4 Şubat 2018 Pazar

ALTERED CARBON 1. SEZON 1. BÖLÜM

Yepyeni bir dizinin ilk bölümün incelemesi ile sizlerleyim. İlk bölümü dair spoiler içerir.
Dizimiz oldukça uzak bir gelecekte geçiyor.
Kortikal bellekler sayesinde insanların bedenden bedene atlayabildiği, zenginlerin her zamanki gibi zenginliklerine ve güçlerine güç kattığı kasvetli bir dünya karşılıyor bizi.

Hikayenin merkezinde Takeshi Kovacs (Joel Kinnaman) var, kendisi bir ELÇİ. Gelişen olaylar sonucu hapis cezası alıyor ama 250 yıl sonra yeni bir bedende uyanıp, Laurens Bancroft'un (James Purefoy) mülküne veriliyor.
 
Onu Bancroft'un gökyüzündeki evine götürense aileyle hiç anlaşamayan ama olaya maydanoz olmaktan geri kalmayan polis  Kristin Ortega (Martha Higareda) oluyor.
Takeshi Bancroft'un huzuruna çıkıyor ve onun ne istediğini öğreniyor. Bancroft gerçek ölümle tanışmış ama belleğini yedekleyecek kadar zengin olduğu için tekrar hayata dönmeyi başarmış, herkes onun intihara teşebbüs ettiğini düşünse de kendisi cinayete kurban gittiğinden emin bu yüzden Takeshi'den katilini bulmasını istiyor.
Takeshi kendisine vadedilenlere  rağmen yeniden uyku moduna geçmeye hazır, davayı kabul etmek istemiyor. Gene de Bancroft'un bir günlük iznini kullanıyor. Bu izin süresince yaşadıkları, kız kardeşi ve sevgilisinin hayalleri onu davayı almaya ikna ediyor.
Bizi de Bancroft'un ölümün ardında yatan sır perdesini öğrenmeyi beklemek kalıyor.

Altered Carbon,  Richard Morgan'ın yazdığı  İthaki Yayınları tarafından dilimize kazandırılan Değiştirilmiş Karbon kitabının uyarlaması. Hem yayınevi hem Netflix oldukça iyi bir reklam çalışması yaparak ilgi çekmeyi başardılar. Benim de ilgimi fazlasıyla çeken bir yapım olunca kitabı okuyamasam da diziyi izlemeye karar verdim. 10 bölümü de yayınlansa da ben sadece ilk bölümü izledim o yüzden yorumumdan sezonun geneline dair bir anlam çıkarmayın. Ayrıca kitabı okumadığımı tekrar hatırlatıp kitap-dizi kıyaslaması yapamayacağımı tekrar belirteyim.
Öncelikle ilk bölümü beğendiğimi hatta beğenmeyen bir kitle olduğunu okuyunca şaşırdığımı belirteyim. Belki onlar bütün sezonu değerlendirdiler belki de beklentiyi tavan çıkardılar da hüsran yaşadılar, bilinmez.
Sadece ilk bölüm açısından bakıldığında eksiklikler var ama yepyeni bir dünyayı 60 dakikada anlatamayacak olmanın verdiği eksiklik bunlar. Ben yeni dünyayla, Takeshi'nin geçmişiyle ilgili küçük eksikliklerin bölümler ilerledikçe kapanacağını tahmin ediyorum. İkinci mevzu gelecekte hep benzer şeyler var mevzusu ki bu noktaya ben de katılıyorum. Evet zenginler iyice uçuyor halk iyice eziliyor ama gelecek distopyası söz konusu olunca farklı şeylere imza atmak bir hayli zor. O yüzden bu kusur gözüme batmadı. Kurgu benzer olsa da işleniş hoşuma gitti.
Ben en çok Bancroft'un başına gelenlere yani kendi cinayetini çözdürmek istemesine bayıldım. Çok hoşuma giden bir fikirdi umarım olay intihar çıkmaz da ben de hayal kırıklığı yaşamam. Bir de gökyüzünde ev fikrini çok beğendim.
Akabinde Poe'nun (Chris Conner) oteli var, resmen bayıldım.
Bu arada Poe ve  James Purefoy'u görüp aklına The Following gelmeyen var mı acaba?
Son söz Altered Carbon  ilk bölümüyle beğenimi kazanan belki yapılan reklamların yükselttiği beklentiyi dolu dolu karşılamayan ama gelecek vadeden , bilim kurgu sevenlerin şans vermesi gereken yeni bir dizi.


8 yorum:

  1. baya ilgimi çekiyor benim de. ama kitabı okur muyum ki diye bekletiyorum hala :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence önceliği kitaba ver çünkü bazı yerler kafanda boşluğa neden olabilir :)

      Sil
  2. değişik bir konu, izlemek çok iyi olur.

    YanıtlaSil
  3. Yanıtlar
    1. Konu ilginç ama sezon finali bek beğenimi kazanmadı :(

      Sil
  4. İlk bölümünü izlədim və bəyəndim. Finala qədər neceə gedər bilmirəm. Ümidvaram yaxşıdır😊

    YanıtlaSil