15 Şubat 2020 Cumartesi

THE WITCHER 1. SEZON

Henry Cavill, Freya Allan, and Anya Chalotra in The Witcher (2019)
Kader ağlarını yıllarca yavaş yavaş örerken Nilfgaard İmpartorluğu'nun Cintra Krallığına saldırmasıyla artık anlarız ki verilen sözler tutulmalıdır yoksa bedeli ağır olur.
Cintra Kraliçesi Calanthe (Jodhi May) ileride anlayacağımız üzere tutmadığı sözün cezasını canıyla ödeyecektir ama öncesinde tahtın varisi torunu Ciri'yi (Freya Allan) Nilfgaard'ın elinden kurtarmalıdır.

 Onun saraydan kaçmasını sağlar ve veda ederken ondan Rivyalı Geralt'ı bulmasını ister.

 Böylelikle genç Ciri'nin kimi zaman yalnız, kimi zaman aç, kimi zamansa düşmanla burun buruna gelerek geçireceği bir yolculuk başlar.
 Freya Allan in The Witcher (2019)
Bu ıstıraplı yolculukta Ciri'ye eşlik ederken Rivyalı Geralt'ı tanırız bir yandan.
Henry Cavill in The Witcher (2019)
 Geralt (Henry Cavill) bir Witcher. Witcher'lar toplum tarafından dışlanan ama halkın başına bir canavar belası sarıldı mı da hemen kapılarına koştukları mutasyon geçirmiş insanlardır. Pek tabi mutasyon geçirdikleri için eşsiz yetenekleri vardır hatta az biraz büyü de yapabilirler. Geralt oldukça başarılı çizilmiş karakter. Haklıyı savunan, tuttuğunu koparan, gerektiğinde sınırsızca fedakarlık yapan biri. İnsanlar onu dışlasa da o daima insanlara yardım eder, kurtarabilirse canavarları kurtarmaya çalışır. Duyguları olmadığı söylense de altın gibi kalbi vardır.
Henry Cavill in The Witcher (2019)
Ara sıra yoldaşı olan ozan Jaskier (Joey Batey) onu Cintra'da bir davete sürükler.
Henry Cavill, Gaia Mondadori, and Bart Edwards in The Witcher (2019)
Geralt'ın ağları burada örülmeye başlar. 
Henry Cavill and Jodhi May in The Witcher (2019)
Geralt'ın ağları örüledursun bizi bu evrende fazlaca söz sahibi olan cadıların diyarına götürecek olan  Yennefer (Anya Chalotra) dahil olur hikayemize.
The Witcher (2019)
Yıllarca kamburu olduğu için aşağılan Yennefer açtığı portal sayesinde cadı okulu (Aretuza) tarafından fark edilir ve okulun müdiresi Tissaia Yennefer'ı ailesinden satın alır. Yennefer'ın çilesi cadı olduğu anlaşılınca biter sanmayın. Bu seferde okulda ezilir, büyülerde zorlanır.
The Witcher
Yennefer yeni bir dünyaya adım atmasına ramak kala hayallerine yıkan bir şeyler yaşar ve ipleri eline almaya karar verir, ömrünce peşini bırakmayacak bir bedel ödeyecek olmasına rağmen. Bu bedel ileride Yennefer ve Geralt'ın karşılaşmasına neden olacak olaylar zincirinin bir halkası olarak görev almaktan geri kalmaz.
Philippe Spall and Anya Chalotra in The Witcher (2019)
Bir prenses, bir Witcher ve bir cadının kesişen yolları bakalım bizleri nereye götürecek?

