9 Mayıs 2022 Pazartesi

THE BLETCHLEY CIRCLE:SAN FRANCISCO (2018) -BCP NİSAN AYI

 2. Dünya Savaşı sırasında şifre kırıcı olarak çalışan İngiliz kadınları savaşın ortasında meslektaşları Claire'nin vahşice katledilmesiyle dehşete düşer. 


Bu cinayet Millie Harcourt'un ( Rachael Stirling) aklına kazınır ve 14 yıl sonra bir Amerikan gazetesinde gördüğü fotoğraf katilin cinayetlerine ülke değiştirerek devam ettiğini anlamasını sağlar. Millie şifre kırıcı olan ve Claire'i tanıyan diğer arkadaşı Jean McBrian'i (Julie Graham) ikna ederek San Francisco'nun yolunu tutar. 

İkili savaş zamanı istihbarat paylaştıkları Amerikalı bir kadın olan Iris Bearden'ı (Crystal Balint)  bulurlar ve ondan arkadaşlarının katilini bulmak için yardım isterler. İki çocuk annesi Iris kendi mahallesinde kol gezen katili bulmak için bazen çekinceli davransa da yanına arkadaşı Hailey Yarner'ı (Chanelle Peloso) alarak ikiliye yardım için kolları sıvar. 

Bakalım eski şifre kırıcılar bu seri katili yakalayabilecek mi yoksa polisin dahi umursamadığımı bu cinayetler dörtlü grubun başını mı yakacak?

Blogları Canlandırma Projemiz 1900'lü yıllar temasıyla devam ediyor, ben bu ay 8 bölümlük kısa bir dizi seçtim. Yalnız seçtiğim dizinin öncesini anlatan The Bletchley Circle adlı 7 bölümlük başka bir dizi var ve karakterlerin bir kısmı ortak olsa da konu ortak değil sanırım.

 Açıkçası The Bletchley Circle dizisinin olduğundan haberdardım fakat bu diziye başlarken tamamıyla aklımdan çıkmış ve San Francisco kısmını izlerken çok nadir "geçmişte çözdüğümüz dava" göndermesi vardı ve doğal olarak ciddi bir kopukluk yaşamadım ilk diziyi izlemediğim için. Ekstra bir not daha düşeyim San Francisco kısmı Netflix platformunda var ama The Bletchley Circle ne yazık ki platformda yok. 

Diziyle ilgili yorumuma geçersek öncelikle 8 bölüme bağlantısız 4 farklı gizem sığdırılmış, Millie ve arkadaşları ilk vakalarını çözdükten sonra her iki bölümde yeni vaka çözdüler. Zaten Claire'nin katili bayağı barizdi ve kesinlikle bu vaka 8 bölüme yayılacak şekilde işlenmemişti ve iki bölümde bir vaka değişimi isabetli olmuş. İlk vaka basit olmaklar birlikte diğer 3 vaka biraz daha başarılıydı. Özellikle ikinci vakada suçluyu tahmin etsem de sebebi çok başka yerden çıktı ve senaristleri takdir ettim. 3. ve 4.vakalar casusluk, uyuşturucu kaçakçılığı ve yanlış anlaşılmalar üzerine kuruluydu. 

Özetle sürprizler genelde tahmin edilebilirdi, vakalar çok zorlayıcı değildi  ama olaylar çözülürken şifre çözme kısmı diziye hoş bir lezzet katıyordu. Ayrıca belirtmeden es geçemeyeceğim Iris'in de dediği gibi sıradan bir kadınken savaş sırasında zeki oldukları keşfedilip,  kriptoloji alanında uzmanlaşan ve savaşın arka planını yöneten kadınların savaş sonrası sessizlik yeminiyle sıradan hayatlarına dönüp eskisi gibi yaşamaya çalışmaları üzerine bir dizi yapılması ve her ne kadar karakterlerimiz sıradan yaşamasa da bu konuya sıkça değinmeleri o dönemi güzelce yansıttıkları düşündürttü bana. 

