4 Aralık 2019 Çarşamba

CIRCLE-ÇEMBER (2015)

50 kişi bir odada uyanırlar. Panik halinde olmalarına karşın yerlerinden hareket edemeyeceklerini anlarlar çünkü kendi dairelerinin içinden çıkanların öldürüldüğünü görürler.



Bu panik bir kaç dakika aralıklarla birer kişinin elektrik gönderilerek öldürülmesiyle iyice artar.
 Bir kaç kişi olayı çözer, zeminde yanıp sönen ışıklar vasıtasıyla herkes bir kişinin ölmesi için ellerini açıp kapayarak oy veriyor ve en çok oyu alan ise öldürülüyor.
Her ırktan, her yaştan 50 insanın bulunduğu odada yavaş yavaş yargılamalar yapılıyor.
Hayatlarında ilk kez birbirini gören insanlar birbirlerini öldürmek için oy kullanmaya başlıyor.
 Bu süreçte önce yaşın sonra görüşlerin önem kazanıyor bazen de hiç konuşmasan bile öldürülebiliyorsun. Kimine göre yaşamak için eğitim hayatın mükemmel olmalı kimine göre konuştuğun dil önemli kimine göre ne iş yaptığın, çocuğun olup olmadığı önemli.
Herkes iki kişinin birbiri ile atışmasını izleyip kendi görüşünden olmayan olmayın ölmesi için oy verirken artık ölmemeye çalışmanın değil de yaşayacak tek kişi olmanın peşinden koşmaya başlıyorlar.
Bize kimlerin hangi sebeple öldürüleceği ve kimin yaşamayı başaracağını izlemek kalıyor.

Circle adını duyup konusunu okuduğumda farklı bir şeyler izleyebileceğimi düşündürmüştü her ne kadar En Zayıf Halka yarışması temalı olsa da. Lakin filmdeki bazı eksiklikler yüzünden beklediğimi bulamadım.
İlkin film kesinlikle açık değildi, bu insanları niye topladılar böyle bir şeyi neden yaptılar? Tamamıyla bizim tahminimize bırakmış senaristler. Bazıları 2. film olur belki dese de bence senaristler etkileyici bir şey yazamayız korkusuyla ucu açık bir senaryo yazmışlar. İkincisi 50 kişinin seçilme süreci çok oldubittiye getirilmiş. Zaten film 85 dakika kişi sayısı 50. Doğal olarak çoğu karakteri tanımadın öldürülüşünü seyrettik ve daha da kötüsü bir kısmının neden seçildiği karakterler dahi anlamadı. Üçüncüsü benim dikkatimi okuduğum yorumlardan sonra çeken bir durum: karakterlerin insanların ölümüne karar verirken ki rahatlıkları, bir kaç karakter hariç neredeyse hepsi oyun oynuyormuş gibiydiler.
Bunların dışında filmin sonu fena değildi, gerçi sürprizli bir son olsaydı pek çok şeyi affettirebilirdi ama o da yapılmamıştı. Lakin son sahneyle insanların düşünce yapısını anlatmak istedikleri düşünülürse oldukça başarılı buldum.
Son IMDb'en 6.1 benden 5.5 alan Circle kesinlikle ilginç bir film olma kıyısından dönen ortalamaya yakın bir film.

18 yorum:

  1. Sitenizi çok beğendim, film anlatımlarınız harika. Sitenizi yer imlerine ekledim, sık sık sizi ziyaret edeceğim. Çember filmini de anlatımınız üzere bu gece izleme kararı aldım. İyi çalışmalar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler ilginiz için, umarım filmi seversiniz :)

      Sil
  2. Aynı zamanda toplumsal olgulara ışık tutan yönü ile ilgimi çeken güzel bir yapımdı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En beğendiğim kısımlardan biri o detaydı :)

      Sil
  3. Gerçekten çok değişik bir senaryosu varmış filmin :)

    YanıtlaSil
  4. izledim yazın hiç fena diildiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Potansiyeli çok yüksekti bence daha iyi bir şeyler çıkabilirdi ortaya :(

      Sil
  5. Tek bir sahnede geçiyor film sanırım ki ben bundan sıkılırım herhalde. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tek mekanlı güzel filmlerde var ama bu tek mekan sevmeyenlere hiç önerilmez :(

      Sil
  6. Sanırım düşük bütçeyle film yapmak istemişler :)

    YanıtlaSil
  7. İlgi çekici gözüküyor, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  8. Aslında konusu ilgi çekici. Güzel tanıtmışsınız, sizin beklentilerinize cevap veremese de konusu ilginç geldiği için izleyeceğim. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet konusu gerçekten ilginç ama film işleyememiş bu konuyu, umarım siz seversiniz :)

      Sil
  9. Konusu çok ilgi çekiciymiş. Yazını okurken umarım beğenmiştir, ben de izlerim dedim ama pek beğenmemişsin. Yine de kaydediyorum. Boş vaktimin çok olduğu bir zaman izlerim belki :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yazık ki pek beğenemedim ama dediğin gibi boş vakitlerde izlenebilir :)

      Sil