7 Nisan 2022 Perşembe

NEW AMSTERDAM 2. SEZON 1. BÖLÜM (BCP-MART AYI)

 1. sezonun finalini oldukça merak uyandırıcı şekilde noktalamayı başaran New Amsterdam dizisinin ikinci sezonu izlemek BCP'ne kısmetmiş. 

Öncelikle ilk sezona dair spoiler içeren yerler olabilir belirteyim ve hemen bu bölümde neler oldu kısa değineyim. 

Kazaya dair kısa bir özetin ardından 12 hafta sonrasına geçiveriyoruz.


Max sabah kalkıp, eşi ile vedalaşıp bebeği Luna'ı alarak işinin yolunu tutuyor. Kapıdan girer girmez Floyd Reynolds doktorların ilaç yazarken ırk ayrımı yaptığı sorunu ile karşılıyor onu.  

Sonrasında ödenek alamayan Iggy Frome'nun soruna çözüm buluyor Max ve emeklilik yaşı yüzünden dertlenen Vijay Kapoor ile kısacık bir sohbet ediyor.

Ve en sonunda  Max'a iyileştiğinin haberi veriliyor Helen Sharpe olmayan bir onkolog tarafından. 

Mutlu haberin ardından Max'ı insülin üreten ilaç firmasıyla çekişmeye zorlayacak bir hastayla tanışıyoruz. Yüksek insülin fiyatları yüzünden ilaç alamayan hastaları için ilaç şirketiyle sözleşmesini fesheden Max'ı  zorlu bir mücadele bekliyor sizin anlayacağınız. 

Doktorlar ve hastaları neler olacak diye izlerken kaza sonrasına döndüğümüz flashback sahneleri kafamızda soru işaretleri arttırmaya devam eder, ta ki kazada hayatını kaybeden iki kişiyi öğrenene kadar. 

Bakalım yeni sezona hangi karakterimizle yolları ayırmış başlayacağız ve Max ve ekibi bu sezon hastaları için neler yapacak?

Tıp haftasına özel olarak seçtiğimiz temamız Mart ayına çok iyi uydu ama daha kapsamlı yazılar yazmak isteyen ben ne yazık ki muradıma eremedim ve sadece kısa bir bölüm analizi yazmak durumunda kaldım. 

New Amsterdam 1. sezon incelemesinde de dediğim gibi ütopik bir dizi ama samimi. Bu sezona ortalama bir giriş yaptı. Kazada ölen karakteri öğrenmek için sancılı ve güya şaşırtmacalı bir süreç yaşadık. Güya diyorum zira dikkati ortalama olan bir seyirci bile kimin öldüğünü bölümün sonuna gelmeden anlayabilir, ben önceden spoiler aldığım için biliyordum ama dediğim gibi bilmeyen de az buçuk dikkatle anlardı. 

Oyunculuklar başarılı ama Sharpe fazla mı abartılı başladı bu sezona bilemedim. Oyunculuğu bayağı yapay geldi. Bakalım ilerleyen bölümler nasıl ilerleyecek?

Bu sezon yaraların sarılacağı bir sezon olacağa benziyor, kaza yüzünden alınan hasarların yankısı 3 ay sonra bile kendini hissettiriyor. Elbette doktorlarımız sistemin dışına çıkmaya çalışıp iyileştirebileceklerinden fazla hasta iyileştirecekler ama içten içe bu sezon aslında onların kendilerini iyileştirdiği bir sezon olacak diye umuyorum. 

Son söz ilk sezonu izlediyseniz benim gibi bekletme hatasına düşmeden ve spoiler almadan 2. sezona başlayın, diziye yeni başlamak isteyenlerdenseniz bakıp kararınızı verin ama şans verebileceğiniz bir dizi. 


22 yorum:

  1. Geçen sene bir iki sezonunu izlemiştim dizinin. İlerleyen sezonlarda ilk sezondaki samimiyeti kaybediyor bana göre. Yarım bıraktım bu sebeple. :) Kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben şimdilik ikinci sezon odaklıyım, bakalım zaman ne gösterecek :)

      Sil
  2. Dizi hakkında hiç bilgim yok, o yüzden konusu biraz karışık geldi. Tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konusu karışık değil, tipik hastane dizisi diyebilirim :)

      Sil
  3. Sharpe dizinin en yapmacık karakteri 4. sezona gelip onun yüzünden bıraktım diziyi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de çok yapmacık, umarım diziyi yarıda bırakmam :(

      Sil
  4. Bu dizi son zamanlarda sık sık karşıma çıkıyor. Hastane dizilerini sevdiğim için bir şans vereceğim. Emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir şans vermeyi hak eden dizilerden, umarım seversin :)

      Sil
  5. ilk sszonu üç dört sene önce izlemiştim, izlerim hepsini, ryan eggold u the blacklist dizisinden dolayı çok severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de benim gibi bayağı ara vermişsin, umarım devamını izleme şansın olur :)

      Sil
  6. Tıp temasının her yerine dokunmuşsun bir bölümde. Shahrukh Khan filmelrinden tanıdığım toton amca Anupam Kher'ı görmek mutlu etti beni :) Kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anupam Kher dizide çok sevilen bir karakteri canlandırıyor :)

      Sil
  7. Diziyi hiç duymamıştım ama bu yazıyı okuyunca ilgimi çekti :) Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir kaç bölüm izleyip karar verebilirsiniz :)

      Sil
  8. çok teşekkür ederiz galiba güzel flim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında dizi, çok güzel olmasa da izlenebilir.

      Sil
  9. Diziyi ilk defa görüyorum, Kore dışında pek medikal dizi izlediğimi söyleyemem. Anladığım kadarıyla izlemeye değer bir yapım. Eline sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kore dizilerinden vaktin kalırsa bir kaç bölüm göz atabilirsin :)

      Sil
  10. Daha öncede izlerim demiştim ama unutulmuş :( Tanıtım için ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzleme fırsatın olursa yorumunu merak ediyorum :)

      Sil
  11. tıp konulu şeyler izlemeyi severim ama bunu izlemedim belki başlarım ben de :)

    YanıtlaSil
  12. Ben de seviyorum tıp temasını, umarım seversin bu diziyi :)

    YanıtlaSil