1 Şubat 2022 Salı

PHOTOCOPIER-PENYALIN CAHAYA-FOTOKOPİCİ (2021)/BCP OCAK AYI

 Sur (Shenina Cinnamon) çiçeği burnunda ve başarılı bir üniversite öğrencisidir. 

Babasının baskıcı tavırları ve annesine lokantalarında yardım etmesine rağmen bir tiyatro grubunun (Mata Hari) internet sitesini yaparak burs raporuna katkı sağlamanın ve yeni işlerin kapısını açmanın peşindedir. 

Sur için her şey iyi gidecekken Mata Hari'nin kutlama partisinde sarhoş olması ve akabinde bu haldeki fotoğraflarının sosyal medyasında paylaşılması Sur için elleriyle inşa ettiği başarının yıkılmasının başlangıcı olur.

 Önce babası tepkisini koyar ardından üniversite ahlaka aykırı davrandığı için bursunu keser. 

Sur birinin kendisine kasten zarar verdiğini ya da bir kabul töreni şakasına kurban gittiğini kanıtlamanın peşine düşer. Bu yolda üniversitede çalışan fotokopici arkadaşı Amin'in(Chicco Kurniawan) mesleğinden faydalanan Sur haklılığı kanıtlamak için yasadışı yollara başvurmaktan çekinmeyecektir. 

Sur o partide yaşananları öğrenmek için yasaları, mahremiyet kurallarını çiğnerken girdiği bu çetrefilli yol onu bambaşka mecralara sürükleyecek ve herkesi karşısına almasına neden olacak gerçeklerin ucundan yakalamasını sağlayacak bizlere de sadece düğümlerin çözülmesini izlemek kalacaktır. 

BCP 2022 yılından tam gaz devam ediyor, ila ay temamız Uzak Doğu Ülkeleri ve Çizgi Romanlardı. Söz konusu Uzak Doğu olunca benim için akan sular duruyor. Bu sefer Endonezya'ya  ait bir film izledim. Gerçekten beklentilerin üstüne çıkan bir filmdi Fotokopici. 

Kurgusu kesinlikle beğenimi kazandı, Sur partide neler yaşadı, tek suçlu kendisi mi yoksa birilerinin kurbanı mı oldu derken finale doğru olay beklemediğim bir noktaya evrildi. Düşüncelerimizi orada oraya çarptı kimi suçlayacağımızı bilemedik ama beklediğimize ve Sur ile koşuşturduğumuz değdi. Final ise dört dörtlüktü, önce aceleye gelmiş gibi hissetsem de ki film 130 dakikaydı ve ben final aceleye gelmiş gibi hissettim  ama bu filme böyle bir final bayağı yakıştı. Hatta çok etkileyiciydi. Dayanamayacağım yazacağım o sarı kağıtların havada uçuşması... İzleyenler anlar ancak. 

 Ayrıca filmdeki bazı karakterlerin ve bazı durumların gerçekten hayatı yansıtması filme artı puan kazandıran bir diğer detaydı. Bir de izlerken telefon üzerinden hayatımıza sızmanın ne kadar kolay olduğunu bir kez daha anladım, telefonunuzu hiçbir bilgisayara bağlamayın film spotu yapmışlar resmen. 

Oyunculuklar belki daha iyi olabilirdi, bazı sahneler ve oyuncular eğreti dursa da izleyip geçerken çokta gözünüze batmayabilir. Tamam kabul ediyorum oyunculuklar daha iyi olabilirdi. 

Eksik yönlerine rağmen kurgusu sayesinde beğenimi kazanan Photocopier filmi rahatlıkla önerebileceğim filmler arasında yerini aldı, tabi üstün performans beklemeden izleyin hatırlatmasını yapmayı unutmayalım. 


Not: İlk görsel Netflix sitesinden alıntıdır.

24 yorum:

  1. Konusu ilginç görünüyor, merak uyandırıcı. Not aldım, boş zamanımda bakayım. :)

    YanıtlaSil
  2. Konusu gerçekten güzelmiş. Çokta merak ettim şimdi. :) Teknolojinin hızız insanı ürkütüyor. Kalemine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teknolojinin faydası çok ama hepimizi ürkütecek yanları da var ne yazık ki :(

      Sil
  3. Güzel bir filme benziyor bakayım buna👍Anlatım için teşekkürler😊

    YanıtlaSil
  4. Netflix'te varmış madem listeme ekliyorum. Bu sene daha çok dizi izlemek istiyorum ama belli olmaz, canım film izlemek isterse izleyebilirim. Senin önerilerini seviyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler güzel yorumun için. Dizi izlesek film izlemeye vakit kalmıyor, film izlesek diziye :( Bol vakitler olsun hepsini izleyelim :)

      Sil
  5. Bu filmi youtubeta takip ettiğim dizi film yorumu yapan birinden dinledim daha geçen. İzleyeyim diye düşünüp araştırmıştım hatta listeme ekledim. Teşekkürler öneri için. :)

    YanıtlaSil
  6. Güzel tanıtım olmuş filmi merak ettirdin. Endonezya ürünü izlemedim hiç dil yorucu gelmezse izleyeceğim. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilin yorucu gelmemesini temenni ediyorum, iyi seyirler :)

      Sil
  7. geçenlerde izleyip yazdım blogumda, çok iyiydi, bu sene izlediğim en iyi 3 filmden biri, diğerleri de the novice, tam sana göreyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. The Novice'i yazayım bir kenara, teşekkürler öneri için :)

      Sil
  8. Hiç Endonezya filmi izlemedim eğer izlersem ilk başta başka bir film izler sonra buna bakarım. Emeğine sağlık^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Endonezya filmi pek tercih edilmiyor sanırım, umarım seversin :)

      Sil
  9. Endonezya filmi daha önce izlemedim sanırım. Filmin konusu baya ilgi çekici hemen aldım listeme mutlaka bakacağım. Emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten konusu ve özellikle bağlanışı hoş bir film :)

      Sil
  10. Endonezya yapimlarini izlemek istiyordum zaten konusu da çok ilginç duruyor baya etkilendiğini söylemişsin o yüzden izlerim ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Endonezya yapımları önerileri bekliyorum o zaman, ben de ara ara izlemek istiyorum :)

      Sil
  11. Listeme ekledim bir kaç güne izlerim bakacağım tavsiyeniz için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  12. Endonezya filmlerine nereden başlayacağımı buldum :) Emeğine sağlık.

    YanıtlaSil