The Witcher Netflix'in en popüler dizilerinden biri, bunda Netflix'in yaptığı reklamlardan çok The Witcher'in fazlaca kitabı olan bir seri olması (Andrzej Sapkowski yazmış, ülkemizde Pegasus basmş) ve  popüler bir oyunu olmasının katkısı daha fazla. Kitapları okumamış, oyunu oynamamış biri olarak yazıyorum bu yorumu belirteyim. Öncelikle benim gibiyseniz ve diziyi bu şartlarda izleyeceğim diyorsanız yapacağınız en iyi hamle bölümlerin arasına mesafe koymadan izlemek olur, yoksa zaten eksikliği hissettiğiniz detayların yanında bir de kopukluk hissedersiniz bilginize.
Dizinin yorumlarının bir kısmını okudum ve özellikle kitabı okuyan kişilerin yorumları tahminlerimi doğruladı. Bu kitap serisi oldukça detaylı bir dünyaya açılıyor. Karakterleri, krallıkları, savaşları, canavarları ile bayağı sağlam bir evren. Kitapları okumadan bunu anlamak mümkün ve ne yazık ki bu kadar dolu dolu bir evreni diziye dolu dolu yansıtmak mümkün değil. Bir olayın ardını, bir repliğin altında yatanı şıp diye anlamak izleyici için hemen mümkün olmayabiliyor. Belki bu eksiklikler kendisini çok nadir belli ediyor ama hissetmemek elde değil. Mesela ben Şaşırma Hakkı tabirini duyar duymaz olayı hemen anlamalıydım ama nerede? En azından ilk kitabı okumak lazım. Belki dün başlayan 2. sezon çekimleri haberi üzerine yakın zamanda seriyi okumaya karar veririm.
Kitabı okumamanın kurguya yansıttığı eksikliği geçip, karakterlere gelelim.  Freya Allan ve Henry Cavill rollerine cuk oturmuşlardı. Dediğim gibi Geralt karakteri başarılı çizilmiş bir karakter oyuncu da rolüne bürünmüş. Ciri de asil, masum, güçlü ama bazen de korunmasız izlenimini vermeyi başarmıştı. Cadı kısmına geçersek bu konuda kitapla olan uyumsuzluklar bolca dile getirilmiş ama ben bundan çok cadıların karizmatik olmadığını görüşüne  katılıyorum. Daha karizmatik oyuncular bulunmalıydı (olaya ırk, güzellik vb. açıdan yaklaşmıyorum) , mesela Fringilla mesela Tissaia bunlar içime sinmedi. Yennefer hakkında nötrüm. Sabrina ise ezik gibi görünüyor uzaktan. Siz krallıkları yöneten gizli ellersiniz, siz Kaosu kullanan cadılarsınız ama etkisiz eleman gibisiniz. Cintra Kraliçesi Calanthe'e bakıp ders alın. Gücünü yansıtan, kontrolü son ana kadar elinde tutan bir kadın işte.
Yan hikayeleri sevdim, hem Geralt'ı hem de bu dünyayı tanımamızı sağladı ama diziyi izlerken kafamda bazı şeyler oturmuyordu. İzledikçe idrak edemesem de dizinin ortalarında düğüm çözüldü ve her şey yerli yerine oturdu. Acaba hikayeyi böyle anlatmaları daha mı iyiydi daha mı kötüydü karar veremedim. Ama gene kitabı okumayanlar olarak zorlandık. Daha kim kimdir, hangi krallıklar nerededir, öğrenmeye çalışırken kafamıza oturmayan noktalar beni yordu.
Dizinin görselliği hoşuma gitti eminim daha güzelini yapanlar olacaktı ama Netflix'in eseri de gözüme batmadı.
Son söz The Witcher evrenini çok sevdim hatta okunacak onca kitabım olmasa seriyi edinip okurdum ama başka bahara artık, sizler de kitabı okumam diyorsanız hissedeceğiniz bazı eksikliklere rağmen diziye şans verebilirsiniz.

30 yorum:

  1. Ben de tam senin gibi düşünüyorum. Oyunculuk olarak en çok Witcher ve Kraliçe Calanthe'yi sevdim. Ozana hiç ısınamadım niyeyse. Cadılardan genelde hayal edildiği gibi bulunmasa da Tissaia'nın oyunculuğunu sevdim. Oyunu ve kitabı bilmediğim için karşılaştırma yapmadan keyifle izlemiş oldum ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir noktada kitabı ve oyunu bilmeden izleyince boşluk hissedilse bile karşılaştırma yapmamak daha keyifli olabiliyor :)

      Sil
  2. Henry Cavil bu karakteri kesinlikle dediğin gibi cuk diye oturmuş! :) Superman'dan sonra.. :)

    YanıtlaSil
  3. O kadar çok dizi film var ki takipte zorlanıyorum artık ama güzel bir diziymiş teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimiz dizilere yetişememekten şikayetçiyiz :(

