4 Kasım 2018 Pazar

LEGACIES 1. SEZON 1. BÖLÜM

Legacies çok sevdiğimiz karakterlere ev sahipliği yapan The Originals dizisinin çiçeği burnunda yan dizisi. İlk bölümü geçen perşembe günü yayınlandı ben de TVD ve The Originals hayranı olarak yapılmasını gerekeni yaptım ve vakit kaybetmeden ilk bölümü izledim. Her ne kadar The Originals'ın malum sonunun sırf bu dizi için hazırlandığını düşünsem de gene de diziyi izlememezlik edemedim.
Matthew Davis, Peyton 'Alex' Smith, Kaylee Bryant, Danielle Rose Russell, Jenny Boyd, Aria Shahghasemi, and Quincy Fouse in Legacies (2018)


Açılışı The Originals'dan hatırladığımız Landon Kirby (Aria Shahghasemi) ve kardeşi Rafael Waithe (Peyton 'Alex' Smith) ile yaptık.
 Özetle Rafael yeni dönüşüm geçirecek bir kurtadam ailesi onun bu hallerini şeytana bağlayıp, şeytan çıkarma ayini yapmaya kalkışır. Tam bu esnada kiliseyi Hope (Danielle Rose Russell)  ve Alaric (Matthew Davis) basıp Rafael ile Landon'u kaçırıp Salvatore okuluna götürürler.
 

Lizzie (Jenny Boyd) ve Josie (Kaylee Bryant) Rafael'e okulu tanıtırken Ric ve Hope Landon'dan Rafael'in kimi öldürdüğünü öğrenmeye çalışırlar.
Peyton 'Alex' Smith, Kaylee Bryant, and Jenny Boyd in Legacies (2018)
Rafael'in tehlikeli olmadığına karar verince M.G. adlı vampir öğrenciyi çağırıp Landon'a her şeyi unutturmaya kalkışırlar. Lakin Landon benzincide içtiği mineli kahve yüzünden etki altına alınamaz ve bir günlüğüne okulda kalır.
O gece hiç kimseyle samimiyet kurmama prensibine sıkı sıkı bağlanmış Hope ile tekrar yakınlaşır hatta okulu bile gezerler. Landon sabah etki altına alınıp okuldan ayrılır.
Sadık izleyici olmasanız bile her şeyin bu kadar kusursuz ilerlemeyeceğini tahmin edersiniz değil mi?

Landon meğersem insan değilmiş, etki altına falan alınmamış ve en önemlisi giderken yanında okula ait antik bir bıçağı da almış. Bunlar da yetmemiş bu bıçak yüzünden bir otobüs dolusu insanın ölümüne sebep olmuş.

Olaylara hakim olan Hope'in intikam yeminiyle bölümü sonlandırıyoruz.
Matthew Davis, Zach Roerig, and Danielle Rose Russell in Legacies (2018)
İlk bölüm için ortalamanın civarı diyebilirim. Aslında neredeyse ortalama üstü diyecektim ama soylarından geldiği dizilere göre birazcık ergen dizisi tadı veriyor.

 İlk olarak Hope'a sözüm var: Sen Klaus Mikaelson'un kızısın aptallık edip, öyle herkese güvenme. İyi ki evlenmedin adamla. Senin sülalen var ya şu dünyada o koca ömürlerinde en fazla bir avuç insana güvendi, haberin yok mu? Atalarından ders al canım ayrıca intikam yeminini yerine getirme konusunda babanı aratma lütfen. Hazır laf Hope'dan açılmışken oyuncunun "ben kimseyle yakınlaşmadan yaşayıp, gideyim" tavırlarını beceremeyişi bir benim mi gözüme takıldı. Umarım tek değilimdir.
Landon fena bir karakter değil hatta dizide en gerçek hissettiren karakter bence o. Bıçağı çalma olayı ve doğaüstü olması olayı nasıl bağlanacak merak konusu. Ama içimden bir his Landon'un okuldaki biri tarafından kontrol edildiğini söylüyor. Bu ihtimal dışında masum çıkma olasılığı çok yüksek bence. Bu arada öyle bir okulda bu adamın doğaüstü olduğu nasıl anlaşılmadı acaba?
İkizler... Size hiç ısınamadım. Josie kusursuz görüntüsü çizip, arkadan eski sevgilisini yakan kızımız. Lizzie ise nereden çektiğiyse Caroline'nin kopyası. Öfke krizleri evlerden ırak. Bu arada okuluna ve kızlarına düşkün olan Caroline nerede? Taşıdıkları gücü hissettiremiyorlar. Ayrıca ikizlerin arasına Rafael'in girme ihtimali var ki cidden yazılacak senaryo değil. Kardeşlerin arasına birinin girmesi baydı yane.
Alaric diziye yakışmış, özlemişiz kendisini lakin özellikle Landon'a insan olduğu için şans vermemesi garibime gitti. Zira kendisi de bir insan ama doğaüstü okulunu yönetiyor. Zamanla Landon'un bu işi kotarabileceği ortaya çıkacaktı belki. Kendi ırkına şans ver Ric. Ayrıca ikizlere de Hope'a ayırdığın kadar zaman ayır.
Kurgunun girişi güzeldi bu saatten sonra ilerleyiş önemli, gizemler nasıl çözülecek merakla bekliyorum. Kurgu güzel olsa da diyalogların büyük kısmı ortalama, TVD ve TO böyle miydi? Ya gülümseten ya etkileyen replikler gırla giderdi. Bu konuda Legacies'in alacağı yol uzun. Diyaloglar  biraz daha kalite kokmaya başlarsa dizinin ergen havasının dağılacağına eminim.
Oyuncuları role bürünmesi lazım, o doğaüstü havayı sahiplenmeleri gerek. Bunu bize hissettirmeleri, oyunculuklarını konuşturmaları gerek. Dediğim gibi diyalogların ve oyunculukların üzerine düşülmeli.
Son söz çok sevdiğimiz bir dizinin yan dizisi, çok sevdiğimiz bir karakterin geri de kalan kızının dizisi olması sebebiyle torpilli bir dizi olsa da her şeyin oturması için zamana ihtiyacı olduğu gerçeği inkar edilemez.


10 yorum:

  1. TO'dan sonra bilemiyorum Elijah ve Klaus yokken çekilir mi bu dizi acaba diye düşündüm yani..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güncel takip ediyorum ne yazık ki bekleneni vermiyor :(

      Sil
  2. Herkese merhaba, ben aranızda çok yeniyim...sayfamı ziyaret edip takipçim olarak ve yorumlarınızla beni desteklerseniz çok mutlu olurum....herkese kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlı olsun blogun, ziyaret ediyorum hemen :)

      Sil
  3. Tabii ki destekleriz. Aramıza hoş geldiniz. Başarılar dilerim.

    YanıtlaSil
  4. hımm bilemedim yani ya diziler izle izle bitmiyoooo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen deep diziler bitmiyor, Legacies'in alacağı yol da uzun :( Belki sonra şans verirsin.

      Sil
  5. Yorumlamanız için teşekkür ederim bir kenara yazdım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim ama The Originals izlemeden başlamayın :)

      Sil