16 Şubat 2020 Pazar

GÜNAHKAR-TESS GERRITSEN

Kitabın Künyesi
Kitabı Adı: Günahkar
Orijinal Adı: Sinner
Yazarı: Tess Gerritsen
Çevirmeni: Selim Yeniçeri
Yayınevi: Martı Yayınları
Sayfa: 416
Yazarın yorumladığım diğer kitaplarının incelemesini okumak için tık tık.
Graystones Manastırı'nda cinayet işlenir. Dedektif Jane Rizzoli ve Adli Tabip Maura Isles manastırda bir araya gelirler. Kurbanlardan biri gencecik Rahibe Camille Maginnes diğer ise aldığı darbelere rağmen diğer kurbanla aynı kaderi paylaşmayıp hastaneye kaldırılan Rahibe Ursula'dır. 
Maura Camille'e hemen otopsi yapar ve ortaya çıkan sonuç soruşturmanın rengini değiştirir. Genç Rahibe yakın zamanda doğum yapmıştır. Ömrünün son günlerini yaşayan bir avuç rahibenin kaldığını manastırda tabi ki bir bebekten eser yoktur, Jane bir çocuğun ağzından aldığı laflar sayesinde bir ipucu elde eder.

Maura tek manastır olayıyla ilgilenmez, Fare Kadın olarak adladıracakları bir ceset bulunur. Maura cesedi incelerken Fare Kadın'ın manastırda olanlarla bir ilgisi olduğundan şüphelenmeye başlar. 
FBI'nın da olaya dahil olmasıyla soruşturma bambaşka bir yöne gider. Bize de olanları okumak kalır. 

Uzun zamandır Tess okumuyordum ve yazarı bayağı özlemişim. 
Öncelikle bu kitapta iki ana karakterin özel hayatına bayağı yer verildiğini belirteyim. Maura'nın eski kocası Victor Banks yıllar sonra Maura'yı görmeye gelir ve bu Maura'nın hayatını adeta ters düz eder öte yandan Rizzoli'i bambaşka bir sürpriz beklemektedir ayrıca dava onun yolunu tekrar Gabriel Dean'ınki ile kesiştirir  ki onun hayatının da Maura'nın hayatından aşağı kalır yanı olmadığını belirtmeme gerek yok sanırım. Normalde özel hayatın cinayet kitaplarına bu kadar bulaşmasını pek sevmem bu kitapta da Maura'nın ruh hallerine sinir oldum, katlanamadım ama onun dışında gözüme batmadan okudum özel hayatları. 
Gelelim cinayetin kurgusuna, gerçekten bayılarak okudum, tahmini zor kurgusu dolu dolu bir kitaptı Günahkar. Olayların bağlanışı da, küçük detaylarda çok güzeldi. Bunun dışında zihnen aşırı yorgun olduğumu dönemlerde bile rahatlıkla 40-50 sayfa okuyabileceğim kadar akıcı yazılmıştı kitap. Yazarın kaleminin başarısını en çok bu kitapta hissettim. Buna rağmen gözden kaçmayan yazım hataları, çeviri hataları vardı eserde, ne yazık ki Martı Yayınları arada sırada bu özensizliği yapıyor.
Son söz küçük kusurlarını rahatlıkla görmezden gelip severek okuyabileceğiniz Rizzoli&Isles serisinin 3. kitabı Günahkar tavsiye listemde yerini aldı.  


30 yorum:

  1. benim en sevdiğim yazarlardan ve bu kitabını da çok sevmiştim. özel hayatlarına yer vermesi de harikaydı :) emeğine sağlık =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkiz Bedenler Isles'in hayatı odaklı diyebiliriz :)

      Sil
  2. Bu yazarın kitapları, alanında olumlu yorumlar alıyor. Hiç okumadım ama bu yorumlar okumamı sağlayacak galiba...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tess Gerritsen çok popüler bir yazar kitapları da çoğunlukla beğeniliyor :)

      Sil
  3. Polisiye sarıyor insanı. Bir anda sayfalarca okutuyor insana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayflarca okuma konusunda çok haklısınız özellikle Tess bu işin ustası :)

      Sil
  4. bu yazarın gece nöbeti isimli kitabını okumuştum. ilk defa okumama rağmen çok beğenmiştim. Bu kitabınıda listeme alıyorum. Emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kitap Rizzoli&Isles serisinden mümkünse ilk kitaptan başlayın okumaya :)

      Sil
  5. Günahkar Tess GERRITSEN tanıtımınız için teşekkürler cinayet ve polisiye genelde severim ama hepsini değil konusu da güzel olacak çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tess Gerritsen polise alanda çok sevilen bir yazar, okumadıysanız şans verin :)

      Sil
  6. Tess Gerritsen inanılmaz bir yazar. Olay, kurgu derken kitap bitiyor.

    YanıtlaSil
  7. Ben ilk iki kitabı okumuştum, Günahkar'da kalmışım demek :)) Sevmiştim seriyi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cerrah ve Çırak birbiriyle bağlantılı iyi yapmışsınız doğru sırada okumakla artık kurgu sadece karakter bazlı devam ediyor :)

      Sil
  8. Yaklaşık 3 yıl önce okumuştum ve çok beğendiğim bir kitap olmuştu. Daha sonra yazarın diğer kitaplarından bir kaç tanesini de satın aldım. Tess Gerritsen gerçekten mükemmel bir yazar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Tess Gerritsen gerçekten çok popüler ve çok sevilen bir yazar :)

      Sil
  9. Hiç okumadığım ve cerrah kitabıyla ünlü olduğunu bildiğim bir yazar, en kısa zamanda okuyacağım bilgilendirme için teşekkürler ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim önce Cerrah'tan ya da bağımsız kitaplardan balayın o zaman :)

      Sil
  10. Bu yazarın hiçbir kitabını okumadım bakacağım mutlaka :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de tanışman gereken yazarlardan birisi umarım seversin :)

      Sil
  11. Ohhh severim böyle cinayet polisiye kitaplarını ilk defa görüyorum listeme ekledim ❤️❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yalnız Günahkar'dan önce serinin iki kitabı onları da okursan daha güzel olur bilgine :)

      Sil
  12. Tess'in kalemini seviyorum ama polisiye-gerilim uzun zamandır okumayıp, tercih etmeyeceğim için kalıyor, kalmaya da devam edecek gibi. :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bu aralar iki kitapta bir polisiye okuma hevesindeyim eğer polisiye okumak istersen şans verirsin :)

      Sil
  13. Çok sevilen bir yazar fakat ben henüz 1 kitabını okuyabildim. Diğerlerini de yakın zamanda okuyabilirim umarım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarın çok kitabı olduğu için aralara serpiştirerek okuyabilirsin bence :)

      Sil
  14. Polisiye türünde güzel bir kitap gibi😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, polisiye sevenler rahatlıkla okuyabilir :)

      Sil
  15. Dizisini çok severdim, yazarı da çok seviyorum ama bir türlü başlayamadım şu seriye... Yorum için teşekkürler 💖

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet dizisi güzeldi, elinde Cerrah varsa bu süreçte başlayabilirsin :)

      Sil