3 Haziran 2021 Perşembe

MUTFAKTA AŞK KOKUSU VAR-ELEANOR MORAN/BCP MAYIS AYI



Kitap Künyesi
Adı: Mutfakta Aşk Kokusu Var
Orijinal Adı: Breakfast in Bed
Yazarı: Eleanor Moran
Çevirmen: Başak Öztürk
Yayınevi: Sonsuz Kitap
Sayfa: 456


Amber Price otuzların başında genç bir kadın, evliliği kocasının ihaneti ile son bulunca zengin arkadaşı Milly'in yanına taşınır ve kendini ihanetin izleri hala canını yakarken kariyerine adar. 
Yetenekli bir şef olan Amber mutfaktaki konumunu bir tık aşağı çekecek bile olsa oldukça başarılı bir şef olan Oscar Retford ile çalışmak için can atar ve iş görüşmesinin ardından Oscar'ın yakın zamanda açtığı Ghusto restoranında çalışmaya başlar.

Mutfak dünyasının zorlularına aşina olan Amber karizmatik ama bir o kadar da zorlu bir şef olan Oscar ile çalışmaya başlayınca bir anda yükseliverir ve yeni konumu yüzünden bazı meslektaşları ona diş bilemeye başlar, bu durum Amber'ın stresli çalışma hayatını iki kat daha zorlaştırır. Üstelik boşanmak üzere olduğu eşi Dom ara ara karşısına çıkıp Amber için hayatı alt üst etmeyi kendine görev bilmektedir. Bu karmaşık hayatını daha ne zorlaştırabilir derseniz Amber ile Oscar'ın gizlice başlayan ilişkisi derim zira Oscar'ın da boşanmak üzere olduğu bir eşi vardır ve Lydia adlı bu eş Oscar ile birlikte Ghusto'u işletmektedir. Üstelik çiftin bir de liseye giden kızları vardır. Daha da yetmez derseniz Oscar'ın kariyerini mahvetmek  isteyen ve bunun için elinden geleni ardına koymayan eski patronunu da eklemeyi unutmayalım derim. 
Bizlere de Amber'ın kopamadığı geçmişi ile alengirli geleceğinin akıbetini okumak kalır. 

Blogları Canlandırma Projesi kapsamında bu ayın teması Aşk ve Sevgi oldu. Ben de adında AŞK kelimesi geçtiği için bu kitabı seçtim ama bence adıyla uyumlu olmayan bir kitaptı Mutfakta Aşk Kokusu Var. Başarılı bulduğum bir kaç yerin dışında kitabı pek beğenmedim. Sebeplerini az sonra yazacağım. 
Önce sevdiğim yerlerden başlayalım. İlk olarak yazarın şeflerin dünyasını oldukça başarılı yansıttığını düşünüyorum, çalışma koşulları, stres, yeni yemekler ortaya çıkarma hevesi... Mutfak dünyasının başarısını kitabın akıcılığı ve bazı yerlerdeki hoş cümleler tamamlamış, üstelik yer yer sanki editör elinden geçmemiş gibi hissettiren bir kitap olmasına rağmen.
Peki ben neleri beğenmedim? İlk olarak karakterlerden hoşlanmadım. Mesela Dom karısını aldatıyor ama sen sorduğunda aramızda bir şey yoktu diyor, karısının iş yerine yeni sevgilisi ile gidiyor sonra Amber sen sorduğunda hala konuşmuyorduk diyor. Evliliğinden memnun değil, karısını aldatmış ama hala kadının hayatına dalmaya çalışıyor. Milly ise kankasının sevgilisine abayı yakmış ve ara ara bunu Amber'a bile hissettiriyor. Oscar bazen lakayt bazen öfkeli üstelik sevgilisiyle konuşmalarında dahi  öfkeli hallerini bastırmakta uğraşmıyor. Amber tam komedi (Aslında sağlam bir karakter olabilecek potansiyeli vardı ama işte olamadı.) bir ara Oscar'ın başkalarıyla birlikte olacağından endişeleniyor, onu sorguluyor ara ara eski karısı konusunda sıkıştırıyor (hele Lydia hakkında öyle yersiz anlarda sorular soruyor ki...) sonra kendini Oscar'ı sorguladığını şeyleri yaparken buluyor. Kitabın finali ise yazarın klişe olmasın diye çabalayıp saçmalaması ile son buluyor. Gerçi hem klişe hem saçma olabilir. Özetle adında aşk geçmesine rağmen sağlam bir romantik kitap diyemeyeceğim, restoranların mutlaklarına bir bakış atabildiğimiz için azıcık olumlu duygular beslesem de genel manada önermeyeceğim bir kitap oldu.

20 yorum:

  1. Konusu güzelmiş ve kulağa eğlenceli geliyor. Yazar yazık etmiş güzelim konuya. Kitapları seçerken dikkatli olmak gerekiyor. Yazdığın gibi pek çok yanlışı normalmiş gibi göstermeye çalışıyorlar. Kalemine sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın, bir sürü hoşuma gitmeyen detay vardı ne yazık ki :(

      Sil
  2. Bazı yerleri dışında bayıldım konusuna😍

    YanıtlaSil
  3. Başta konusunu okurken farklı ve güzel bir kitap galiba dedim ama okumaya devam ettikçe üzüldüm. Güzel bir kitap olabilirmiş aslında. Emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet daha hoş bir kitap olabilirdi ama sevilmeyecek yerleri çok ne yazık ki :(

      Sil
  4. güzel bir konuymuş ama olumsuz olarak bahsettiğin kısımlardan dolayı ben de okumam sanırım, takılırım ben de böyle şeylere :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tarz detaylara takılanlar hiç bulaşmasın zaten :)

      Sil
  5. O zaman farklı kitaplara şans verelim :-)

    YanıtlaSil
  6. Konusunu okurken benim de çok ilgimi çekmişti ama öyle olması kötü olmuş. Neyse önümüzdeki maçlara bakacağız artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, umarım hep beğeneceğimiz kitaplar okuruz :)

      Sil
  7. Önerilmeyen kitapların çok daha önemli olduğu şu günlerde ilaç gibi tavsiye oldu bu :) Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın, vaktimiz eskisi kadar boş değilken beğenimize uymayan eserleri listenin sonlarına yazabiliriz :)

      Sil
  8. bu tür konulu romanlar ne olursa olsun seviyorum. tatlı yumuşak hemen unutulan hoş romanlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çerezlik roman, kolay okunması da bir artısı ama ben bunu pek sevemedim :)

      Sil
  9. Yorum için teşekkürler, konudan hoş olabileceği kanısına vardım ama yorumun. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hoş bir kitap gibi ama bekleneni vermiyor :)

      Sil
  10. Kapağına bakıp aldandım için kelek çıktı olmuş sanırım, kitap seçmek zorlu iş ben de kapağına bakınca tatlı bir hikaye beklemiştim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hikaye kesinlikle daha iyi olabilirdi, dediğim gibi mutfak kısımları güzeldi keşke aşk kısmı da başarılı olsaydı :)

      Sil