1 Ekim 2017 Pazar

TEEN WOLF 6. SEZON 20. BÖLÜM-FİNAL İNCELEMESİ

SPOİLER...
Bilenler bilir en düzenli yorum  yazdığım dizilerden biridir Teen Wolf ama bir süredir fırsat bulamadığım için yorum yazma işini bayağı aksatmıştım her ne kadar final sezonu düzgün yazayım bari desem de gene imkan bulamadım ve bir kaç bölüm dışında inceleme yazamadım. Ama söz konusu final olunca o kadar izledik, yorumladık bari final için bir inceleme yazayım değil mi? dedim. 
Eğri oturup doğru konuşalım Teen Wolf çok mükemmel bir dizi değil, ilk sezonu tam bile izlemedim ama sonraki sezonlarda çıtayı yükseltip belli bir kitle oluşturmayı başardığını inkar edemem ki ben de 2. ve 3. sezonlara bayılmıştım sonrasında dizi ne yazık ki gözümden düşmeye başladı. Gene de izledim çünkü dizi sırf bir kaç karakter için bile takip edilecek diziler arasına yerleşti bu süreçte. Arada güzel bölümler olmadı değil ama bazı şeyler yavanlaştığı için kolay kolay eski tadı alamadım en büyük sebeplerden biri ise diziyle başladığımız karakterlerin yavaş yavaş diziden yollarını ayırmasıydı bence. Dizi hakkındaki genel yorumu uzatmayayım final sezonuna geçeyim.
Final sezonun en büyük eksiği tabi ki Stiles'di. Kolay kolay kapanmayacak bir eksiklik...

Aynı zamanda sezonun ilk yarısının ana konusu oluşturan bu eksiklik final sezonundan alacağımız tadı bir hayli azalttı. Üstüne üstlük ikinci yarıda da Stiles'i izleyemedik.
 Bu kısımı geçersek Kira'nın akıbetinin finalde dahi öğrenilmemesi, kapıdan birinin kaçması olayının tekrarlanması, genel olarak sevilen karakterlerin değil gıcık olunan karakterlerin dönüş yapması gibi olumsuz detaylar da vardı. 

Finali bölümü değerlendirirsek söyleyeceğim ilk şey ucu açık finale gıcık olduğumdur. Tamora Monroe'e hiçbir şeycikler olmayıp hala avcılığa devam ettiğini ve Scott ile sürüsünün kaçan kişilere yardım ettiğini öğrenmek finali hiçte final gibi yapmamış aksine her an geri dönebiliriz hissi verilmeye çalışılmış.
Genel olarak kesinliği seven biri olduğum için bu kısmı hiç sevemedim.
 Deucalion'un da boşu boşuna harcandığını düşünüyorum. Hele o sahnede üstün duyuların araba seslerini duymaması ayrı komedi zaten.
İlişki ağlarının ne kadar çarpıklaştığını da bu bölümde fark ettim bu arada neredeyse TVD ile yaraşacak düzeye gelmişler. İlişki ağı demişken Stiles ve Lydia'nın arasının bir hayli mesafeli yansıtıldığını düşünüyorum bunlar ileride ayrılır gibisinden bir izlenim aldım. Kira'nın yokluğunun yanında, sevmesem de Hayden'in yokluğunun göze battığını ekleyeyim, olsa çok güzel olurdu dediğim Isaac'i ise göremedik ne yazık ki.
Güzel detaylara geçersek...
Anuk-Ite'nin kurt yüzü çok iyi düşünülmüş hem ikinci kişiye şaşırdım hem de Anuk-Ite'i etkisiz hale getirme kısmında bundan yola çıkılmasına bayıldım. Theo'nun karakter evrimi de çok güzel işlenmişti, Liam ile diyalogları süperdi zaten. Sevmediğim bir karakteri sevdirdiler bana.
 Derek'i kısa da olsa görmek detayların en iyisiydi.
Peter'i yardımsever görmek...
Gerard'ın sonu içimize su serpti.
Chris ve Melissa'nın unutulmaması iyi olmuş en azından onların sonu bayağı net duruyor.
Son söz Teen Wolf sevenlerin çok beğendiğine inanmadığım ve devamı gelecekmiş hissi veren bir finaldi, diziye başlamayı düşünenlere başlayın hemen ısrarı yapabileceğim bir dizi (2. ve 3. sezon hatırına izlenir belki) değil ne yazık ki.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder