28 Mart 2021 Pazar

ÇIPLAK ÖLÜM-NORA ROBERTS (EVE DALLAS-1)/BCP MART AYI

 

Kitabın Künyesi
Kitabı Adı: Çıplak Ölüm
Orijinal Adı: Naked in Death
Yazarı: Nora Roberts
Çevirmeni: Akın İnsel
Yayınevi: Epsilon Yayınları 
Sayfa: 352

Yıl 2058 teknoloji dünyayı biraz değiştirse de hala cinayetleri önleyebilecek düzeyde değil. 
Cinayetleri önleyemeseler de katilleri bulmak hala polisin görevi, Teğmen Eve Dallas ise katillerin peşine düşme ve onları yakalama konusunda canını dişine takan başarılı bir polistir. 

Bir çocuğu kurtaramasa da katilini öldüreli daha 24 saat bile olmamışken, muayenesi bile yapılmamışken Eve Kod 5 görevine çağrılır. Kod 5 olayları aşırı gizlidir o kadar gizlidir ki olayı araştırmak için sadece iki kişi görevlidir. Bu vakada bir Eve diğeri ise Ryan Feeney'dir. 
Kurban Sharon DeBlass lisanslı bir eştir,  aynı zamanda başkan adayı olma ihtimali olan  muhafazakar bir Senatör'ün torunudur. 
Eve egolu katilin bıraktığı ipuçlarında onun öldürmeye devam edeceğine anlar ve dava için canla başla çalışmaya başlar. 
Karşısına çıkan ilk isim, dünyanın ve gezegenlerin bilmem ne kadarının sahibi olan İrlandalı Roarke'den başkası değildir. Eve bir kaç ipucunun daha Roarke'i gösterdiğini görünce onunla konuşmaya karar verir ve kurbanın cenazesinde onu görünce amacına ulaşır. Roarke ilk bakışta etkilendiği Eve'e ayrı bir ilgi gösterir ve Eve de katil olduğunu düşünmediği ama listeden de rahatlıkla silemediği Roarke'e karşı boş değildir. Lakin Eve için bir şüpheliyle samimiyet geliştirmek meslek etiğine aykırıdır ve katilin boş durmayıp hedefine gerçekleştiremeye yaklaşması Eve'e hiç yardımcı olmamaktadır. Üstelik Senatör ve çevresinden gelen baskı, geçmişte yaşadıklarının yüzeye çıkmaya çalışan çabaları, katilin Eve'e olan ilgisi koşulları daha da zorlaştıracaktır. 
Bakalım Eve-Roarke-katil üçgenin sonu nereye varacak?


Blogları Canlandırma Projemiz güzel güzel devam ediyor, Mart ayı temamız Kadınlar Günü'ne özel olarak seçildi. Tahmin ettiğiniz gibi bu ayın teması Kadın. Yazarı kadın olan ya da kadın bir ana karaktere sahip bir eser okuyabilirdik ve ben ikisini de buluşturan Çıplak Ölüm'ü seçtim.
 
Eve Dallas serisi uzun zamandır başlamak istediğim bir seriydi, yıllar önce serinin bir kitabını hediye almıştım ve o zaman serinin kitaplarını toplayıp okuyayım bari demiştim ama bilin bakalım hangi kitap yoktu? Evet serinin ilk kitabının piyasada baskısı yoktu ve Epsilon'un da basmaya niyeti. Neyse yıllar sonra kitap basıldı da ben de alıp okumaya başlayabildim. Gelelim kitabın yorumuna. 

Hani bazı eserler vardır yıllandıkça güzelleşir, her devirde bayılarak okunur ne yazık ki Eve Dallas serisi bu eserlerden değil. Çıplak Ölüm yazıldığı dönemde okunduğu zaman insanın beğenisi rahatlıkla kazanır ama zaman geçtikçe bolca aşk sosu dökülmüş sıradan bir cinayet kitabının ötesine geçemez.

