11 Eylül 2022 Pazar

INVISIBLE CITY-CIDADE INVISIVEL/GÖRÜNMEZ ŞEHİR 1. SEZON BCP AĞUSTOS AYI

 Luna (Manuela Dieguez) Tore Köyü'ndeki bir partide Bay Ciço'nun (José Dumont) anlattığı Curupira ilgili hikayeyi dinlerken köyde çıkan bir yangın  annesi Gabriela'ın (Julia Konrad) ölmesine neden oluyor. 

Luna 'ın babası Eric (Marco Pigossi) ise eşinin vefatının ardından büyük bir boşluğa düşünüyor ve varını yoğunu eşinin katilini bulmaya adıyor. 
Bir ay sonrasında Eric ölü bir pembe nehir yunusu buluyor ve çevre polisi olarak olaya el koyuyor. 

Bu pembe nehir yunusu onu karısıyla aynı şekilde ölen  Manaus'a götürüyor. Manaus'un vakasını takip ederken Tore halkının köyden gönderilmeye çalıştığını öğreniyor.

 acaba karısı köy halkını kaçırmak isteyen şirketin mi kurbanı olduğunu düşünürken Eric başını Inês'in (Alessandra Negrini) çektiği bambaşka bir dünyayla tanışıyor. 

Eric Brezilya folklorunda geçen dünyanın içine adım adım çekilirken bizlere de olayların nasıl sonuçlanacağını izlemek kalıyor. 

Blogları canlandırmaya Ağustos ayında da devam ettik, bu ay birazcık geç kaldım ama yine de Latin kültürüne dair bir diziyle sizlerleyim. Invisible City aylar öncesinden listeme aldığım, Latin kültürüne dair dizi arayınca gözüme çarpan ve hakkında bir kaç olumlu yorum okuduğum bir diziydi. Sanıyorum az da olsa güzel olduğunu belirten yorumlar beklentimi yükselttiği için ve sakin bir dönemimde değil de telaşlı bir dönemde izlediğim için dizi beklediğimi vermedi. 

Neleri sevemedim? İlk olarak kurgudaki bariz sürprizin ortalama bir sinema izleyicisi tarafından rahatlıkla anlaşılması, olayların göbeğine düşen ana karakterin gizemli dünyadaki varlıkları bile şaşırtan gücü klişesi, Eric'in histerikli hallerinin tanıdıklığı, Yeşilçam filmi tadında aile bağı...

Bunların  dışında mitolojik varlıkların geçmişinin anlatıldığı kısacık giriş sahneleri, doğanın öneminin vurgulanması, dizinin akıcı olması ve gereksiz aşk üçgenleri olmaması, karakterin çoğunun sempatik olması diziye artı puan verdiğim yerlerdendi. 

Diziminiz 7 bölümden oluşuyor ki ben kendisini mini dizi sanmıştım ama ikinci sezon gelecek notu düşülmüş belirteyim. 

Son  kötü aman izlemeyin denebilecek bir dizi değildi tabi ki, genel olarak ortalama Brezilya Folkloruna ilgi duyanlar içinse ortalama üstü bir dizi diyebilirim.

20 yorum:

  1. Diziyi hiç duymamıştım, biraz karışık geldi bana. Beklenti yüksek olunca insan hayal kırıklığına uğrayabiliyor. Tanıtım için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni ve popüler olmayan bir dizi, aslında karışık değil ve dediğim gibi Brezilya Folkloru sevenler için güzel bir başlangıç olabilir.

      Sil
  2. Daha önce duymamıştım ama pek ilgimi çekmedi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Popüler bir yapım değil, ilgini çekmediyse hiç başlama bile :(

      Sil
  3. 7 bölüm baya kısa tutmuşlar merak ettim izlerim diye düşündüm başta ama eleştirdiğin kısımlara ben çok takılırım o yüzden izlemesem daha iyi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kısımlara takılacaksan es geçebileceğin bir dizi bence :)

      Sil
  4. Sevgili Gül, Blogger Kitap Kulübünde Temmuz 2023 için ev sahipliği yapmak ister misin? Kabul edersen seçtiğin kitabı bildirmeni rica ederim. Her ayın ev sahibini ve seçilen kitapları önden belirlersek kitapları topluca almak isteyen arkadaşlar için kolaylık olur diye düşündük. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette, Temmuz ayı uygunum kitap için fikrimi mesajla yollayacağım :)

      Sil
  5. hımm konuyu okurken heycanlandım ama yorumunu okuyunca sonra anladım vasat dizi pikiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen Deep ama sen bir çırpıda bitirebilirsin kısa bir dizi ve belki seversin kim bilir :)

      Sil
  6. Ben üstteki yoruma takıldım. Hangi kitabı seçtin çok merak ettim :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ruhlar Evi'ni seçtim, umarım katılımcıların seveceği bir kitap olur :)

      Sil
  7. Güzel tanıtım, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  8. Sevmediğin yerlerin dışında artı puan verdiğin yerleri okuyunca bir şans verebilirim diye düşündüm:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bölüm sayısı az olduğu için şans verebilirsin tabi :)

      Sil
  9. Ellerine sağlık güzel tanıtım olmuş. Mitolojik varlıklar çekici gelmedi desem yalan olur bir göz atacağım

    YanıtlaSil