11 Nisan 2021 Pazar

CHILLING ADVENTURES OF SABRINA FİNAL SEZONU

On altı yaşına girmek üzere olan yarı cadı yarı insan Sabrina Spellman (Kiernan Shipka) Karanlık Vaftiz'ine katılıp adını Şeytan'ın Kitabı'na yazdırmalıdır, kendinden önceki tüm cadılar gibi...   


  Ama Sabrina herkesi şaşırtan bir adım atar ve bir sürü olay sonucunda adını kitaba yazdırmaktan kurtulur. Üstelik hem insan arkadaşları ile Baxter Lisesi'ne gidip hem de cadılığın ilmini öğreneceği Gizli Sanatlar Akademisi'ne devam edebilecektir. Sabrina'nın verdiği bu radikal karar yaşadığı Greendale Kasabası'ndan cehenneme uzanacağı  bir sürü maceraya atılmasına neden olacaktır.

Evet 4 sezon 36 bölüm süren, adını duyunca 90'ların Sabrina'sı akıllara gelen ,yakın zamanda final yapan dizimizin ilk bölümün kısa bir özetini yaptım ve uyarayım aşağıda yer yer spoiler içeren bir yazı sizi bekliyor. Özellikle son sezona değineceğim o yüzden izleyeceksiniz tadınız kaçmasın.

 Finali izler izlemez yazamadığım için pişman olduğum bir yazı, eleştirilecek yönü bir hayli fazlaydı finalin ama aklımdan bazı şeyler silindi. İnşallah toparlayıp yazabilirim. 

İlk üç sezon yer yer ortalama seyrederken yer yer güzel detaylarla harmanlanarak kendi yağında kavrulup gidiyordu.

 Kasvetli havası (bulanık çekimlerini hiç beğenmiyordum not düşeyim), sevilesi yan karakterleri ( Her yardıma koşan, bilgi küpü Kuzen Ambrose  (Chance Perdomo), yaptığı tatlılar ve neşeli halleriyle diziyi yumuşak bir hava katan Hilda Hala (Lucy Davis), karizmatik halleriyle dizinin kalitesini yükselten Mary Wardwell (Michelle Gomez) gibi.) , ilginç cadılık mevzuları, sağlam ters köşeleri ile kendini izleten hatta beğenimi kazanan bir dizi olmuştu. Tamam herkesin sevebileceği bir dizi değildi ama az çok bir kitlesi olabilecek bir diziydi. 

Ta ki 3. sezon finaline kadar... Aslında 3. sezonu ilk iki sezona göre pek sevmedim desem yeridir çünkü 3. sezonda dizi Şeytan'ın (Luke Cook) alt edilmesiyle farklı bir yöne evrildi ve başka konulara geçiş yaptılar. 

Burada dikkat çeken nokta Şeytan'ı alt eden takımın bir türlü Papaz Blackwood'u (Richard Coyle) yenememesi (Bunu dizinin geneli için söylüyorum.) ki gerçekten adamın dünyanın sonunda bile ayakta kaldığı bir alternatif gelecek vardı. 

Neyse bu dengesiz detayı geçeyim de 3. sezon finaline değineyim. O en saçma bir detaydı öyle Sabrina nasıl geçmişe döndü? İlk döngü nasıl başladı anlamlandıramadım. Zaten pat diye iki Sabrina'lı bir 4. sezon başladı. 

4. sezonun ilk iki bölümündeki Sabrina'yı kim yazdıysa bir daha yazmasın. Dünyanın yükünü sırtlamış, kıyameti görüp gelmiş, 17 yaşında bile olmayan kızın evde kaldım tripleri atması ve bunu iki koca bölüm izlememiz son sezon hatırına bile zor çekildi. Sabrina'ı resmen ezik ötesi bir karakter olarak resmetmişler. Hatta Cehennem'de kalan Sabrina'ı kıskandı neredeyse daha ne diyeyim. 

Senaristler de ne yapıyoruz biz ya? dediler herhalde ve devreye Prudence(Tati Gabrielle) ile çıkan Nicholas Scratch (Gavin Leatherwood) giriverdi. Olayların el verdiği hızda Sabrina ve Nick tekrar çıkmaya başladılar.

 Bu süreçte Prudence'nin adı bir kerecik anıldı o da ayrı bir konu. Aşk meşk olayları içimizi şişirirken diziye bu sezonun en çok hoşuma giden detayları olan Büyülü Dehşetler arz-ı endam etmekteydi. Her zamanki gibi dünyanın yükünü sırtlayan Sabrina dehşetlerinde yükünü sırtladı.

