4 Mart 2018 Pazar

THE PRINCESS BRIDE-PRENSES GELİN (1987)

Hasta olan torununa "Prenses Gelin" kitabını okuyan dedeyle başlıyoruz filme ardından hızlıca hikayenin içine dalıyoruz.
Florin ülkesinde yaşayan Buttercup (Robin Wright) çiftliklerinde çalışan Westley'e (Cary Elwes) sıkça eziyet etmektedir, Westley ise onun her dediğine "Siz nasıl isterseniz." diye yanıt verirmiş.
Zaman geçtikçe ikili büyük bir aşk yaşamaya başlamışlar ve Westley evlenecek para biriktirmek için denize yelken açmış.

Ne yazık ki arkasında canlı kimseyi bırakmayan Korkunç Korsan Robert Westley'in gemisine de saldırınca Buttercup hayatının aşkının kaybetmiş ve bir daha kimseye aşık olmayacağını dile getirmiş.
5 yıl sonra ülkenin Prensi Humperdinck (Chris Sarandon) gelini olacak kişiyi açıklar, bu kişi bedbahtlığı yüzünden okunan Buttercup'tan başkası değildir.
Buttercup yaşadıkları yüzünde kendini at gezmelerini vermiştir ve bu gezilerden biri sırasında Florin ile Guilder ülkeleri arasında savaş başlatmak isteyen bir grup tarafından kaçırılır.
 Üç kişilik ekibin lideri Vizzini (Wallace Shawn), güçlüsü Fezzik (André the Giant), kılıç ustası ise Inigo Montoya'dir (Mandy Patinkin) ve Fezzik ile Inigo savaş başlatmak için Buttercup'u öldürme fikrine sıcak bakmazlar ama Vizzini'nin baskın karakteri ile de baş edemezler.
Onlar Buttercup'u öldürmeye giderlerken arkalarına siyahlar içinde biri düşer, hepsinin arkasına ise nişanlısının peşindeki Prens düşer.
Bize de olayların akıbetini izlemek kalır.
The Princess Bride severek izlediğim The Big Bang Theory dizisinde adı geçince arşivime eklediğim ama bir türlü izleyemediğim filmlerden biriydi. Malum IMDb Top 250 Maratonu yapıyorduk, bu filmi de listede görünce hemen aradan çıkarma kararı aldım iyi de ettim. Önce itiraf edeyim bu film çok kaliteli olarak nitelendirebileceğim eserlerden biri değil ama bu eksikliği kapatacak samimi bir yanı var. Kurgu yer yer klişe ama diyaloglar ince ince yazılmış, zekice replikler bizden esirgenmemiş. Buttercup karakterinin ara ara ezikçe ve saçma sapan davranmasını saymazsak bütün karakterler güzelce çizilmiş, oyuncular da başarıyla canlandırmışlar. Inigo ve Vizzini'nin maskeli adamla savaşma sahneleri filmin kayda değer yerlerindendi.
 Ayrıca dede ile torunun filmde hoş bir yeri olduğunu söyleyebilirim. Prenses Gelin'in en sevdiğim yanı ise muhteşem masalsı havası ki kendinden sonraki bazı filmlere esin kaynağı olduğunu düşünüyorum. Bu masalsı hava filmi çocuklara özgü olarak nitelendirmenize sebep olmasın kesinlikle yetişkinler de keyif alarak izleyebilir.
Son söz The Princess Bride IMDb Top 250 listesinde yer alan masalsı havası ile sizi ekrandan ayırmayacak, kusurlarını kapatacak olumlu yanları ile sizi rahatsız etmeyecek hoş bir film.

10 yorum:

  1. İki sene önce izlemiştim filmi. Westley karakterini çok yakışıklı bulduğumu hatırlıyorum. Sonradan araştırdığımda ilk Testere filminde oynayan adam olduğunu öğrenince çok şaşırmıştım. Robin Wright'ı zaten tanımıştım.

    Film benim doğduğum sene çekilmiş. Böyle eski filmleri izleyince üstünden ne kadar çok zaman geçmiş diye düşünüyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Testere'de oynadığını fark etmemiştim şaşırdım, dediğin gibi eski filmlerin üstünden geçen zamana ben de dikkat ediyorum bazıları yıllandıkça güzelleşiyor yalnız.

      Sil
  2. Sahneler tanıdık geldi ama bir kez daha bakacağım teşekkürler canım.

    YanıtlaSil
  3. Vatanım Sensin dışında bir şey izlediğim yok bir de Payitaht Osmanlı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben pek yerli yapım takip etmiyorum ne yazık ki :(

      Sil
  4. hoş bi filme benziyor. Buttercup'ın ezik davranışları sinirimi bozabilir ama fena halde izlerken :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birazcık bozabilir ama filmi izletmeyecek kadar değil :)

      Sil
  5. Çok sevimli görünüyor, teşekkür ederim öneri için :)

    YanıtlaSil