27 Şubat 2021 Cumartesi

THE YIN-YANG MASTER: DREAM OF ETERNITY/YİN-YANG USTASI:ÖLÜMSÜZLÜK RÜYASI (2020)

 BCP kapsamında Şubat ayı temamız Uzakdoğu'ya ait eselerdi ve ben de bu ay bir Çin filmi izledim, izlememle yorumlamamın arasında biraz fazla zaman olduğu için ve filmin konusunu anlatmak birazcık  zor olduğu için elden geldiğince konuyu toparlayıp özetleyeceğim ve ardından düşündüklerimi yazacağım. 


İmparatorluk Şehri'ndeki Habis Yılan'ın serbest kalıp dünyaya zarar vermemesi için dört koruyucu ustası vardır. Bu dört usta bir araya gelerek muhafızlarını güçlendirip Habis Yılan'ı öldüreceklerdir.         Gök Gözlem Departmanında geceleyen dört usta sabah Prenses Changping (Ziwen Wang) ile bir araya geldiklerinde dördüncü usta olan Hongruo Usta'nın öldürüldüğü ortaya çıkar. 
İmparatoriçe Prenses'e katili bulma görevi verir ve dördüncü ustanın yerine He Shouyue (Duo Wang) Usta'yı görevlendirir. 
Diğer üç usta ise birbirlerinden şüphelenip, olayı çözmeye ve muhafızlarını güçlendirmek için iblis avlama başlar.  Bo Ya (Allen Deng) Usta  görüşlerinden dolayı ısınamadığı Qing Ming Usta'nın (Mark Chao)  bir de iblis avlamadaki rahatlığını görünce iyice sinirlenir. 

Qing Ming Usta ise He Shouyue Usta'yı nereden tanıdığını çözmeye çalışmaktadır. Sonucu usta olan Long Ye (Jessie Li) sonu iyi bitmeyecek olan küçük çaplı araştırmasını yapmaktadır. 
Bakalım bu dört usta İmparatorluk Şehri'ndeki Habis Yılan'ın dünyaya zarar vermesini engelleyecek mi yoksa amaçları sonları mı olacak?


Blogumu takip edenler biliyor ki Ocak ayından itibaren Blogları Canlandırma Projesi başlattık, her ay bir tema seçip, o temaya uygun eserleri okuyup, film ya da dizileri izlemeyi başladık. Projemizin kuralları aşırı esnek ve katılım hala devam ediyor, çekinmeyin sizler de blogları canlandırmak için bir adım atın. 

Bu ay Uzakdoğu'ya ait eserlerdi temamız ve bilenler bilir ki Kore filmlerine bayılırım bu ay bir Kore filmi yerine Çin filmi seçtim çünkü sadece Netflix izliyorum ve ne yazık ki Netflix'in Uzakdoğu film yelpazesi çok dar, bu film de yeni çıkan bir film olunca şansımı deneyip izledim ve biz kez daha Netflix'in Uzakdoğu filmleri seçerken kaliteyi gözetmesini temenni ettim. Film çok kötü değildi tabi ama aşırı güzel, yıllar sonra bile aklımda kalacak dediğim türden de değildi. 

Gelelim sevmediğim yerlere. İlk olarak film çok uzun ve başlangıçta kurgu aşırı ötesi dağınık. İzlerken akıp giden mevzulara yetişmek için tertemiz bir zihin lazım. Kurgu zorluyor çünkü film bir kitaptan (Bakü Yumemakura-Onmyōji) uyarlama ve biz ustalara, iblislere, muhafızlara, yılanlara aşina değiliz ve muhtemelen kitapta güzel güzel anlatılan detaylar filme güzel güzel aktarılamamış. Tabi burada senariste de bir şey söylemek zor zira film bu halde bile 134 dakika  bir de detaylandırmaya kalksalar ne olurdu bilemiyorum. İki ustanın çekişmeli, tartışmalı, barışmalı ilişkisi de filme göre sıradan kaçmıştı. Ayrıca yukarıda dediğim gibi film akılda kalacak türden değildi, sizi derinden etkileyip sarsmıyordu hatta kısacası silik diyebileceğim bir eserdi. Bir de yazmazsam olmaz bazı oyuncuların yüzleri beyazlasın diye yaptıkları makyaj acayip kalitesizdi özellikle final sahnelerindeki yakın çekimlerde bayağı belliydi kalitesizliği. 

