25 Mart 2020 Çarşamba

FREUD 1. SEZON 1. BÖLÜM

Herkese merhaba, umuyorum evinde kalabilecek olan herkes evinde oturmaya devam ediyordur. Lütfen gerekli özeni gösterelim yaşımız fark etmeksizin. Ben de evinde oturanlar için yeni bir dizinin ilk bölüm incelemesini yapacağım, Freud Netflix üzerinden yayınladığı için ilk sezonu günlerce beklemeden izleyebilirsiniz. 
Georg Friedrich, Karel Hermánek Jr., Brigitte Kren, Nadiv Molcho, Marisa Growaldt, Christoph F. Krutzler, Ella Rumpf, Robert Finster, Ales Bílík, Adam Vacula, and Jiri Vales in Freud (2020)

Sigmund Freud (Robert Finster) ünlü nörolog, psikanalizin kurucusu ama henüz değerini, fikirlerinin önemini ispatlayamamış genç bir doktor. Destekçisi az, karşıtı ise hayli fazla. Doktorlar camiası tarafından saygı duyulmayan hatta şarlatan olarak görülen ve dikkat çekebilmek için sahte hipnoz denemeleri yaparken hipnozun püf noktasını keşfeden bir doktor.
Freud belki kendisinden daha çılgın olan arkadaşının zorlamasıyla bir medyumun seansına katılır.
 Medyum Fleur Salomé (Ella Rumpf) Feuda'a göre bir gösterici olsa da kadın cidden babaları ölen aileye dair görüler gören, tahminimce yanındaki Kont (Philipp Hochmair) ve Kontes (Anja Kling)  tarafından manipüle edilen ve yolu Freud ile kesişecek olan karakterimizdir. 
Philipp Hochmair, Anja Kling, and Ella Rumpf in Freud (2020)
Diğer  cephe ise Alfred Kiss'in (Georg Friedrich) genç bir kızın cinayet vakasını araştırırken karşısına ordu üyesi eski düşmanının çıkması ve vakadan alınması, pek tabi öldürülen kızla Freud'un yolu kısacık bir anlığına kesişiyor. 
Son cephe ise bunlar ne ayak diyeceğimiz bir aile var. Ailenin bir üyesi Frud'un baş düşmanı genç bir doktor. En küçük üye ise Fleur'un görülerindeki kız. Anne ise eşini kaybetmiş yaslı bir dul. Fleur'un görüleri bu ailede garip şeyler döndüğüne inanmamız için yeterli diyeyim ben size.
Bakalım Freud saygın yerine kavuşana kadar bu olaylar onu nerelere sürükleyecek?

Freud ilk bölümüyle beni biraz kararsız bıraktı. Öncelikle yukarıdaki özetten anladığınız üzere konu çok dağılmış. Tamam 2-3 karakterler dizi yürümez ama 55 dakikalık ilk bölümde 4 farklı cephe ve on beşten fazla karakter tanıtılması birazcık abartı olmuş bence. Kurgunun dağılması belki takibi çok zorlaştırmamış ama doludizgin gidişata pek de pozitif hisler beslemedim. Her ne kadar kurgunun dağınıklığı beni rahatsız etse de sezon finalinde her şeyi toparlayıp bir de güzel bir şaşırtma yapma ihtimallerinin arttırdığını inkar edemem. Eğer gelişmeler bu yönde olursa diziye ayılıp bayılacağım kesin. Bu durumun diğer bir artısı da tahminimce karakterlerin derinleşecek olması.
Geçelim diğer eleştiriye illa bir medyum mu olmalıydı bu dizinin ortasında ya da bir dakikada insanı hipnoz edebilen bir Kontes detayı eklemeliler miydi araya? Freud'un kendini ispatlayış sürecinde umarım bu iki kadına paye yüklenmez.
 Beğendim en güzel yer Freud'un bilinçaltından bahsediş anıydı. Evet o sahne gerçekten ilk bölümdeki en kaliteli sahneydi. Keza oyunculuklar da idealdi. Şu an için aşırı övülecek ya da yerilecek bir durum gözüme çarpmadı.
 Dizinin bir çok şeyle harmanlanması, psikolojinin diziye kararında yedirilmesi de hoşuma gitti. Tabi bölümler ilerledikçe daha detaylı kuramlar izleyeceğimize inanıyorum. 
Netflix dizilerindeki en başarılı şey kasvetli atmosfer, bu dizide de kasvetli havayı hissettim ve mekanları sevdim.
 Son söz ilk bölümü beni birazcık kararsız bıraksa da, beğenmediğim yerleri olsa da Freud sağlam bir toparlamayla ilerleyen bölümlerde sevdiğim diziler arasına girebilir, tabi tam tersi de olabilir es geçmeyelim. 


