2 Aralık 2018 Pazar

KKEUT-KKA-JI-GAN-DA/A HARD DAY/ZORLU GÜN

Batı Bölgesi Cinayet Masası Dedektifi Ko Gun-soo (Sun-kyun Lee) ömrünün en zor gününü yaşamaktadır, annesini vefat etmiştir ve kendisi cenazede olmak yerine karakola gitmek zorundadır.
Sun-kyun Lee in Kkeut-kka-ji-gan-da (2014)
Zira rüşvet aldıkları ortaya çıkmıştır ve İç İşleri tepesine binecek, eşyalarını arayacaktır.
Ko Gun-soo iş yerine yetişmek için hızlıca araba kullandığı bir anda yaşanan bir kaç aksilik onun bir yayaya çarpmasını ve yayayı kaza yerinde öldürmesine yol açar. Ko Gun-soo hesap kitap yapıp yayayı bagaja tıkar ve yoluna devam eder. İş yerine ulaşana kadar dedektif olduğu için yırtacağı başka bir sorun daha yaşar lakin bu sırada İç İşleri hem kendini hem ekibini suçlu duruma düşürecek delili bulmuştur.
Ko Gun-soo ekiptekilerin suçu sen üstlen demesiyle dumura uğrar.
 Üstelik bagajında halen bir ceset vardır ve annesinin cenazesi daha bitmemiştir.
 Ko Gun-soo cesetten zekasıyla, rüşvet suçlamasından da ileride adının Park Chang-min (Jin-Woong Cho) olduğunu öğreneceğimiz teğmenin torpiliyle kurtulacaktır.
Ko Gun-soo rahata kavuşamadan olayı gören tanık tarafından aranır ve tanığın isteği ile gücü karşısında çaresizce çözüm aramaya girişir.
Bakalım Ko Gun-soo bu olaydan da yırtmayı başarabilecek mi?

Zorlu Gün övgüler dizeceğim çok sevdiğim bir  Kore filmi oldu ama övgülere başlamadan yergi yapmak zorundayım içimden gelmese de. Hani "Duvarda asılı silah varsa patlar" diye bir laf var ya bu film o lafı haklı çıkarmak için çabalamış resmen. Bir sahnede patlayıcı tanıtılıyor biliyoruz ki o patlayıcı kullanılacak, başka sahnede ruj var evet bu rujda birilerinin işine yarayacak. Bu tarz sahneler can sıkacak kadar fazlaydı ama gözünüzde büyütmek zorunda kalmayacaksınız çünkü senaryosu, işlenişi olumsuz bulacağımız bu durumu adeta arada kaynatmış.
Gelelim övgülere ilk olarak patlayan silah olayını görmezden gelmemizi sağlayan detaylardan bahsedeyim, senaryonun bazı yerlerinin gerçekten zekice yazılmış olması ( her ne kadar Ko Gun-soo bazen zekice bazen de zekasına yakışmayan biçimde aptalca davransa da ) sonrasında temponun bir düşüp bir yükselmesi, beklenmeyen yerlerde yapılan ani çıkışlar. Oyunculuklarla devam edeyim Ko Gun-soo filmi sırtlamıştı yeri gelince de mimiklerini kendine hayran bıraktırmayı başarmıştı keza rolüne cuk oturan Park Chang-min'de öyle. İkisine de bayıldım. 

Ah bir de unutmadan final sahnesini ekleyeyim, sanırım izlediğim en etkileyici final sahnelerinden birine sahip bir filmdi. Şimdi spoiler olmasın diye resmi koymamak için kendimi zor tutuyorum o derece.
Son söz A Hard Day beğenerek izlediğim aksiyon izlemek isteyenlere ısrarla önerebileceğim IMDb'den 7.2 benden 8 alan sağlam bir film.

8 yorum:

  1. filmi izledim ve gayette başarılı buldum. izlememe vesile olduğunuz içinde ayrıca teşekkür ediyorum .

    YanıtlaSil
  2. Kore ürünü tanıttım ben de sayfamda büyük tesadüf :D

    YanıtlaSil
  3. Daha önce izlememiştim. Listeme ekliyorum. 😊 Kalemine sağlık,sevgiyle kal. 🤗

    YanıtlaSil
  4. Kore filmi ya da dizisi hiç izlemedim, aslında merak da ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzleyin bence çok kaliteli işler yapıyorlar :)

      Sil