Gelelim sevdiğim taraflara dedim ya kurgu dağınık Allah var sonra sağlam toplanıyor, şaşırtmayı başarıyor. Hatta bazı ince detayları çok güzel düşünmüşler. Mesela Qing Ming Usta'ya He Shouyue Usta'nın nereden tanıdık geldiği gibi. Kurgu sağlam toparlanırken bizlere de muazzam bir görsel şölen eşlik ediyor. Özellikle bir kaç sahnedeki efektlere bayıldım. Keşke kitabını okuyup öyle izleyip sindirebilseydim bu filmi diye düşündüm. Heves etmeyin kitabın çevirisi yok. Ama bu detaylar nazarımda filmi kaliteli yapamadı ancak ortalama birazcık zorlamayla ortalamanın bir tık üstü olarak değerlendirebilirim. 

Son söz Yin Yang Ustası: Ölümsüzlük Rüyası başarılı görsel şölenine ve güzelce toparlanan dağınık kurgusuna rağmen aman aman bayıldığım bir film olmadı, özellikle Uzakdoğu filmlerine yeni başlayanlara önerilmez. 




44 yorum:

  1. Çin in efsaneleri bir hayli epik olduğu için fantastik filmlerini izlemek benim için biraz zor oluyor. Ama dediğin gibi kitabını okumak daha doyurucu olabilir. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kitabını okusak filmi daha keyifle izlerdik :)

      Sil
  2. Bu tarz Çin filmlerini seviyorum ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ben de seviyorum ama bunu çok kaliteli bulamadım ne yazık ki :(

      Sil
  3. Çin ve efsaneler, imparatorlar, ejderhalar. Bana karışık ve zor geliyor. Sanırım izlemeyeceklerim arasında olur bu film.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer efsaneler ilgini çekmiyorsa hiç bulaşma zaten :)

      Sil
  4. hımms çin filmlerini dizilerini severim ama piku bunu izlemem bana neee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlenecek daha güzel yapımlar var zaten :)

      Sil
    2. ay yaa prenses kaguya izledin mi, anime, en sevdiğim olduu :)

      Sil
  5. Çin mitleri ve efsaneleri çok büyüleyici ve ihtişamlı geliyor bana ancak öyle yalap şalap dizi ve filmler çekiyorlar ki insandaki bütün ilgiyi yok edip hayata küstürüyorlar. Sen makyaja takmışsın ancak bu efsanevi ustaların uçuş kaçışları sırasında ki efektleri sorgulamaya el vermiyor yüreğim :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Efektler fena değildi hatta iyiydi ama evet büyüleyici olacakken dağınık bir kurgu olmuş :)

      Sil
  6. izlemediğim bir film not aldım bende

    YanıtlaSil
  7. Bu filmi daha önce duymamıştım. Uzak Doğu film kültürüm zayıf maalesef. Çok popüler olan ya da çok iyi eleştiriler alan az sayıdaki filmi izliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzak Doğu filmlerinin kaliteli olanları gerçekten muazzam olabiliyor, bu film herkese hitap etmiyor ne yazık ki :(

      Sil
  8. Farklı bir konuya sahip ve baya ilgi çekici. Yorumunuza, emeğinize sağlık. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konusu farklı ama çok kaliteli bir yapım değil :)

      Sil
  9. Öin filmlerini sadece tv'de denk geliyorsan izliyorum, yoksa açayım da izleyeyim demiyorum. :D Sevmiyorum ne yazık ki, ama dizileri güzel oluyor. :D Çok dağınıksa kalsın, zaten kafamız çok boş değil boş boş izleriz. Yorum için teşekkürler^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle sakin kafa başlamak lazım filme zaten Çin filmi tercih etmiyorsan hiç bakma bence :)

      Sil
  10. Hikayeye yakın olarak Mo Dao Zu Shi Çin animesini izlemiştim. Büyüler, muskalar, habis enerjiler o kadar fazla ki çok tuhaf, kasvetli hissetmiştim. Sanırsam bir daha o dünyaya giremem. (Ama hikayeye değerdi.) Buradan da o havayı aldım. Yorum için teşekkürler, tavsiyene ve deneyimime uyup izlemeyeceğim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki Mo Dao Zu Shi animesini izleseydim, filme daha aşina olurdum. Biliyorum bağlantısızlar ama efsanelerde ortak yönler vardır muhakkak :)