 Dile kolay tam 26 yıl önce basılmış, o zamanlar neredeyse 70 yıl sonrasını anlatan yer yer teknoloji gelişmelerin kitaba hakim olduğu yer yer geçmişte yaşanan savaş-isyan mevzularına değinen bir cinayet romanı eminim çok ilgi çekmiştir ama şimdi okuduğumda teknoloji gelişmeler bilindik, geçmişte yaşanan isyanlar, yasaklar gelecekte geçen bir roman için sıradan görünüyor. Cinayetin gizemi ise oldukça basit kaçıyor ki zaten Eve ile kurbanın annesi ilk kez konuştuğunda az çok cinayet kitabı okuyanlar olayın ucunu yakalamıştır.  
Eve Dallas geçmişte yaşadıkları yüzünden kolay kolay insanlara yaklaşmayan ve aynı sebepten kurbanları ile bağ kuran, suçluları yakalamak için didinen sağlam bir karakter. Her ne kadar Eve gibi karakter sıkça yazılsa da ben genel olarak karakteri sevdim. Güçlü bir kadın ama bu kitapta çok zekice tahminleri olsa da (olayın seri cinayet değil de şantaj yüzünden olduğunu düşünmesi gibi) neden anneyle konuştuğunda olaya uyanmadı anlayamadım. Ki elinde seri cinayetlere dair bolca kanıt olsa da ısrarla şantaja inanması da gözümden kaçmadı. Yani kanıtların peşinden değil hislerin peşinden gitti. Her ne kadar kurallara uyan bir karakter imajı çizse de Eve Roarke konusunda beş dakikada yelkenleri suya indirdi ki bu durum da hoşuma gitmedi. Hoşuma gitmeyen en önemli detay ise Roarke bir elin parmağı kadar bile karşılaşmadığı Eve'in evine izinsiz girip, Eve'i evinde beklediği yerdi. Bakınız adam binanın sahibi ve sırf bu sayede teğmen olan bir kadının evine İZİNSİZ girip onu evde bekliyor ve kadının tepkisi "Şimdi seni tutuklasam rapor yazana kadar sen çoktan salınırsın." gibi bir şey oluyor ve yetmiyor adamı yollarken "Gelecek sefer ben gelene kadar bekle." diyor.  El insaf bu nasıl bir rahatlık, adam zengin ve yakışıklı diye evine izinsiz girmesini bu kadar basite mi indirgeyecek insan. Kadın erkek fark etmez ama birisi sırf binanızın sahibi diye elini kolunu sallayarak evinize girince, onu gönderirken gelecek sefere ben gelene kadar bekle minvalinde şeyler söylemeyin. Bu ilişkiye ölüp bitenler umarım bu detaydan hoşlanmadan ölüp bitiyorlardır. 
Neyse Roarke ayrı bir komedi, ilk görüşte aşık olduğu kadın için her şeyi yapmaya hazır ama olay yerinde adına kayıtlı silah bulunup da Eve tarafından sorgulanınca afra tafra yapıyor. Hayır ne yapmasını bekliyordu acaba kadının. Cesedin yanında adına kayıtlı bir silah var, elbette sorgulanacaksın, Eve yanlı davranıp seni kurtarmaya mı çalışsaydı bir avukat ordun varken. 
Öte yandan Eve'e kaynanalık yapan uşak, Ryan'ın Roarke'e büyük işadamı diye atarlanması da ne bileyim 2058 yılına uymamıştı sanki.
Her şeye rağmen yazıldığı döneme göre başarılı olduğu yerler vardı aynı şekilde yazarın kalemi aşırı akıcıydı, okuma tempomum bayağıdır düşük olmasını bile hiçe saydıran bir okuma oldu tabi jet hızı değil. Seri çok uzun sanırım kırk kitabı geçmiş ve daha da yazılır diyorlar. Ülkemizde daha yarısı bile basılmamış ama benim elimde serinin bir kısmı var (Kiler kitap indirimleri sağ olsun), o yüzden seriye ara ara devam edeceğim. Kitaplar elimde olmasa okur muydum, pek sanmıyorum. 
Son söz yazıldığı döneme göre yazarın farklı bir kurgunun ucundan yakaladığı inkar edilmez olsa da, okuyanların genelde pek beğendiği bir eser olsa da günümüzde okuduğum için yer yer klişe bulduğum fakat Eve Dallas karakterini sevdiğim ve yazarın akıcı yazdığını kabul ettiğim  bir kitap olan Çıplak Ölüm'ün herkesin beğenisini kazanacak bir eser olduğunu düşünmediğimi belirtirim. 

