27 Temmuz 2020 Pazartesi

YONGSEONEUN EUPDA-NO MERCY/MERHAMET YOK (2010)

6 parçaya ayrılmış ve 5 parçası bulunan bir kadın cesedinin bulunmasıyla başarılı adli tabip Profesör Kang  (Sol Kyung-Gu) davaya dahil olur ve olayı araştıran ekibin içindeki eski öğrencisi Dedektif Min'i (Han Hye-Jin ) fikirleri paylaşması için teşvik etmeye çalışır.
 Kurbanın neden parçalandığı, bir kolun neden ortada olmadığı sorularıyla boğuşurken, kurbanın cesediyle ilişkili yerler çaylak Dedektif Min'in aklına parlak fikirler getirir.

 İpuçlarını birleştiren Min, Lee Sung-Ho'nun (Ryoo Seung-Bum ) sorguya alınmasını sağlar. 

Onlar sanığa suçunu itiraf ettirmeye çalışırken Profesör 13 yılın ardından Amerika'dan evine dönecek olan kızını karşılamak için havaalanına gider lakin onu kötü bir sürpriz beklemektedir.
 Kızı Lee Sung-Ho tarafından kaçırılmıştır. Kang soluğunu emniyette alır ve sanığın ne istediğini öğrenir. 
Lee ondan 3 gün içinde serbest bırakılmasını sağlaması ister yoksa kızı sıradaki kurban olacaktır. Bakalım Kang kızını kurtarmak için hangi yolu seçip, neler yapacaktır?

Adaletin yanında çalışan ama kızını kurtarmak için adalete güvenmeyen bir adli tabip, çaylak olduğu için meslektaşını güzel güzel aşağılayan bir dedektif, "katil o gerekirse kanıt uydurun" diyen bir şef, hayran olduğu kişi yüzünden bildiklerini paylaşmayan dedektif... Böyle karakterleri bir araya toplayıp intikam temalı bir film yapmışlar. Yapmışlar yapmasına ama göze batan eksiklikler, tahmin edilebilir noktalar biraz tat kaçırmış ne yazık ki. İlk olarak katilin Kang'a özel bir kini olduğunu ve bunun sebebini anlamamız çok hızlı gerçekleşiyor. Bir noktaya kadar bazı detayları tahmin edebiliyoruz ama en büyük şoku finalde yaşıyoruz, dumura uğruyor kahroluyoruz hatta bazılarımızın yüreği kaldırmakta zorlanıyor bu şoku. Sonra durup düşünüyor ve yaşadığımız şokun aslında bir mantık hatasına dayandığını anlıyor filme kocaman bir eksi daha yazıyoruz. Spoiler: Otopside anlaşılacak küçük detaylar.  
Her şeye rağmen Kang'ın mükemmel oynadığını, senaryonun fena olmadığını belirteyim. Ayrıca izlediğim en akıcı filmlerden biriydi No Mercy, hiçbir iki saat bu kadar hızlı geçmemişti. 
Son söz elden geçirilecek noktalarına rağmen kötü bulmadığım orta karar bir intikam filmiydi ama bir kaç pürüz yüzünden rahatlıkla önerebileceklerim arasında değil ne yazık ki.


22 yorum:

  1. hımm iyi konuymuş ama önermiyon yanii :) şeyi izledin miydi, zoraki detektif, hoş film :) heey marcella, 13 emir, deadwind, bu üçünü öğütlerim, the sinner da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zoraki Dedektif'i izlemedim ama Marcella aklımda :)

      Sil
  2. Buna benzer filmler çok var alsında.. bu çok iyi de değilmiş izlemeyelim o zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bir detayı aşırı saçma olmasa güzel film denilebilirdi :)

      Sil
  3. Güzel anlatım iyi detaylandırma baya bir fikir sahibi ediyor tanıtımınız. Yongseoneun eupda no fena bir filme benzemiyor ama izlemesem çok şey kaybettirecek hisside vermedin çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İntikama temalı ve ayakları daha sağlama basan Kore filmleri var onlardan seçebilirsiniz izleyeceğiniz zaman :)

      Sil
  4. Tam benim tarzımmış, ilgi çekici geldi ben buna bir bakayım. :)

    YanıtlaSil
  5. Epey dehşet sahneler olmalı, sonu da şoke ediciymiş, bilemiyorum izlemeye cesaretim olur mu?:) Korktum açıkçası. Çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok korkunç olmamakla birlikte dehşete düşüren sahneler olduğu kesin :)

      Sil
  6. Bu film için önerdiğiniz için teşekkür ederiz. Filmin adını hatırlayıp izleyeceğim.

    Endonezya'dan selamlar.

    YanıtlaSil
  7. Listeme ekliyorum. Polisiye kitap-film-dizilerine fena sardım bu aralar.😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben her zaman seviyorum polisiye türündeki eserleri, umarım kaliteli şeyler çıkar karşımıza :)

      Sil
  8. Hiç duymamıştım😮Bu tarz Kore dizileri izliyorum başarılı oluyorlar ama daha önce film izlememiştim.Buna bakılır☺️Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kore filmlerine genelde bayılıyorum gerçekten aşırı kaliteli filmlere denk geldiğim oldu :)

      Sil
  9. Kadroyu beğendim ilk kez gördüm valla bakayım bari merk ettim 🤔

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım seversin, koca bir mantık hatası olmasa en sevdiğim filmlerden biri olabilirdi.

      Sil
  10. Film cok kanli sahnelere sahip gibi duruyor ama dedektif filmlerini cok severim. Izleme firsatim olursa yorumu tekrar okuyacagim. Hatta belki kendi blogumda bile yorumlarim. Emeginize saglik.kendi bloguma da beklerim bu arada��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. izlersen yorumunu okumak isterim, dedektif filmlerini seviyorsan ve bir mantık hatasını görmezden geleceksen şans verebilirsin :)

      Sil