4 Kasım 2017 Cumartesi

THE VAMPIRE DIARIES FİNAL

Bildiğiniz üzere The Vampire Diaries final yapalı bayağı oldu ben biraz geç izledim finali ama bir türlü oturup final hakkındaki düşüncelerimi yazamadım. Şimdi yazmaya oturdum ama geçen süre yüzünden dolu dolu bir yazı yazamayacağımı belirteyim. 
İlk olarak bölümde neler olduğunu anlatmak yerine direkt olan şeyler üzerine konuşacağımı belirteyim. 
Finalde neler neler oldu neler diye bir giriş yapmayı çok isterdim lakin şöyle bir düşününce öyle aman aman şeylerde olmadı. Ters köşe yapma ustaları olan senaristler finali yazarken biraz bocalamışlar sanki. Biraz şaşırmak isterdim ama ne yazık ki şaşırmadım sadece biraz üzüldüm. Senaristlerin final konusunda bocalamalarına az buçuk hak verdim onu da ekleyeyim. Zira devam eden The Originals gibi bir yapım varken bu diziye geçiş yapma ihtimalleri olan karakterlere nihai son yazmakta zorlanmalarını bir hayli normal karşıladım. Ki Stefan hariç çoğu karakter The Originals'a geçiş yapabilir, ne zaman öldüklerini bilmediğimiz Damon ve Elena bile dahil bu duruma. Bu ucu açıklık bir noktada iyi oldu sizin anlayacağınız. 

TVD ismini değiştirsem değiştirsem Stefan'ın bitmek bilmeyen fedakarlığı ile değiştirirdim herhalde. Stefan yaptı yapacağını ve tedaviyi Damon'a verip Katherine ile ölüme gitti. (Bu arada Katherine'nin Cade'i dahi kandırdığını söylemesi hatta Cehennem'in patronu olması da bana yersiz gelen kısımlardandı.) Eğri oturup doğru konuşmak gerekirse Stefan Damon'un vampir olmasına sebep olduğu için bitmek bilmeyen bir vicdan azabı çekiyordu ve en sonunda bundan kurtulma yolunu buldu.


Şöyle bir bakarsak zaten ortalama 60 yıl yaşayacağım, Caroline ile ilişkim dengesizleşecek, tedaviyi aldığım için her yaralanmada beni iyileştirecek bir vampir kanı da yok, çektiğim bir ton vicdan azabı da var diye düşünen birinin günün kahramanı olmak istemesi kaçınılmaz olur.
 Burada dönen koca bir mantıksızlık var ki eğer Damon tedaviyi aldıktan sonra Bonnie Elena'ı uyandırmayı başaramasıydı Damon insan ömrünü Elena'sız geçirmek zorunda kalacaktı. Stefan'ın bu kadarını düşünüp düşünmediği, Bonnie'e ne kadar güvendiği inanılmaz merak konusu. Stefan'ın Elena ile vedalaşması, Caroline'i duyması, öteki tarafta Lexi ile karşılaşması güzel detaylardı.

Bonnie'nin gene dünyayı kurtardığı yetmedi.
Bir de Elena Bonnie'in büyüyü bozmasıyla uyandı.
Bu kısım resmen şaka gibiydi, izleyiciler olarak enayi yerine konduk. Koskoca Gemini meclisinin lideri Kai'in bozulması imkansız olarak nitelendirdiği büyüyü Bonnie her ne hikmetse Damon tedaviyi alır almaz bozuverdi. Hiç kimse bana Bonnie cehennem ateşi için büyü yaparken arkasına bir sürü cadı aldı ondan bu büyüyü kıvırdı demesin inanmam.
 Bu kısım resmen yukarıda bahsettiğim Damon tedaviyi alır Elena uyanmazsa ne olur? durumu oluştuğu için yazılmak zorunda kalmış ve olmamış.
Final sahnesinde ölen ruhları görmemiz gerçekten güzel olmuştu, finale tat veren küçük dokunuşlardan biriydi.
Karakterlerimizin ise hayatı yaşananlardan sonra ancak bu kadar iyi olabilir dediğimiz noktaydı. Bonnie hayatı dolu dolu yaşamaya ve gezmeye adamış, Matt kasabanın başkalığına aday olmayı düşünüyor, Caroline ile Alaric Jeremy'in de çalıştığı bir okul açmışlar, Elena doktor olmuş ve Damon ile kasabaya yerleşmiş.
En son sahne ise ölen ve huzura eren Damon ve Elena'ı gösteriyor, Elena ailesine Damon ise Stefan'a kavuşuyor. Sanırım en güzel sahne Damon ve Stefan'ın kavuşmasıydı. 
Belki daha iyi bir final yazılabilirdi ama genel olarak bakıldığında bizleri üzmemek için az da olsa çabalandığını belliydi. Nina Dobrev'in finalde bulunması güzeldi ama çoğunluk oyuncunun isteksizliğinden bahsetmişti gerçi geçen zaman ve yaşanan olaylar düşünülürse ancak bu kadar olurdu.
Son söz 8 sezonun ardından şu iki cümleyi de rahat rahat söyleyemediğimi belirtirsem az çok hislerimi anlarsınız. İlki "İyi ki izlemişim, bir tur daha izleyebileceğim kadar güzeldi", ikincisi "Keşke izlemeseydim.".