 Onları teker teker alt etti. Zaten bir noktadan sonra dehşetlerde zaman zaman ona sarmaya başladı.

Bu noktada Rosalind Walker'ın (Jaz Sinclair) cadı olduğunun ortaya çıkmasından da bahsedelim ki bu da gereksiz bir detaydı. Bir de maşallah 40 yıllık cadı gibi olaylara hakim oldu hatta daha bu durum ortaya çıkmadan Sabrina'a ayar çekiyordu. Harvey Kinkle (Ross Lynch) ise bu durumu daha sakin karşıladı. İkili ayrılmadı sizin anlayacağınız. 

Finale yaklaştıkça net bir son yapmanın arzusuyla yanıp tutuşan yetkiler Sabrina'nın Papaz Blackwood ile kandırmacalı bir öğretmen-öğrenci ilişkisine girmesine razı oldular ve Sabrina'ya yılların bilgeliğini çok görmediler ve bir kez daha Sabrina eşsiz bir fedakarlık girişiminde bulundu. Bu seferkinin sonu ucuz yırtmak olmadı ve Sabrina sonsuzluğa uğurlandı. 
 3. sezon finalinde bir tane yetmez deyip iki tane olan Sabrina'lar son sezonun son 3 bölümünde kesin final uğruna itinayla harcandılar. Yetmezmiş gibi en azından öteki tarafta mutlu olmuş olsun diye Nick'i de intihar ettirip cennete Sabrina'nın arkasına yolladılar. Sorarım size bu final bu diziye olmuş mu? Şeytan'ın kızı, cennet, cadı, intihar, cennet...
Araya sıkıştırılan Lilith -Lucifer mevzusu da saçmaydı. Zaten Lucifer bu sezon iyice silikleşmişti.


 Caliban'ın (Sam Corlett) sözüyle Lilith'e düşman oldu, Lilith oğlunu öldürdü. Sonra sanki oğlu geri dönecek gibi oldu. En sonunda Lilith Lucifer'i öldürdü. Yani galiba öldürdü. Şimdilerde bizim klişelerle dolu dizilerimizde bile böyle bir kişinin sözüyle ilişkilerde bu kadar yıkıma erişmek zor oluyor herhalde. 


En azından Papaz Blackwood ölümsüz olsa da parçalandı ki sanırım AHS dizisinde de vardı böyle bir mevzu sanırım net ve kısmen mutlu final uğruna biraz kopya çektiler. 
Daha da yazmak istemiyorum ve 3. sezon finalini de kapsayan bölümle birlikte dizinin bekleneni vermediği, final sezonun devamı gelecekmiş gibi çekilmediği halde güzel olmadığını belirterek yeni başlayacak olanlara izleyip de sinir olmayın diyorum. 

Not: Yorumu yazdıktan sonra IMDb üzerinden bölümlerin puanlarına baktım ve final bölümün açık ara sonuncu olduğunu gördüm. En son böyle bir durumu The Originals finalinde görmüştüm. Anlayacağınız final hakkında genel bir düşünce hakim.

19 yorum:

  1. Daha önce hiç rastlamamıştım diziye. Karanlık dizileri severim aslında. Bir bakayım. :)

    YanıtlaSil
  2. henüz son sezonu seyretmedim yaza bırakmıştım keyifle izlemek için..

    YanıtlaSil
  3. Orijinalini Atv'de izlerdim. Çok da severdim. Bu daha karanlık hali hiç ilgimi çekmiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben daha kasvetli yapımları sevdiğim için izlemeye başladım :)

      Sil
  4. Çok güzel bir yazı olmuş. Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. çok benim tarzım değil ama o kadar güzel anlatmışsınız ki merak ettim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarzınız değilse hiç başlamayın, ilk zamanlar güzel olsa da finali hiç seyirlik değil :(

      Sil
  6. sevceğim bişiye benziyor ama yorumların olumlu sayılmaz :)

    YanıtlaSil
  7. Hem karakterler için izlerken fikrim olmasın diye hem de spoiler yememek için sadece fotoğraflara baktım, merak ettiğim dizilerden biri. Emeğine sağlık^^

    YanıtlaSil
  8. Netflix de cok kez karsima cikti , izlemek istiyordum. Ama cok dizi gibi sonlara dogru sacmalamis sanirim. Yorumu okuduktan sonra biraz ertelemeye karar verdim. Kaleminize saglik��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet final bayağı saçmaydı ama belki ilk sezonları sevebilirsiniz :)

      Sil