6 Aralık 2022 Salı

I RAGAZZI DELLO ZECCHINO D'ORO-DOSTLUK KOROSU (2019) / BCP KASIM AYI

 1960'lı yıllarda Bologna'da yaşayan Mimmo (Ruben Santiago Vecchi) derslerine ilgisiz bir çocuktur ve Güneyli olduğu için kendisiyle dalga geçen arkadaşını merdivenlerden itince okuldan 2 hafta uzaklaştırma alır. 

Uzaklaştırma alınca, müziğe ilgisini de bilen öğretmenlerden biri Mimmo'nun annesi Ernestina'a (Maya Sansa) Mimmo'u Zecchino d'Oro için yapılan seçmelere götürmesini önerir. 

Seçmelerde piyano çalan müzik öğretmeni Mariele Ventre (Matilda De Angelis) Mimmo'nun yeteneğinden çok etkilenir ve onu seçmek istemeyenler olmasına rağmen Mimmo'u Zecchino d'Oro için seçilenler listesine ekler. 

Yarışma için geçen hazırlık süreci hem Mimmo'nun hem Mariele'in hem seçilen diğer çocukların hem de bu çocukların ailelerin hayatlarına dokunmaya hazırdır.

Bizlere de bol müzikli geçen bu filmi izlemek kalır. 

Blogları Canlandırma Projesinin Kasım ayı yazısıyla ve her zamanki gecikmemle sizlerleyim. Bu ay temamız 24 Kasım'a özel olarak öğretmen ya da eğitimle ilgiliydi. Biliyorum öğretmen teması söz konusu olunca o kadar sağlam filmler var ve diziler var ki... Genel olarak Netflix takıldığım için bu ay sınırlı seçeneğim oldu ve ben de önce Öğrenci Ofisi'ni ardından da Dostluk Korosu'nu izledim. Dostluk Korusu'nu yazmanın daha isabetli olduğunu karar verdim. Zira kendisi daha sıcak daha samimi ve gerçek olaylardan esinlenmiş bir film. 

Dostluk Korosu bilindik bir konuyla karşımıza çıkıyor ve yer yer klişe kalıpların dışına çıkamıyor yalan yok. Öğrencilerin hayatına dokunan öğretmen, kalıpların dışına çıkan öğretmen, önyargıları yıkan öğretmen ve mutlu son. Bu detaylara rağmen öncelikle lise yerine ilkokul grubun merkezde olması, müzikli kısımların filme güzelce yedirilmesi, filmin atmosferini ve rengini sevemem, karakterlerin aşırı sempatik olması ve yorgun zihinle bile izleyebileceğiniz sakinlikte bir film olması Dostluk Korusu'nu sevmeme yetti. 

Son söz dediğim gibi temamız düşünüldüğünde kesinlikle en kaliteli en başarılı film değil ama aile sıcaklığı veren sakin bir film, mutlaka izlenmeli demesem de bol boş zamanlı döneminiz de bir şans verebilirsiniz. 


16 yorum:

  1. Konu klasik olsa da zaman zaman ihtiyaç duyduğumuz bir tür. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, iyi hissetmek için izlenebilecek filmlerden :)

      Sil
  2. Ayrıca linkini listeye ekledim.

    YanıtlaSil
  3. tatlı sıcak okul koro filmi izlerim pekiii :) les chorists vardı ne güzel fransız filmi demekki onun gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Les Chorists aklımda olan ama izlemediğim bir yapım, muhtemelen bu film de ona benziyordur :)

      Sil
  4. Çocukların başrolde olduğu filmlerde hem de içerikte dramatik unsurlar varsa ben çok etkileniyor boş boş ağlıyorum. Bir çocuk üzülünce sanki tüm dünya üzülüyor gibi geliyor. Tanıtımınız için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok hüzünleneceğiniz bir film değil, rica ederim yorumunuz için ayrıca :)

      Sil
  5. Bence klasikleşmiş herkesin beğeneceği tarzdan bir film. İzlemedim gerçi ama anlatımından öyle duruyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkes değilse bile büyük çoğunluk sevebilir bu filmi :)

      Sil
  6. Dediğin gibi bu temada çok güzel eserler var ama bilindik olanların dışında bir filmi yazman iyi olmuş. En iyileri zaten izledik ya da ismen biliyoruz. Bu filmi senin sayende öğrenmiş olduk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O konuda haklısın en kaliteli veya en popüler olana erişmek kolay oluyor, kıyıda köşede kalanlara da arada bile olsa şans vermek lazım :)

      Sil
  7. Dostluk Korosuna bir şans verebilirim:)
    Bu arada ben bir süredir BCP yazamıyorum ama elimden geldiğince sizleri okumaya çalışıyorum.
    Kalemine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım seversiniz filmi, BCP için yazmasanız bile yazanları takip ettiğiniz için ayrıca teşekkürler :)

      Sil
  8. Daha önce duymamıştım, kesin izlerim hissi vermese de yine de listeme aldım. Fırsat bulursam izlerim. İncelemen için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğim gibi bol boş zamanda, iyi hissetmek için izlenebilir :)

      Sil