      Sil
  11. Bence daha kaliteli Çin filmleri ile başla serüvenine, Kore yapımları candır :)

    YanıtlaSil
  12. Epik Fantastik olan her türlü filme kapım açık, kurgu toparladı da demişsin, görsel şölen de demişsin, bir ara izlenecek artık belli oldu. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizlik bir filme benziyor o zaman, umarım seversiniz :)

      Sil
  13. Konusu güzele benziyor aslında ama yorumlarınızı göz önünde bulunduracağım mutlaka. Sanırım bir süreliğine ertelenecek bir film oldu benim için. Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok boş vakit ve çok sakin bir kafa filmi diyeyim :)

      Sil
  14. Netflix'de görüp izlemek için arada kalmıştım. O zaman biraz daha beklesin ^^ Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet biraz daha bekletebilirsin öncelik listen uzansa bir de :)

      Sil
  15. konusu ilginçmiş güzel eleştiri olmuş dağınık başlangıç olması üzücü dikkatim dağılır sabredemem sanırım izlerken keşke başlangıcını daha ustaca yapsalarmış dedim okurken ah ya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer sabredemezsen hiç senlik değil diyebilirim. Evet, keşke başlangıcı daha sağlam olsaydı :)

      Sil
  16. Sevgili Okurix'in yorumuna olduğu gibi katılıyorum ben de :) Çok fazla epik filmleri izlemek zor oluyor. Görsellik üzerine çok uğraşmış olduklarını her ne kadar takdir etsem de...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım epik yapımları seyretmek için efsanelerle ilgili ortalama bir birikim şart :)

      Sil
  17. Çinli dizilerle ilgili bir yazım var o yazıyı yazdığımdan beri bu memlekete dair bişi izlemediğimi fark ettim, bu filmde de tipler güzel gözüküyor ama bilemedim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de hiç Çin dizisi izlemedim bir ara izlemek lazım. Çin efsanelerine aşırı meraklıysan izleyebilirsin ama eminim daha iyi yapımlar vardır :)

      Sil
  18. Çin dizilerinin ve filmlerinin gerçekten çok daha farklı bir havası oluyor. İşleme tarzları da çok farklı ve daha ağır kanlı geliyor bana yapımları. Hele de bu tarz kendi mitlerine dayanan fantastik yapımları. Yine de izliyorum :p Çok köklü bir uygarlık ve mitleri vs çok daha dallı budaklı, karmaşık. Bu filmi izlemedim ama bu yorumdan sonra izler miyim, pek sanmıyorum :D Yorum için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Çin yapımlarında sabırlı ve biraz da bilgili olmak lazım. Dediğin gibi atmosferi çok farklı ve hoş yapımlar da var, en kaliteli olanlardan başlayıp izlemek lazım :)

      Sil
  19. Merhaba, blogunuzu takibe almak istiyorum fakat takip et butonunu bulamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba masaüstünden açarsanız yan tarafta arşiv kısmının altında izleyiciler bölümünü bulabilirisiniz :)

      Sil
  20. Farklı bir yapım listeye eklendi:)

    YanıtlaSil
  21. Anladigim kadariyla ne cok begenmissiniz ne de begenmemissiniz. Uzak dogu filmlerini cok severim ama sanirim jackie chan filmleri disinda cin filmlerini cok sevmiyorum. Hele ki bu kadar makyaj yapilanlari biraz inandiriciliktan uzak geliyor bana:))) Yine de ikinci yaridaki gorsel soleni ve olanlari merak etmedim degil. Bir ara bakarim belki. Daha cok begendiginiz bir cin filmi varsa onu da alabilirim. Emeginize saglik:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakın zamanda çok beğendiğim bir yapıma denk gelmedim, daha çok Kore yapımlarını izledim zaten. Jackie Chan filmler başka :)

      Sil
  22. konusu güzelmiş ama yorumunuza göre bende biraz erteleyebilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boş vaktiniz yoksa listenizin en sonlarına iteleyebilirsiniz :)

      Sil