3 Ağustos 2019 Cumartesi

THE FORBIDDEN KINGDOM- YASAK KRALLIK (2008)

Dövüş filmleri hastası Jason Tripitikas (Michael Angarano) vaktini Çin Mahallesi'nde dövüş filmleri alarak geçirirken alışveriş yaptığı dükkanda bir asaya rastlar.
 Bu asanın İmparator Jade'e karşı çıkan kesişlerden birinin asası olduğunu iddia etse de yaşlı dükkan sahibi onu baştan savar. 
Lakin öyle olaylar gelişir ki Jason o asayla İmparator Jade'in dönemine geçiverir. 

İlk başta büyük bir şok yaşasa da karşısına çıkan Kung fu ustası Lu Yan (Jackie Chan) durumu çok anlayıp Jason'a efsanelerden bahsediyor. 


Sihirli asasıyla yenilmez olan ölümsüz Maymun Kral (Jet Li) İmparator Jade'in 500 yılda bir yaptığı şeftali törenine davetsiz olarak katılır.
İmparator onu hoş görür hatta General Jade'e (Collin Chou)  ona Maymun Kral lakabı verilmesini söyler. 
General Maymun Kral'a beslediği kin yüzünden onu 5 elementin bulunduğu dağın tepesinde sarayda ölümüne bir dövüşe çağırır.
İkisi de ölümsüz ikisi de sihirli lakin biri hilebaz, General bir hile sayesinde Maymun Kral'ı taşa çevirmeyi başarır ama tam bu andan önce Maymun Kral asasını uzak diyarlara fırlatır.
Efsane der ki bir gün Gezgin asayı getirip Maymun Kral'ın serbest kalmasını sağlayacak.
Daha efsaneyi idrak edemeyen ve eve dönmek için can atan Jason kendini bir anda İmparatorluğun askerlerinden kaçarken bulur ve yanlarına iki destekçi daha alırlar.  Biri sessiz kesiş diğeri intikam hırsıyla yanıp tutuşan Sparrow (Yifei Liu).
Bakalım Jason asayı teslim edip Maymun Kralı serbest bırakabilecek mi, evine dönebilecek mi?
Kıng fu dövüş sanatı ile efsanelerle dolu büyülü bir dünyayı birleştirip ortaya Yasak Krallık'ı çıkarmışlar. Ortamın büyülü atmosferini orta karar buldum öyle çok ayılıp bayılmadım daha doğrusu etkilenmedim, dövüş sahneleri ise ortalamanın üstüydü. 
Onun dışında karakterler bende farklı duygular uyandırdı öncelikle nedendir bilinmez hem sinir olup hem aşırı sempatik bulduğum Maymun Kral vardı sonrasında ana karakter sayılan ama benim bir türlü ısınamadığım  Jason var kendisi gerçekten pek yerine oturmamış bir karakterdi, beyaz saçlı bir cadı var ki kötü tarafta olmasına rağmen karizması inkar edilemez, alkolik Lu Yan ise ancak Jackie Chan hatırına katlanabildiğim bir karakter oldu.
Filmin çevirisine eklenen notlar ne yazık ki ben de yoktu sonradan okuyup efsaneleri az buçuk öğrendiğimde filmin pek çok efsanenin harmanlanmış hali olduğunu ve pek çok karakterin yüzeysel geçildiğini anladım ki bu durum eksi hanelerine yazıldı. 
Bir kaç sahnede gülümsesem de kurgunun klişe ve tahmin edilebilir olması pek çok karaktere bağlanamam vb. sebeplerden IMDb'den 6.6 puan bu film önerdiklerim arasına giremedi.

14 yorum:

  1. İzledim mi hatırlayamadım ben de ama dövüş filmlerini severim. Siz önermiyorsunuz özellikle bulup izlemeye de gerek yok o zaman. :)

    YanıtlaSil
  2. Çocukken Jackie Chan filmlerini ne kadar çok severdim. Kanal D'de her hafta filmi çıkardı. Uzun yıllardır bir filmini izlemediğimi fark ettim şimdi :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Jackie Chan çocukluğumuzun yıldızlarından biri :)

      Sil
  3. Dövüş filmleri pek ilgimi çekmiyor :)

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Bloğunuzu takip ettim sizi de beklerim teşekkürler

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel . İki defa izledim

    YanıtlaSil
  6. Jackie Chan çocukluğumuzun yıldızlarından biriydi hiç kaçırmazdım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen benim de çocukluğum yıldızıydı, bir döneme damga vurdu kendisi :)

      Sil
  7. Dün yazınızı okuduktan sonra yorum yazmıştım bu sabah izledim

    YanıtlaSil