34 yorum:

  1. Hiç izlemediğim bir dizi :D

    YanıtlaSil
  2. benim de pek vaktim olmuyor digiturkten bir kaç bişeye bakmaya çalışıyorum zaman zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu aralar ben de aynen böyleyim 20 dakikalık dizilere bakıyorum :)

      Sil
  3. Düzenli dizi izlemiyorum, tür de pek ilgi alanıma girmiyor :) İzleyenlere keyifli seyirler :)
    Blogumu ziyaretiniz için teşekkürler, sizi takibe aldım, sevgiler :)

    YanıtlaSil
  4. Yanıtlar
    1. Kusurları vardı ne yazık ki :(

      Sil
    2. Yani damon ile elena da mi ölüyor ama the originals ye stefen geliyor nasil oluyor bu is

      Sil
    3. The Originals ve TVD dizilerinde ara ara yıl atlamaları oldu ama bir noktada iki diziyi senkronize ettiler hatta Caroline bile gitmişti diziye. Şöyle diyeyim Stefan öldükten sonra The Originals devam ediyor hatta Klaus Stefan'ın mezarında bir sahnesi vardı. Gerçi bundan net emin değilim. Damon ve Elena'da ölüyor ama yıllarca yaşıyorlar ve öldüklerinde huzura eriyorlar aileleriyle kavuşuyorlar. Şu an devam eden Legacies dizisinde isteseler kasabada bir an Damon ve Elena'ı karşımıza çıkarabilirler.

      Sil
  5. 8. sezonu çok sonradan izledim ama keşke 7. sezonda bitirselermiş dedim. Aşırı ağlak ve gerçekçi olmayacak derece de "iyi biri" olmak için birbirleriyle yarışan, 10 dakika da bir sürekli herkesin birbirlerini sevdiğini söyleyen ağır romantik dram tarza saran saçma bi sezon olmuş, izlerken içim baydı. Şeytanı öldürdükten sonra cehennemin başına Kathrine'in geçmesi fazladan gereksiz 2-3 bölüm daha yazmak içindi heralde. Cehennemi o adam psişik enerjisiyle yarattıysa ölünce o enerjinin de kaybolması, yokolması gerekir.
    The originals herşeyiyle çok daha iyiydi. Sezon finali de gayet yerinde bir konuyla son buldu. Hem aşırı ve abartılı değildi, hem de senaryo da kopukluk yoktu en azından.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TVD finalinde bazı şeyler sırf yazılmış olmak için yazılmış, oynamış olmak için oynanmıştı. Eskiden öyle zekice şeyler yazıp öyle dumur ederlerdi ki final resmen savsaklama olmuş. The Originals genelde TVD dizisinden bir kaç gömlek üstün olduğu için finalin daha iyi olması normal ama onda da final sırf Hope'nin dizisine zemin hazırlamak için yazılmış gibiydi :)

      Sil
    2. En son izlediğimde Katerine insan olarak ölmüştü.

      Sil
    3. Hatırlarsanız o zaman öteki tarafa geçememiş ve görünmez bir güç tarafından ortamdan alınmıştı. Şimdi final spoileri yazıyorum. Meğersem o görünmez güç görsel ikizin cehenneme geçmesine neden olmuş. Akabinde final sezonunda Katherine'in cehennemin başına geçtiği saçmalığını izledik işte.

      Sil
  6. Nina Dobrev'in finalde yer almasına neden şaşırdın? Bir olay mı olmuştu? Sanırım ben kaçırdım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şaşırmadım sadece oyuncunun isteksizliğini normal karşıladım. Olaylar şöyle Ian ve Nina ayrıldı sonra Ian Nikki ile çıkmaya başladı o dönemde Nikki'nin sette huzursuzluk çıkardığı söylentileri vardı sonrasında Nina sözleşmesini yenilmedi bir nevi diziyi yarı yolda bıraktı araya mesafeler girdi ve sadece final için döndü.