Pek tabi o dönemlerde İngiltere'den Amerika'ya gelen iki kadının bu kadar kısa zaman diliminde bu kadar olaya rastlayıp, bu olayları da şifre kırarak çözmeleri bir abartılıydı. 

Oyunculukları genel olarak beğensem de Millie'nin son iki bölümdeki bazı ağlama sahneleri aşırı yapmacıktı ne yazık ki. 

Son söz The Bletchley Circle: San Francisco dönemi yansıtması yönünden başarılı bulduğum ama genel olarak orta zorlukta vakaları ve biraz da abartılı kurgusuyla denge de kalan herkesin beğeneceğini sanmadığım ama kısa olması ve kriptolojiyi az buçuk işlemeleri de düşünüldüğün bir kaç bölüm izlenebilir dediğim dizilerden. 

22 yorum:

  1. Konunun kadınlar üzerinden işlenmesi ilginçmiş. Bir şeylerin çözülmeye çalışıldığı yapımlar ilgi çekici geliyor bana. Güzel bir tanıtım yazısı olmuş. :)

    YanıtlaSil
  2. Konu güzelmiş. Keşke daha sağlam bir kurgusu olsaymis. Kalemine sağlık. Belki bir ara bakarım. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kurgu biraz daha sağlam olsa şahane bir dizi olabilirdi :)

      Sil
  3. Diziden kesitler çok hoş görünüyor. Kısa süresi ve merak uyandıran konusuyla izlenilesi bir diziymiş, yorum için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet süre ve bölüm sayısı açısından ideal bir dizi :)

      Sil
  4. Hiç duymamıştım bu diziyi. 2. Dünya Savaşı'ndaki şifre kırıcılara The Imitation Game'de rastlamıştım. Savaş bitince işleri bitmiş ve evlerine mi dönmüşler? Bunu bilmiyordum bak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette evlere dönmüşler ve kahramanlıkları konusunda sessiz kalmak zorunda kalmışlar.

      Sil
  5. Sürükleyici bir konusu var merak ettim. San Francisco kısmı Netflix de varsa bari ona bakayım ama bu seri yok Netflix de dediğiniz gibi...
    Bu arada ben de BCP Blog Canlandırma Projesine dahil oldum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim aramıza katıldığını, umarım sen de bizler gibi keyif alırsın etkinliğimizden :)

      Sil
  6. Ellerine sağlık çok detaylı güzel bir inceleme olmuş ancak asla ilgimi çekmeyen topraklar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonraki aylarda Kore dizisi yorumlamak lazım o zaman :)

      Sil
  7. Hemen listeme ekliyorum bu filmi😍

    YanıtlaSil
  8. Bu diziyi ilk kez görüyorum. Yorumunuz sayesinde tanışmış oldum. Çok aşırı ilgimi çekti diyemem ama belki şans verebilirim ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet zaten 8 bölüm olduğu için bir çırpıda bitirebilirsiniz bile :)

      Sil
  9. Yanıtlar
    1. Çok başarılı değildi ama yine de farklı yönleri diziyi sevdirdi :)

      Sil
  10. Böyle polisiye gizem yapımları keyifli oluyor, netflix'te de bol bol varlar. Bunu daha önce görmemiştim açıkçası, çok beğenmediğin için biraz kararsız kaldım ama bir gün açıp izleyebilirim. Kalemine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu tarz yapımlar Netflix'de bolca var. Bir kaç bölüm izleyip karar verirsin denk gelirsen :)

      Sil
  11. ilginç bir konusu varmış boş bir zamanımda izleyebilirim kısaymış da zaten şifreli dedektiflik konulu dizileri filmleri severim hep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şifreli ve dedektifli dizi sevenler için aşırı sağlam olmayan kurgusuna rağmen ideal :)

      Sil