44 yorum:

  1. Yazdıklarına kesinlikle katılıyorum. Kitabın yazım dili akıcı bunu kabul ediyorum. Ama çok büyük yanlışlar barındırıyor. Kendini dış dünyaya kapatmış birinin, evine gizlice giren birine bu denli kolay açılması ve ilk görüşte birbirlerinin içine düşmeleri hiç hoşuma gitmemişti. Kalemine sağlık. ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de, zaten kitabı okumadan önce ve okuduktan sonra senin yorumuna baktım ve aynı yerleri beğenmediğimizi anladım :(

      Sil
  2. Bu kitabı okumamıştım, kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Kitabın dili akıcı ise kitap ilerliyor :) Yazdıklarına dikkat ederek okuyacağım emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. başka bir kitabını okumuştum roarke ve eve evlilerdi ve iki karakterden de anında nefret etmiştim o nedenle başka kitap okumadım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki karakteri aşırı seven de var, bizler gibi hızlarından hoşlanmayan da :)

      Sil
  5. ilk kitabı okuduğum da mehh bu mu övdükleri demiştim sonra senin gibi elimde devam kitapları vardı okudukça sevdim seriyi,Roarke ile güzel bir aşkları var ama ölüp bittiğim bir karakter değil benim için,ben seride daha çok polis departmanını uşak Summerseti Peaboy ile Eve'nin atışmalarını okumak hoşuma gidiyor.Mavis karakterini de hiç sevmiyorum onun olduğu kitapları modum düşük okuyorum ama yokken kitap daha bir akıyor benim için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mavis için henüz fikrim yok ama uşağın kaynana modunu sevemedim. Bakalım ilerleyen kitaplar neyi gösterecek belki ilerledikçe daha çok severim :)

      Sil
  6. Bu seriye başlayan bir blogger daha. Çok ilgimi çeken bir seri değil ama takip ettiğim birçok hesap okuyunca bende de bir merak uyanmadı değil.

    İlk kitabı çok sevmemişsin ama bu seriyle ilgili okudukça sevdiğini duymuştum. Hazır elinde diğer kitapları da varmış, bence devamını da oku. Belki fikrin değişir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni baskı sonunda yapılınca seriye başlayan çok oldu. Evet pek sevemedim ilk kitabı diğer kitaplar elimde olduğu için ve seri akıcı olduğu için okurum :)

      Sil
  7. Seri kitapların sonunu getirmekte oldukça zorlanıyorum son dönemde, hiç bulaşmamak daha iyi sanırım benim için :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de özellikle aşırı bağlantılı seriler okuyacaksam hepsi elimde olsun istiyorum :)

      Sil
  8. ben okumadım bu kitabı ama yorumlardan sonra okumaktan vazgeçtim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size hitap etmeyen bir türse isabet olmuş ama seveni fazla olan bir seri belki hoşunuza gidebilir polisiye ve romantik ağırlıklı eserler seviyorsanız :)

      Sil
  9. Yazının çoğuna katılmamakla birlikte Eve hakkındaki görüşüne katılıyorum, karaktere ben de bayıldım ve senin gibi ben de kesinlikle kitabın akıcı olduğunu düşünüyorum. Oturmayan bazı şeylerin olması çok doğal bence çünkü seri çok uzun soluklu ve takdir edersen ki ilk kitapta Eve karakterinin düğümleri ya da travmaları hemen çözülse çok da heyecanlı olmazdı. Eve Roarke arasındaki ilişki bence de biraz hızlıydı ama bana çok batmadı bu durum. Ben kadın cinayetleriyle ilgili güzel mesaj veren bir kitap olduğunu düşünüyorum, hatta yazar yıllar öncesinde seriyi kaleme almasına rağmen "bence" çoğu yerde bu durumu çok başarılı ele almış. Serinin devamını mutlaka ucuza yakalarsam almayı planlıyorum umarım senin de serinin devamında düşüncelerin değişir. Kalemine sağlık <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eve Dallas hepimizin sevdiği bir karakter orası kesin, kadın cinayetleri konusunda zaten haklısın. Lakin karakter düğümleri çözülmüyor diye yakınmadım zira yazar yetirince ipucu vermiş. Eve ile Roarke ilişkisi biraz değil bayağı hızlıydı ve seri uzun soluklu olduğu için bu ilişki bu kadar hızlı olmamalıydı aynı şekilde kadın cinayetlerine değinin bir kitapta evine izinsiz giren erkeğe Eve'nin daha sert çıkışmasını beklerdim ya da en azından bu sahne olmamalıydı.

      Sil
  10. Polisiye okumaktan hoşlanmayan tek kişi benim herhalde :D Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yoo polisiye sevmeyen insan çok ama okuması iyi bir kitapta bayağı zevkli umarım bir gün sende türü seveceğin kitaplarla karşılaşırsın :)

      Sil
  11. Türü ilgimi çekmişti ama sıradan bir cinayet kitabının ötesine geçemez demişsin o yüzden listeme eklemekten vazgeçtim :D Kalemine sağlık çok güzel bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler yukarı da yazdım serinin seveni fazla belki bazı detayla yüzünden ben uyuşamadım :) Bakalım devamında nasıl bir fikrim olacak?