      Sil
  7. Finalde damon stefan ile elena ise ailesiyle bulusuyor peki ya damon ve elena bir Daha gorusmuyorlarmi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence karakterlerin huzura erdiğini düşünürsek, Damon ve Elena'nın ayrı kalması huzur fikrine ters düşer. Yani birlikteler :)

      Sil
  8. Bir sey diyeceğim ben süan 2. Sezondayımda spoiler almak istiyorum bu elena stefan ı seviyodu hemde aşırı çok ve damon u pek sevmiyodu sonra ne oluyoda çıkmaya başlıyolar bide başka biriyle falan da sevgili oluyo mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba daha başlarda olduğun için nasıl anlatsam bilmedim ama kısacık bir özet geçeyim, bir de http://fgofilmdizianime.blogspot.com/search/label/THE%20VAMPIRE%20DIARIES bu linkte dizinin çoğu bölümü en ince detayına kadar yazmıştım okuyabilirsin. Şimdi yanlış hatırlamıyorsam Stefan bir süreliğine insanlığını kapatıp başka bir vampirle takılıyor o dönemde Damon Elena'ya yardımcı oluyor, minik minik aşık oluyor Elena ama tabi bunun ilişkiye dönmesi daha uzun zaman alıyor. Elena ve Stefan'ın başka sevgilileri oldu.

      Sil
    2. Selam Damon, stefan, elena huzuru buldu ve birbirlerine kavuştular ama caroline nolcak o şuan tekmi kaldı çünkü 60yıl geçse çocuklarıda gitmiştir öbür tarafa orasını anlayamadım cevaplarsan sevinirim

      Sil
  9. Son bölümde Damon, stefan, elena huzur buldu Bonnie de ama caroline nolcak o şuan tekmi kaldı çünkü 60yıl geçse çocuklarıda gitmiştir öbür tarafa orasını anlayamadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size tavsiyem önce The Originals ardından Legacies dizilerini izlemeniz. Caroline'nin ikizlerinin hikayesi Legacies dizisinde devam ediyor. Ayrıca Caroline vampir olduğu için kolay kolay ölmeyecek ve bence dolu dolu yaşayan Caroline için ölmemek huzur bulmamak anlamına gelmez.

      Sil
  10. bütün bölümleri izlemediğim, icin bende bişey anlamadım, Stefano la elena kavusmadigi için izlemeyeceğim de gerek yok ben onlar için izliyordum yazık etmişler öyle bir aşka hem damon hiç iyi biri değildi başlarda elena nasıl öyle briyle birlikte oldu çok saçma geldi bna belki izlemedigimdendir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saçma demeyelim zira yıllarca süren bir dizi ve karakterler sabit kalmıyor yerlerinde. Üstelik Damon aslında o kadar kötü biri değil :)

      Sil
  11. Çok guzel bir dizi ama 7 8 sezon hiç begenmedim dizi uzatıkca saçmaladı final hariç

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Nina Dobrev ayrılma kararı alınca hoş bir finalle bitirilebilirdi :(

      Sil
  12. Selam. Ben 3.sezondayim. elenanin damonu sevmesine bir türlü kabullenemiyorum. Stefan onun için o kadar şeyler yapmışdı, oysa damonu seviyor. Çok saçmaa olmuşş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emin ol Elena'da kabullenemiyor bunu hatta ilerleyen sezonlarda Caroline bu duruma değiniyor, bölümler ilerledikçe belki fikrin değişir :)

      Sil
  13. Çok geç kaldım karantina sağolsun izlemeye başladım 4. sezonun ortalarındayım ve Stefan Elena mutlu sonunu ümit ederek izliyorum. Ama okuduklarıma göre onunla alakası yok. Sence izlemeye devam etmeli miyim yoksa yarıda bırakmalı mıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diziyi yarılamışsın üstelik evde kalmamız gereken günlerdeyiz bence izleyebilirsin. Ayrıca bu diziyi tam teşekküllü izlemen The Originals ve Legacies dizilerini daha iyi anlamanı sağlar. Damon ve Elena ilşkisine nötr yaklaşırsanız izlerken daha ılımlı olursunuz.

      Sil
  14. Merhaba önce zaman çizelgesini anlatayım, hatırladığım kadarıyla. TVD başladı 2. sezonda kökenleri gördük. 4. sezonda kökenler kendi dizilerinin ilk adımını attılar ve The Originals başladı. Daha sonra fark ettiğin üzere iki dizide de yıl atlamaları oldu. The Origanals dizisinde final ya da bir önceki bölümünde Salvatore Okuluna Hope ve babası gitmişti. Sanırım Klaus orada Stefan'ın mezarını görüyordu ve bir sahnede Elena Salvatore'nun muayenehanesi görünüyordu. Yani Hope yetim kalmadan önce Elena yaşıyordu, burası kesin. Bu olayın açıklaması şu TVD aslında Elena ve Damon mutlu mesut yaşayınca bitmeliydi. Ama senaristler bize bir güzellik yapıp uzun yıllar yaşayan çiftimiz ölünce de mutlu olacak dedi. Özetle bir sürü zaman atlaması kafanı karıştırmasın TVD final sahnesi sadece Damon ve Stefan'ın huzura ereceğini göstermek için çekilmiş The Originals ve Legacies evreninden şu an için bağımsız bir sahne :)

    YanıtlaSil