
  8. Severek izlediğim filmlerden...

    YanıtlaSil
  9. serinin ilk ve son filmleri benim favorilerim..

    YanıtlaSil