      Sil
  12. Polisiyleyle aram çok iyi değil, spesifik birkaç yazar dışında tabi. Yorum için teşekkürler, eline sağlık. ^^

    YanıtlaSil
  13. polisiye ile olan ilşkime geçen sene tess gerritsen'ın rizzoli ve isles serisini bitirdikten sonra uzun bir ara vermiştim. kitap içerikleri hemen hemen aynı yani bu kitapta olabilecekleri iyi kötü tahmin edebiliyorum. eline sağlık sevgili blogger, hoş ve eğlendirici bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tess Gerritsen polisiye denince akla gelen on yazardan biri. Dediğin gibi bazı kitaplarda içerikleri birbirine çok benziyor ama burada yazar bir kaç kısmı farklı yerden yakalamayı başarmış inkar edemem. Buna rağmen sevdiklerim arasına yerleşemedi.

      Sil
  14. Çok uzun zamandır listemde olan bir seri. Ama kitapların hepsini toplayamam diye başlamadım bir türlü. :( Eline sağlık ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bir ara bir kısmının baskısı yoktu, toparlanması zordu. Ben de eksikler var ama sanırım ilk 5 kitabı var serinin :)

      Sil
  15. Nora Roberts kitaplarını hep merak etmiştim çok güzel anlatmışsın😍🌟

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarın seveni çok, teşekkürler yorumun için :)

      Sil
  16. Bir kac defa daha gordugum bir kitapti merak ediyordum. Yazinin basinda da iyice merakim uyaniverdi, fakat sanirim biraz beklentilerin altinda kalan bir kitap. Sonucu bastan tahmin edilebiliyorsa biraz heyecan kacirici olabilir. Yine de kadin karakteri sevmissiniz merak ettim. Emeginize saglik��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eve Dallas'ı gerçekten sevdim, bakalım serinin diğer kitaplarını okudukça fikirlerim ne yönde ilerleyecek?

      Sil
  17. Seri kitap olmasını beklemiyordum. Yazarın adını duydum ama kitaplarına yabancıyım ve polisiye türüne de. Yeniden bu türden bir şeyler okumaya başlamak istesem de sanırım onu bur seriyle yapmamalıyım :) Çünkü kitaptan çok içinizi döktüğünüz kısma bayıldım, çok eğlenceliydi :) Kitabı okumadan bile haklı eleştirilermiş gibi geliyorlar kulağa. Elinize sağlık ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminim haklı bulmayalar da olacak ama yorumun için teşekkürler :) Sadece seri demek yetmez bayağı uzun bir seri demekte fayda var. 50 kitaba dayandı sayısı :)

      Sil
  18. nora roberts bir iki tane okudum, bunu değil, hafif ve hoş yazıyor, keyif için okunur arada yani :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet akıcı yazıyor, okuma durgunluğu yaşanılan dönemler için ideal :)

      Sil
  19. Nora'nın polisiye kitaplarını okumadım ama okumayı düşünüyorum. Yorumunuzdan sonra bu kitapla değil de başka kitabıyla başlayabilirim. Emeğinize sağlık. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet önce varsa seri olmayan kitapları ile başlayın bence de:)

      Sil
  20. Yıllar önce okudum ilk kitabı, hatta diğer kitapları da var ama ne bileyim okumak hiç içimden gelmedi. Belki serinin çok fazla olmasından ya da anlatılan yıllardan dolayı bilemiyorum. Bana göre çok aman aman değildi diye hatırlıyorum ama o zaman sevmişte olabilirim. :D Çok oldu çünkü. Yazarın diğer serilerini daha çok seviyorum bu arada, kadın sehir gibi ayda bir kitap çıkarıyor herhalde. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay evet ne kadar çok kitabı, serisi var. Maşallah diyelim akıcı da yazıyor ama bu kitapta uyuşamadığım yer çoktu :( Bakalım Eve Dallas serisi hariç başka kitapları da var, okudukça fikrim değişecek mi?

      Sil
  21. Bu seriyi ben de çok merak ediyorum ama baskı sorunundan dolayı hiç girişmemiştim. Yayınevi yeniden basmaya başladıysa el atabilirim. 🤭

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yeniden basmaya başladı, serinin güncel sıralamasını yakında yakalayamayacak gibi dursalar da gene de hiç yoktan iyidir :)

      Sil
  22. polisiye severim duymamıştım bunu seri kitapları şuan okuyamıyorum vakit yaratamadığım için ama sonra okurum ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seri kitaplara ben de mesafeliyim ama bu serinin bazı kitapları elimde o yüzden rahat rahat başladım hem ana konular da bağlantısız :)

      Sil