6 Mart 2022 Pazar

ANXIOUS PEOPLE (2021)-BCP ŞUBAT AYI

 Bir grup insan satılık bir evi gezerken, bir soyguncu nakitsiz bankayı soymaya kalkar. Soyguncu baba-oğul polis olan ikilinin dikkatini çekince (!), çareyi kaçmakta bulur. 

Kaçtığı yer ise satışa çıkarılan evden başka bir yer değildir. Ev gezmesindeki bir grup insanı rehin alan soyguncuyu yakalamak ise Jim (Dan Ekborg) ve  oğlu Jack'e (Alfred Svensson) kalır.


Gerilimli bir gecenin ardından soyguncu 8 tane rehineyi serbest bırakır. 

Hemen  akabinde açık eve yapılan baskında evin boş olduğu ortaya çıkar ve soyguncunun ortadan puf diye kaybolması Jack'ın kafasına takılır. Jack babasının umursamaz tavırlarına rağmen bu davayı çözmeye ve soyguncuyu bulmaya kararlıdır. 

Jack kafasından sağlam bir hesap yapar ve soyguncunun rehinelerden en az biriyle ilişkisi olması gerektiğine karar verir ve rehineleri teker teker sorgulamaya başlar. 

Bankacı Zarah (Anna Granath), fazla yardımsever olan Estelle (Lottie Ejebrant), hamile olan Julia (Carla Sehn), Julia'nın ev bakmayı gönülsüz partneri Ro (Petrina Solange) ve Roger (Leif Andrée) ile eşi Anna-Lena (Marika Lagercrantz) ilk bölümden tanışacağımız rehinelerdir. Jack rehinelerle konuşurken biz de rehinelerin açık ev ve öncesinde yaşadıklarına konuk oluruz. 

Bizlere de ailevi problemlerle boğuşmayı sürdüren Jack'ın bu olayın gizemini nasıl çözeceğini izlemek kalır.

Blogları Canlandırmaya devam ediyoruz. Bu ay kısa film, ince kitap ve mini dizi ayıydı. Ben Netflix üzerinden de izleyebileceğiniz 6 bölümlük İsveç dizisi olan Anxious People dizisini seçtim. 6 bölüm olmasının yanında bölümler de 25-35 dakika arası olunca bir solukta izlenebilecek kısalıkta bir yapım oldu. 

Öncelikle dizinin  Fredrik Backman'ın aynı isimli romanından uyarlandığını belirterek başlayayım, kitabın Goodreads puanı 4.21 ve dilimize çevrilmemiş. Yazarın sadece Hayata Röveşata Çeken Adam kitabı ülkemizde yayınlanmış ve onun da baskısı tükenmiş. Ben Hayata Röveşata Çeken Adam filmini izlemiştim ve sevmiştim eminim kitabı daha güzeldir. İnşallah yazarın kitapları ülkemizde çevrilir hem puanları yüksek hem de uyarlamalara bakarsak oldukça samimi bir dille yazılmış eserler olduğunu düşünüyorum. 

Gelelim diziye itiraf ediyorum dizinin başını ve ortasını pek sevemedim. Kimi zaman oyuncular kimi zamanda kurgu biraz yapmacık geldi. Absürtlük dozajı bence kıvamında değildi. En önemlisi de ilk bölümden soyguncuyu tahmin ettiğimi sanıp, dizinin sürprizinin tadını kaçırdığını düşünmem. Anladığınız üzere yanlış tahminde bulunmuşum.

Bir noktadan sonra dizide her şey bir yapbozun parçası gibi yerli yerine oturmaya başladı tıpkı rehinelerin hayatlarının yerli yerine oturması gibi. Soygunla başladı, rehinelerin sorgularıyla devam etti ama özenle işlenmiş bir dantelin zarifliğiyle son buldu. Finalindeki sıcaklık, samimiyet ruh halime kesinlikle iyi geldi ve verdiği nadide mesaj yüreğime dokundu. 

Son söz kesinlikle daha kaliteli olabilecek bir uyarlama Anxious People, ama bu haliyle bile 6 bölüm izleyebilen seyircilerin bir kısmının beğenisi kazanabilecek yapımlardan biri. 

22 yorum:

  1. Polisiye kitap-dizilerde beni en çok rahatsız eden şey gerçek suçluyu gizlemek adına başka bir karakteri suçlu gösterme çabasının fazlasıyla abartilmasi. Bazen zorlama gibi hissettiriyor.
    Dizide hoşuna gitmeyen kısımlar belki kitapta daha iyi idare edilmiştir. Kalemine sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu dizide suçluyu gizlemek adına bir hamle yapılmıyor, sadece benim bir tahminim vardı tutmadı. Bence de kitap daha başarılıdır :)

      Sil
  2. Diziyi duymamıştım, ilginç görünüyor. Kısa olması izlenebilir de yapıyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni ve popüler olmayan bir dizi duymaman normal. Kısa olduğu için şan verebilirsin :)

      Sil
  3. Yazıyı okuduktan sonra yazarın kitaplari daha çok ilgimi çekti açıkçası :))
    Diziyi de listeme aldım, mini dizi olduğu için şans verebilirim. Tanıtım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yazarın kitaplarını okumak istiyorum umarım cebimizi yakmayacak bir yayınevi el atar bu duruma :)

      Sil
  4. Konusunu okurken eskiden TRT radyo tiyatrosunda dinlediğim polisiye hikayeler geldi ancak sevmediğini belirttiğin yerler anında diziden uzaklaşmama neden oldu. Eski hatıraların hatrına uzak durmak daha iyi gibi. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki başı ve ortası şahane değildi ama bağlanışı güzeldi :)

      Sil
  5. hımm, konu hoş, kuzey dizisi hayranıyım, izlerim, tenks yuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, Kuzey dizilerini sık izlemesem de ben de severim :)

      Sil
  6. Madem ki finali güzel bitmiş o zaman izleyebilirim :) Emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. Bu diziyi daha önce duymadım. Konusunu okuyunca film sandım, dizi çıktı. İsveç dizisi izlemedim daha önce. Belki bu ilk olur. Tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım güzel bir başlangıç olur İsveç dizilerine :)

      Sil
  8. Şu an fark ettim ki polisiye filmde cinayet olmadı mı ilgimi çekmiyormuş :) Reiz kaç para çalabilmiş ki bu Jack peşine düşmekte inat etmiş?
    Emeğine sağlık, Tanıtım için teşekkürler.🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hırsız para çalamadı ki, nakitsiz bankayı soymaya çalıştı. Jack rehine olayı yüzünden de hırsızın peşindeydi.

      Sil
  9. bi deneyim bi ara şu diziyi, fotiler şirinli :)

    YanıtlaSil
  10. başta sevmemişsin ama sonunu sevmişsin belki izlerim ama emin olamadım yine de ilginç bir konusu varmış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısa ve bağlanışı güzel olan bir dizi, şans verebilirsin :)

      Sil