11 Haziran 2022 Cumartesi

HUSTLE (2022)-BCP MAYIS AYI

Stanley Sugerman (Adam Sandler) başarılı bir basketbolcu olacakken, yaşadığı bir araba kazası onu değerli bir yetenek avcısı olmaya zorlar. 
Sugerman ülke ülke gezip, potansiyeli olan genç basketbolcuları 76ers takımı için uygun olup olmadığını belirler. Yine bir arayış sürecinin ardından takımın sahibi Sugerman'a hayalindeki iş teklifini yapar, o artık takımın yardımcı antrenörü olacak ve diyar diyar gezip ailesinden ayrı kalma zulmüne son verecektir.

Ne yazık ki işler planlandığı gibi gitmez ve Sugerman yeniden yollara düşer, yardımcı antrenör olmak istiyorsa takımın eksik parçasını bulmalıdır. Ve bir rastlantı Sugerman'ı İspanya'da adı sanı duyulmamış bir basketbolcuyla  tanıştırır. Bo Cruz (Juancho Hernangomez) alanında gerçekten muazzam derecede başarılıdır ama aktif olarak basket takımıyla oynamadığı için 76ers takımının sahibi onu takıma kabul etmez. Sugerman çocuğun potansiyelinin farkındadır ve Cruz'a takım onu çağırmış süsü vererek onu Philadelphia'a getirir. 
Sugerman'ın evdeki hesabı yine çarşıya uymaz ve adam Bo Cruz'un sıkı bir idmandan geçmeden NBA Draft'a katılamayacağını anlar. 
Kolları Cruz'u çalıştırmak için sıvar ama önlerine maddi sıkıntılardan tutun, Cruz'un geçmişte yaşadığı sorunlara kadar engeller dizilecektir. 
Bakalım Sugerman ve Cruz ikilisi NBA seçmelerinden alınlarının akıyla çıkabilecek mi?

Blogları Canlandırma Projesi Mayıs ayında 19 Mayıs'a özel bir tema belirledi ve Spor temasını seçti. 
Ben bu filmden önce iki film seyretmiştim bu ay için ama ikisinin de yorumunu yazmak pek içime sinmedi. Tabi ki iki filmler kötü değildi ama içimden yorumlamak gelmeyince Netflix'in yenilerinden Hustle'i izleyerek şansımı deneyeyim dedim. 
Spor draması denilince belli başlı özellikler türdeki çoğu filmi sarıp sarmalar. Yer yer klişedir, ilham vericidir, azimli olmanın önemini vurgular, sporcuyu destekleyen koç/ebeveyn ekran karşısındakileri bile gaza getirir. Hustle filmi söz konusunda olduğunda bu maddelerin hepsine tik atabiliriz. Klişe ama çokta sıkıcı değil, ilham verirken türündekilerden geri kalmıyor, azmedenin elinden bir şey kaçmayacağını gözler önüne sermekte çok başarılı, Sugerman ise yetenek avcılığı rolünden başarılı ötesi bir koça dönüşürken yaptığı fedakarlıklar ile pek çok destekleyici koç/ebeveynden daha üst noktaya taşıyor kendini. 
Hustle'nin türündeki filmlerin çoğundan büyük bir farkı var ki o da filmdeki basketbolcuları gerçek basketbolcuların canlandırmış olması. Başta Bo Cruz rolünü üstlenen Juancho Hernangomez olmak üzere Anthony Edwards, Boban Marjanovic, Matisse Thybulle, Tobias Harris, Michael Foster Jr. gibi bir çok basketbolcu filmde kısa da olsa rol almışlar. Belki sporcuların filmlerde oynaması ilk değil ama bu kadar sporcunun bir filmde toplanıp basketbol oynaması gerçekten sağlam olmuş. Yapımcılarının arasında LeBron James olduğunu da eklemeyi ihmal etmeyelim. 
Adam Sandler'i komedi filmi dışında sanıyorum ilk kez izledim ve çok başarılı buldum, film sonrası okuduğum yorumların geneli benimle hemfikir olunca yanılmadığımı anladım. Aktör farklı türlerden rollerin altından rahatlıkla kalkıyor ve bir kalıba bağlı oynamıyor. 
Açıkçası basketbol takip ettiğim bir spor değil ama ben maç sahnelerini ve antrenman sahnelerini çok beğendiğim ama bu konuda son söz basketbolseverlere ait. 

Gelelim benim son sözüme Hustle Adam Sandler'in başarılı performansına eşlik eden basketbolcular sayesinde farkını ortaya koyan, azmin elinden bir şey kurtulmaz sözünü slogan edinen ilham verici bir spor filmi. 



22 yorum:

  1. Gerçek oyuncuların olması iyiymiş. Konu biraz sıradan ama oyuncular nasıl iş çıkarmış o önemli. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, spor dramalarının çoğunun konusu benzer, Adam Sandler rolünü başarılı şekilde sırtlamış :)

      Sil
  2. Gerçek basketbolcuları oynatmak tam bir dörsel şölen sunmuştur izleyiciye. :)

    YanıtlaSil
  3. sandler çok severiiim :) izlerim peki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aktör dram filmlerinde bayağı başarılı :)

      Sil
  4. güzel bir değerlendirme olmuş peki gerçek hayattan uyarlama olabilir mi acaba yoksa tamamı senaryo mu bunu merak ettim doğrusu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım senaryo, uyarlama ibaresi göremedim yapımda :)

      Sil
  5. Adam Sandler'ın Uncut Gems performansı da çok övülüyor. Onu dramada izlemek istersen o filmi öneririm.

    Gerçek sporcuların filmlerde oynamasını seviyorum. Tabii bahsettiğin basketbolcuların hiçbirini tanımadığım için onları filmde tanımazdım o ayrı :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uncut Gems aklımda olan filmlerden, yakın vakitte olmasa da izlerim :) Ben de tanımıyordum basketçilerin çoğunu tanımıyordum ama eminim tanıyanlar için ekstra keyifli bir yapım olmuştur :)

      Sil
  6. Motivasyon videoları izliyor gibi hissettim. Sanırım öyle bir film :))

    YanıtlaSil
  7. senden görüp izledim, çok iyiydi, sandler son iki filminde hep koç rolünde ve ilk defa bu kadar iyi oynuyor yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, aktör komedi filmlerinden daha başarılı oynuyor diğer türlerde :)

      Sil
  8. Bu filmi izlemedim ama Adam Sandlerin performansını merak ettim çünkü dediğiniz gibi kendisini komedide başarılı buluyorum ama farklı bir rolde de görmeyi isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yukarıda da yazdım aktör komedi türünün dışında da çok başarılı :)

      Sil
  9. yaşadığı trajedi nedeniyle sevdiği işi yapamasa da o dünyadan kopmadan yaşamına devam etmesi güzel bir durum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet basket yaşamından kopmadığımı gibi alanında da başarılı olmayı başarmış bir karakter izliyoruz :)

      Sil
  10. Benim yorum yine spama düşmüş galiba :-(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyle olmuş, spama düşmüş demesen kazara sildim derdim. Kusura bakma :)

      Sil