14 Ekim 2018 Pazar

THE HAUNTING OF HILL HOUSE 1. SEZON 1 BÖLÜM

 Lanetli bir ev, 7 kişilik geniş bir aile, korkunç bir olay ve aradan geçen uzun yıllar. Yallar sonra bizi bekleyen ise dağılmış bir aile ve başka bir trajedi...
The Haunting of Hill House (2018)
   The Haunting of Hill House iki cümleyle aynen yukarıdaki gibi özetlenir. Crain ailesi yeni aldıkları evi onarıp satmayı planlarken evin küçük çocukları evde hayaletler görmeye başlar.
Kapıları açılmayan bir oda, eğri boyunlu kadın, hayali arkadaşlar çocukları ürkütmeye devam ederken bir gece babaları çocukları alıp evden kaçar.

Geçen zaman ilk bölüm en çok izleyeceğimiz karakter olan Steven'i ( Michiel Huisman) başarılı bir yazara çevirmiştir.
 Kardeşlerin en büyüğü olmasına rağmen sorumluluk almaktan kaçındığını, küçük kardeşlerinin kendine güvenerek anlattıkları şeyleri kitaba dönüştürdüğünü şimdi de gizemli olayları yazan popüler bir yazar olduğunu söyleyebiliriz. Aynı zamanda fazlasıyla klişe olacak ama başarısız bir evliliğin de mimarıdır.
 Sonraki kardeş cenaze evi kuran, kardeşlerine kol kanat germeye çalışan ama bunu yaparken de artık tükendiğini belli eden abla Shirley'den (Elizabeth Reaser) başkası değildir.
Diğer üç kardeş hakkında detaylar biraz az.
Shirley'in evinde yaşayan ve duvar örme prensibiyle hareket eden Theodora (Kate Siegel), uyuşturucu bağımlısı Luke (Oliver Jackson-Cohen) ve ailenin problemlisi ilan edildiğini anladığımız -lanetli evin hayaletlerine en çok maruz kalan kızımız- Nell (Victoria Pedretti).
Bir de geçmişte bizi etkilemeyi başaran ama sonrasında yaşanan muğlak şeylerden dolayı biraz temkinli yaklaşacağımız baba  Hugh'u (Timothy Hutton) eklemeyi unutmayalım bu dağınık aile tablosuna.
Bütün ailenin son yaşananlardan sonra tepedeki evin sırrını çözmeye mi çalışacaklarını ya da sırrın kendilerini tüketmesine izin mi verecekleri az çok tahmin edilse de izleyip göreceğimiz çok şey var.

The Haunting of Hill House Shirley Jackson'un Tepedeki Ev isimle romanın modern bir uyarlamasıymış. Çok sık gözeme çarpan bir kitap olsa da Tepedeki Ev'i ne yazık ki okumadım bu yüzden dizinin kitaba göre nasıl olduğu hakkında yorum yapamayacağımı baştan belirteyim.
Dizinin 10 bölümü de yayınlandı ben sadece ilk bölümü izledim ve evet ikinci bölümü izleyeceğim üstelik bayağı sabırsızım. Bence dört dörtlük olmasa da başarılı bir ilk bölümdü. Korku unsuru biraz yavan kalsa da ucuz korku filmleri kadar basit değildi. Amacı korkmak olan kişilere izleyin diyemem. Gizem ve gerilim unsuru ise izleyeni sarıp sarmalayacak kadar başarılıydı. Evin kasvetli ama az da olsa kendini hissettiriyordu. Kurgunun girişi bir kaç tık daha iyi olabilirdi ama ilk bölümü sığdırabildiklerini düşünürsek çok da eleştiremem. Klişelerden de nasiplenmiş bir kurgumuz olduğunu ekleyeyim. Bir de son sahnenin ironisi beni aşırı etkiledi hani tahmin ettim ama gene de hoşuma gitti. 
En güzeli ise oyunculuklardı. Gerçekten bayıldım hele hele çocuk oyuncular...
 Herhalde çocuk oyuncuların bu kadar başarılı olduğunu ve benim izlediğim ender yapımlardan biri bu dizi. Çocuklar o kadar başarılı ki yetişkinleri sollamalarına ramak kalmış.

Son söz The Haunting of Hill House devamını getireceğim, girişini başarılı bulduğum, korkmasam da meraklandığım dizilerden biri oldu.

8 yorum:

  1. tam benlik bir filim ilgi alanlarımdan olur :D

    YanıtlaSil
  2. bu tarz flmler diziler beni rahatsız ediyor artık hiç seyretmiyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türü sevmiyorsanız bir şey diyemem ama güzel dizidir :)

      Sil
  3. Benzer konuda bir film izlemiştim ama sürekli sürekli beni pek sarmaz sanırım bu tür konular.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında dizinin ilk sezonu 10 bölüm ve işlenişi güzel şans verebilirsiniz :)

      Sil
  4. yok ben sonra her çıtırtıda korkuyorum, izleyemem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Korkudan çok gerilim ağırlıklı, şans verebilirsiniz :)

      Sil