25 Haziran 2019 Salı

GERİ DÖNÜŞ- HARLAN COBEN

Kitap Künyesi
Adı: Geri Dönüş
Orijinal Adı: Back Spin
Yazarı:Harlan Coben
Çevirmen:Özlem Gültekin
Yayınevi: Martı Yayınları
Sayfa:416

Myron Bolitar  serisinin dördüncü kitabı Geri Dönüş’ün incelemesiyle sizlerleyim. Önceki kitap incelemeleri için tık tık.
Seriye yabancı olanlar için kısacık bir özek geçelim öncelikle. Myron bir spor temsilcisi aynı zamanda hukuk mezunu ve eski basketbolcu. Önceki kitaplarda Myron temsilciliği yaptığı kişiler vasıtasıyla ya da başka bir şekilde polisiye olayların içine çekiliyordu ve davaları polislere taş çıkaracak kadar hızlı bir şekilde çözüyordu.

Bu kitapta Myron yine bir vakayla karşı karşıya.
Her şey Amerika Açık’ın ilk günü onunla temasa geçen yaşlı bir adamla başlar. Kendisini yaşlı adama öneren kişinin Myron’un kankası Win’in annesi olduğunu öğrenmek işi daha başında zorlaştırsa da Myron olayın içine giriverir.

En iyi kadın golfçülerden biri olan Linda Coldren ve 23 yıl önce golf turnuvasını son anda kaybedip uzun bir aradan sonra tekrar kazanmaya yaklaşan Jack Coldren çiftinin oğlu Chad kaçırılmıştır. Linda oğlunun durumundan endişe ettiği için kaçıranların talebine uyarak polisle bağlantıya geçmek istemez hatta babasının kolundan tutup getirdiği Myron’u da istemez ama Myron bir şekilde kaçırılma vakasını incelerken bulur kendini. Bu arada Myron Linda ve Win’in kuzen olduklarını öğrenip küçük çaplı bir şok yaşamıştır.Kaçırılmanın zamanlaması Jack’ın golf alanında  yeniden doğduğu zamana denk geldiği için oldukça manidar görünse de Myron bu seçeneğin yanında Chad’ın numara yaptığı seçeneği daha çok tutmaktadır. Linda ise bu fikri kesinlikle kabul etmemektedir. Myron küçük çaplı araştırmalara başlar ama kankası Win olayın ailesi ile ilgili olduğunu öğrendiği için ona yardım etmez bu yüzden de  Myron’un araştırmaları bir hayli sıkıntılı geçmektedir. 
O araştırma yaparken Jack 23 yıl aradan sonra yeniden turnuvayı kazanmak üzeredir üstelik gelen fidye telefonlarına rağmen. 
Myron araştırmaya daldıkça kendini seçenekler deryasının içinde bulur. Bu kaçırılma 23 yıl önceki bir olayın devamı mıdır yoksa her şey genç bir çocuğun tezgahı mıdır?
Bakalım Myron bu vakayı çözebilecek mi?

Gelelim yorumuma Myron Bolitar serisi bazı eksikliklere rağmen severek okuduğum bir seridir. Okuduğum son kitabı ki serinin 3. kitabı Zor Oyun'du aşırı sevmiş ve beğenmiştim ama bu kitap bende pek çok açıdan o hissi yaşatamadı. 
İlk olarak karakterler aynı konular bağlantılı olmasa da Zor Oyun ve Geri Dönüş'in arka arkaya olmasa da yakın aralıklarla okunması gerektiğini düşünüyorum çünkü Zor Oyun'da yaşanan bir kaç şey bu kitapta ucundan kıyısından değinilen şeylerden biriydi. Ben 1 yıl önce okuduğumdan olsa gerek bazı detayları anımsarken zorlandım o yüzden siz bu iki kitabı okurken araya fazla mesafe koymazsanız daha iyi olur diye düşünüyorum. Ha eğer sadece bu kitabı okumak isterseniz rahatlıkla anlarsınız onu da belirteyim. 
İkincisi bu seride her kitapta ağırlıklı olarak bir spor dalı hakimdir mesela önceki kitap tenis kortlarında geçiyordu bu kitapta ise golf turnuvasına ev sahipliği yapıyoruz. Önceki kitaplarda sporla aram iyi olmasa da okurken bu durum kendini hiç belli etmedi. Lakin bu kitapta bazı golf sahneleri uzatılmış buldum hatta bazen de sıkıldım bunun sebebi ben miydim yoksa kitabın başında golften hoşlanmadığını belirten ve ana karakter Myron'u da golf sevmez bir insan yapan yazar mıydı bilemem. 
Üçüncüsü bu kitapta Myron'un espri anlayışını kendiyle dalga geçişleri yüzünden biraz rahatsız oldum önceki kitaplarda bu kısımlar daha mı eğlenceli daha mı azdı bilemem.
Aynı şekilde daha çok Amerika'da yaşayan ve o kültüre aşina insanların (dizileri- filmleri takip eden, markaları bilen) daha fazla keyif alacağı diyaloglar da önceki kitaplardan daha fazla gözüktü gözüme.
Bunların yanında kitabın güzel yanları da vardı. Her zamanki gibi akıcı, merak uyandırıcı bir tarzda yazılmıştı. Olayların bağlanışını ortalamanın üzerindeydi. Karakterler bazen gülümsetebilen diyaloglara imza atmışlardı. 
Ama en önemlisi ana karakterden daha çok sevdiğim karakter olan Win'e daha çok yer verilmişti. Hem Win'in özellikleri hem konuşması hem geçmişi derken kitabın Win'li kısımlarını iple çektim. Keşke seride onun gözünden yazılan bir kitap olsa çok farklı ama bir o kadar da karizma bir karakter. Tabi aile geçmişi biraz sıradan. 
Bu kitapta Jessica'a çok az yer verilmesi gözümden kaçmadı açıkçası çok eksiklik hissetmedim. Ayrıca Esperanza'ın bir yön çizme çabaları da sonuçsuz kaldı ki kitabın sonunda bu olayın bağlanması beklerdim. 
Son söz seriyi takip edenlerin bir kaç şeye rağmen ortalamanın üzerinde bulacağına inanıyorum ama serinin bağlantısız konular üzerinde durduğunu düşünüp tek kitap olarak okumayı düşünenlere önceki kitaplardan birini okumasını tavsiye ediyorum. 

6 yorum:

  1. Bir zamanlar Harlen Coben kitaplarına hayrandım. şimdi okuyasım gelmiyor.

    YanıtlaSil
  2. Harlan Coben birkaçı hariç tüm kitapları var. Bir kaç tane okudum ama diğerlerine henüz sıra gelmedi. Bunu da okuyacağım inşallah:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bu seriye devam etmek istiyorum ama bakalım ne zamana :)

      Sil
  3. yazarın kitaplarını seviyorum :)

    YanıtlaSil