29 yorum:

  1. Merak ettiğim bir dizi. Bende başlamayı düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Dün akşam başladım, beklediğim gibi kötü değil oldukça güzel. Ayrıca Freud karakterini aşırı yakışıklı seçmişler :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kötü demek için erken ben finale kadar kesin konuşabilecek bir dizi olmadığını düşünüyorum :)

      Sil
  3. Bu dizi bir süredir listemde bekleyip duruyor. Başlamak lâzım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım beğenirsiniz, yorumunuzu bekliyorum :)

      Sil
  4. Listeniz kabarıksa bekletin, daha boş zamanda izlersiniz. Hem o zamana kadar final bölümü izleyenler çoğalır ve daha detaylı yorumlar okursunuz :)

    YanıtlaSil
  5. Freud çok ilgi çekici bir karakter. Hayatını hakkını vererek çekebilirlerse çok güzel bir dizi çıkacağına eminim. Ben şimdilik eski dizilerden izlemeye devam ediyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yarım dizilere odaklandım ama ara ara yenilere bakıyorum ama Freud'un hakkını verdiklerinden şüpheliyim :)

      Sil
  6. görmemişim bunu alayım listeyee :) nerdeyse günde bir dizi bitiriyom :) visavis, mom, killing eve, why women kill, öğütleriiim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben senin yarın kadar bile hızlı değilim şimdilik yarım dizilere odaklandım, tabi bir de filmlere :)

      Sil
  7. Çok fazla karakter olunca odaklanamıyorum bende.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk bölüm için fazla karakter olduğu kesin ama izledikçe alışılabilir.

      Sil
  8. Dizi hakkında hem olumlu hem olumsuz yorumlar okudum :D Bu kadar olayı dağıtmaları pek benlik değil gibi ama belki de izlerim bilemiyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu an için sadece bu bölüme baktım dizi bitirse konuyu ne kadar toparladıklarını göreceğim :)

      Sil
  9. Benimde çok merak ettiğim bir dizi, bir kaç yazıda olumlu ve olumsuz yorumlar okudum dizi hakkında sanırım en iyisi izleyip görmek olacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk bölüme değil de bir kaç bölüme bakıp karar verebilirsiniz, umarım seversiniz :)

      Sil
  10. Ay ben çok kararsızım. Hala izlemek ile izlememek arasında gidip geliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hazırda takip ettiğin bol bölümlü diziler varsa bence onlara yönel ya da ilk bir kaç bölüme bakıp öyle karar ver :)

      Sil
  11. Merak ettim diziyi ancak nedense kararsız da kaldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım olumlu ve olumsuz yorumlar dengede gidiyor ondan olabilir kararsızlık :)

      Sil
  12. Bu tarz diziler hiç ilgimi çekmiyor ama yorum için teşekkürler. Olurda izlemek istersem aklımda bulunsun. ;):

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarzı ilgini çekmiyorsa hiç bulaşma bence :)

      Sil
  13. Duymuştum bu diziyi merak ediyordum anlatımın çok güzel olmuş başlamak üzere hazırlanıyorum şu an hahaha kalemine sağlık ❤️❤️

    YanıtlaSil
  14. Şuan için pek ilgimi çekmedi doğrusu. İlerleyen zamanlarda fikrim değişirse izlerim belki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2. sezonu olacak mı bilmiyorum belki biriktirip izleme şansın olur ileride izleme kararı alırsan :)

      Sil
  15. Merak ettiğim diziler arasında😊Anlatım için teşekkürler😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, merakın giderilmiştir umarım :)

      Sil