14 Ağustos 2017 Pazartesi

MIDNIGHT, TEXAS İLK 3 BÖLÜM İZLENİMLERİM (2017)

 Manfred Bernardo (François Arnaud) ölülerle iletişim kurabilen bir medyumdur.
Kendisini tehdit eden biri yüzünden sürekli yer değiştirmektir en sonunda ölü büyükannesi Xylda'nın (Joanne Camp)  tavsiyesine uyarak Midnight kasabasına gelir.

Dakika bir gol bir hesabı daha ilk andan enerji emen bir vampir olan Lemuel (Peter Mensah) ile tanışır kasabada.
 
Kasabanın pek çok doğaüstü varlığa ev sahipliği yaptığını anlamamız ve insanlar ile bu doğaüstü canlıların hoşgörü çerçevesinde yaşadığını kavramamız çok sürmez.
Gül gibi geçinen kasaba halkının huzuru piknik yaparken bir kadının cesedini bulmalarıyla kaçar. Kadın kasaba halkının insan olan kesiminden Bobo Winthrop'un (Dylan Bruce) nişanlısı Aubrey'den başkası değildir ayrıca Aubrey'un kasaba halkınca pek sevilen bir olmadığı aşikardır.
Manfred bir anda olayların, ölülerin arasında kalır ama kasabaya yardım sözü verdiği için bu sefer kaçmak yerine cinayeti çözmek için yeteneklerini kullanmaya başlar.
Bakalım 10 bölümlük görünen bu sezonun sonunda Manfred kendini evinden hissedebilecek mi?


Midnight,Texas Charlaine Harris'in dilimize Geceyarısı Kavşağı olarak çevrilen kitabından uyarlanan yeni bir dizi. Harris'i hatırlayamayanlar için belirtmek gerekirse yazarın başka bir serisi True Blood olarak televizyona uyarlandı. Bayağı uzun zaman önce dizinin tanıtımını görünce heveslenmiştim ama sonra dizi aklımın bir köşesini itilmişti ta ki dizi sitelerinde ilk bölümünü görünceye kadar. Normalde güncel dizi takibini bayağı azaltmıştım ama bu dizi için istisna yapayım dedim. İlk bölümü gerçekten beğendim lakin üç bölüm sonunda dizi gözümde ortalama civarına geriledi. Açıkçası yapılan yorumların negatif algısının da bu durumda etkili olduğunu düşünüyorum.

İlk olarak karakterleri sevdim, bayağı sempatik olanlar var içlerinde. Tabi True Blood dizisindeki Pam karakterinin hepsinden fazla ağırlığı olduğunu söylemeliyim. 
The Vampire Diaries dizisinden tanıdığımız Lexi hayranı iseniz sevinebilirsiniz oyuncu burada Olivia karakterine hayat vermiş ve bayağı başarılı olmuş.  Manfred'i  canlandıran oyuncu da rolünün hakkını veriyor. Her türden doğaüstü varlığın kasabada bulunması ve insanlar geçinmesi güzel olan detaylardan.
İkincisi kurgunun klişe yerleri mesela kasabanın ölüler ve diriler arası perdesi çok inceymiş de yakında yırtılacakmış da falan filan. Yani illa Manfred'i kahraman yapacaksınız anladık. Kaçak bir karakterin yeni bir kasabaya yerleşmesi ile başlayan gizemler silsilesi de fazlasıyla tanıdık. Bir de bazı karakterleri çok kolay harcamaları var ki evlerden ırak. Kasabanın şerifi ve yardımcısının  ömrü kaç bölüm sürdü siz tahmin edin.  Herkes efektlerden şikayet ederken ben pek takmadım ama vampirlerin ölüm halini cidden sevemedim. Bunu da geçeyim silah kullanmakta usta ve dövüş sanatlarında başarılı olan ama en önemlisi İNSAN olan Olivia'nın bir vampirle yakın temasta kavga etmesi gibi saçma bir sahneye imza atmaları diziyi gözümden düşüren en önemli sebeplerden biriydi.
Diziye devam edip sezon bitine kadar izlemeyi düşünüyorum. Neye evrilecek, daha mı kötü olacak yoksa toparlayacak mı? gerçekten merak ediyorum. Lakin diziye iyi ki başlamışım diyemiyorum. 
Son söz bence başlamayı düşünüyorsanız ve vaktiniz çok değilse sezon finalini bekleyip genel yorumlara göre seçiminizi yapmanızı  tavsiye ederim.  


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder