24 Haziran 2020 Çarşamba

OZARK 3. SEZON 1. BÖLÜM


Herkese merhaba bugün Ozark'ın yeni sezonun ilk bölümünden bahsedeceğim, dizi hakkında daha önce yazmadığım için belki önceki sezonlara da değinebilirim yani karşınıza spoiler çıkabilir bilginize. 
Jason Bateman and Laura Linney in Ozark (2017)
 Wendy Byrde geçen sezon Martin'i bastırıp, Ozark'ta kalmalarını sağlamıştı hatırlarsanız.  Bu sezon Meksika'da kartel hesaplaşmaları ile yapıyoruz açılışı. Wendy ise bu savaşları internetten takip edebildiği kadar ediyor. Ben içimden saf bir bakış açısıyla, Wendy gitmediğine pişman herhalde diye düşünürken Wendy fikrini Marty'e söyleyiveriyor.

 İyi bir krizi ziyan etmeyelim ve işleri büyütelim diyor. Marty dumura uğruyor tabi ki,  olmaz diyor demesine ama Wendy'i biliyorsunuz kafaya koyduğunu yapar. 
Boşanma davası sarpa saran ve karteli rahatsız eden  Helen Pierce ise müvekkili istediği için Martin'e ayar vermeye gidiyor. Artık paraları aklamalısın mesajını iletiyor. 
Martin huzursuz zira geçen sezon aramızdan ayrılan FBI ajanı Petty'i kartelin öldürdüğünü sanıyor yetkililer. Kumarhaneye köstebek yerleştirdiklerinden emin ve güven duymadığı ortamda para aklamak istemiyor. Tabi emir büyük yerden gelince sıvıyor kolları. Martin bunlara uğraşadursun Wendy Helen'e fikrini anlatıyor ve patron ile bir buluşma kapıyor. 
Martin ise kumarhanedeki boş kasalara önceden para koyarak, sorununa şimdilik çözüm buluyor. Navarro ile buluşan Wendy istediğini elde ediyor ve eşini arayıp bu müjdeli(!) haberi veriyor. 
Ah Martin sen terapistlere para verip, onların senin tarafını tutmasını sağlayabilirsin karınsa kartel patronunu kafalar ve seni ikinci bir mekan açmaya zorlar. Kazanan kim belirtmeye gerek var mı?
Ne çekiyorsa kadınlardan çeken Martin'e nur topu gibi bir sorunu da Ruth doğurur. Ruth sinirlerini zorlayan KC mafyasının oğlu Frank'ı denize atar. Bakalım Martin bu sorunu çözmek için kaç takla atacak?
Ruth demişken Wyatt ile arasının bozuk olduğunu hatta Wyat'ın bir sürü olaylar zinciri sonunda delice hareketlerine tam gaz devam eden Darlene'nin yanında çalışmaya başlayacağını ekleyeyim. Sanırım Darlene düşmanımın dostunun düşmanı dostumdur ilkesiyle Wyatt'ı yanına aldı. Darlene bu dizide sevmediğim karakterler listesinde bir numara olan bir karakter. Umarım bu sezon onu yolcu etmişlerdir. 
Çocuklar ne alem derseniz, Charlotte şaşırtıcı derecede durulmuş annesinden iş öğrenen evlat pozisyonunu almış. Jonah ise hala sanal yollardan para kazanmaya çalışıyor ve hala aile işine yardım etme hevesinde her ne kadar ailesi buna karşı çıksa da.

Neler olmuş az çok değindik, bu sezonun bayağı iyi olduğunu duymuştum. Umarım öyledir. Bu bölüm fena değildi. Wendy'in rahatsız edici hale gelen hırsı beni sinir etse de dizinin devamlılığı için birinin bu yükü sırtlaması lazım. Eğer Wendy Wilkes ve tayfasının gücüne göz dikmeseydi geçen sezonun sonunda başka bir kimlikle kaçış yapan ailenin kartel tarafından bulunup katledilmesini izlerdik, dizi de biterdi. Zaten Jason Bateman bu hikayenin 4. sezon bitebileceğini söylemiş. Bence isabet olur bir noktadan sonra Byrde Ailesinin kendi kendine iş çıkarması sıkıcı gelebilir. Jason Bateman demişken aktörü sevsem de başarılı bir iş insanı karakterlerinin üstüne yapıştığını ve Martin karakterinden zerre mimik kullanmadığını, bu durumundan da bir noktadan sonra can sıkıcı olmaya başladığını söyleyebilirim. Mesela bazı eleştirilerde Martin çok zeki bu işleri çok iyi beceriyor ama izlerken ben büyük iş başardım hissini veremiyor deniliyordu. Bu bölümü izlerken dikkatli baktım ve bu söze hak verdim, mesela Ruth ile içerideki köstebeklerle ilgili istatistikten konuşuyorlardı ve Ruth lafı "hevesli" oluşuna getirdi ama o sırada Martin'de zerre ifade yok değil heves. Gerçi itiraf edeyim boş kasalara para koymak sağlam fikir. Paranın bir kısmını harcamana bile gerek kalmaz aklamak için. FBI'nun Martin'i tam gaz sıkıştırmaya devam etmesi de yabana atılacak bir konu değil zira Martin'in içine kendisine ilk kimin ihanet edeceği şüphesi düştü. Bölümler tanık koruma anlaşması yapan Martin ile de sonlanabilir Wendy böyle bir şeye nasıl müsaade eder orası ayrı konu.
Ruth, Frank ve Wyatt cephesinde neler olacak meraklıyım. Özellikle Ruth sevdiğim bir karakter umarım bu hikaye onun için kötü bitmez. 
Sezonun geri kalanını da izleyeceğim, Ozark benim için çok ağır akan bir dizi olsa da hikayesini ve atmosferini çok sevdiğim için yavaş yavaş da olsa takip edeceğim bir dizi. 
(Görseller dizinin IMDb sayfasından alıntıdır.)

13 yorum:

  1. Ağır aksa bile kendini izlettiriyor ama final sezonu yayınlanınca izleyebilirsin :)

    YanıtlaSil
  2. ozark aklımda listedee, bi ton dizi izliyom yetişmek ne zor yiaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ozark galiba 4. sezonla bitecekmiş o zaman izlersin hem merakla bekleme derdn olmaz :)

      Sil
    2. Bakayım ben bu diziye :)

      Sil
    3. Ben seviyorum umarım sen de seversin :)

      Sil
  3. İlk kez duyuyorum denk gelirsem tanıtımına bakayım😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz ağır ilerliyor şimdiden bilgin olsun :)

      Sil
  4. Senin sayende dizileri takip ediyorum, hikaye gibi anlatıyorsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler eskiden sahne sahne yazardım şimdi pek çok şey gibi buna da vaktim yok :(

      Sil
  5. İlginç bir konuya sahip diğer sezonlarında okuyup şans vermeyi düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir sonraki sezon final yapacak dizi, o zamanki yorumlara göre karar verirsin :)

      Sil