      Sil
  4. bence de geralt rolüne tam uymuş. o adamın hayranıyım zaten. diziye ben de başladım. ama ara verdim ve dediğin gibi kopmadan izlemek lazım. bazı yerlerdeki sahneler beni rahatsız etti netflix in gereksiz açıklık şeyleri var yine. bu da dizinin büyüsünü bozuyor bence. onun haricinde evet ben de anlamakta zorlandım ilk 4 bölümü izledim. devam edeceğim inşallah ama yaza kalır bu gidişle. yorumun süper eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaza kalmasın bence, araya sıkıştırmaya çalış yoksa yazın baştan izlersin. Sanırım izleyicilerin hemfikir olduğu nokta Geralt'ın rolüne oturduğu :)

      Sil
  5. Ben de kitapları okumadan izleyenlerdenim. Kurulan dünyayı anlamak benim de zamanımı aldi. Gerart çok iyi olmuş. İlk sezon Yenefer odaklıydı ama final beni şaşırttı. Küçük prensesle kurgu nasıl devam edecek hiç bir fikrim yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında kitabı okuyanlar her şeyin asıl şimdi başladığını yazmış, bu sezon ana konuya bir geçiş süreci gibi duruyor.

      Sil
  6. Witcher için bence de çok doğru seçim olmuş, Yennefer'ı çok beğenmeyenlerdenim ben de çünkü kuzenimle birlikte izledik ve o kitapları okudu. Sürekli çok güzel olması gerektiğinden bahsediyordu. Zaman akışı biraz kafa karıştırıcıydı ama ilk kitap da böyleymiş. Belki okurum ben de :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Yennefer için okuyucular çok güzel olmalıydı diyor, bence de Witcher uygun olmuş. En azından ilk kitabı okumak istiyorum ama yakın zamanda zor :(

      Sil
  7. Sevilen bir dizi tabi ben hala izlemedim :)

    YanıtlaSil
  8. Merak ettiğim bir diziydi.Tanıtım için teşekkürler😊

    YanıtlaSil
  9. Çok sevildiği için merak ediyorum ama henüz izleme fırsatım olmadı 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence seversin istersen ilk kitabı okuyup başla :)

      Sil
  10. diziyi seyrettim kitabı ve oyunu olduğunu ise seyrettikten sonra keşfettim kopuk bile olsa konular bir şekilde sonraki bölümde falan anladım neden bahsedildiğini ayrı dönemlerin anlatıldığını ise kavramam biraz sürdü diyebilirim ama sonra her şey oturdu ve ikinci sezona hazırım şu an :-)))

    YanıtlaSil
  11. Evet zaman çizelgesi olayı spoiler almayan biri için ancak dizinin ortasında anlaşılıyor.Pek çok şey yerli yerine otursa da gene de minik boşluklar vardı.

    YanıtlaSil
  12. The Witcher bende listeme almayı düşünüyordum yorumu okuyunca hemen başlamalıyım dedim. Güzel yorum 👍👏👏

    YanıtlaSil
  13. Sadece Henry Carvill için izleyecektim o da kitap, oyun vs. dendi vazgeçtim. Zaten sevmiyorum bu tarz dizileri falan. İlerde, olurda belkiiii izlemek isterim, o da sırf Henry Carvill için olur. :D Emeğine sağlık^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tarz yapımları sevmiyorsan tabi ki izleme ama aktör Geralt karakterini bayağı iyi canlandırmış bilgine :)

      Sil
  14. Kitabini almayi dort gozle bekliyorum o yuzden dizisini izleyemedim ama bi durtmuyor degil hani :) suan okuyunca bi cazip geldi dizi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı alacaksanız önce kitabı okuyun, sonra diziye bakarsınız :)

      Sil
  15. The Witcher çok fazla reklam ile geldi. İlk bölümünü açtım lakin pek hoşlaşmadım. 2.sezon çalışmaları da sürüyor sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Netflix bütün çekimleri salgın nedeniyle durdurmuş :(

      Sil
  16. Aydınlatıcı bilgiler iyi oluyor. Ön bilgi ile bir işe girişmek daha iyi faydalanmaya sağlıyor. Corona bu sektörde de etki yapacaktır Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet dizi çekimleri duralı belki 20 gün oldu :(

      Sil