6 Eylül 2022 Salı

SENDEN SONRA-NATASCHA MCELHONE

Kitabın Künyesi
Kitabı Adı: Senden Sonra
Orijinal Adı: After You
Yazarı: Natascha McElhone
Çevirmeni: Ceren Kahyaoğlu
Yayınevi: Nemesis Kitap
Sayfa: 153

Senden Sonra Californication dizisinden tanıdığımız Natascha McElhone'nin eşi Martin Kelly'in zamansız ölümün ardından hissetiklerini kaleme almasıyla ortaya çıkan anı-mektup türünde bir kitap.
Natascha 3. çocuğuna hamileyken ve bir film çekiminin ortasındayken gelen bir telefonla yıkılır, estetik cerrah olan eşi ne yazık ki hayatını kaybetmiştir.
Natascha bu acı haberin ardından kendini kolay kolay toparlayamaz aklı daima eşindedir, sürekli onu özler, onun kaybını kabullenemez hatta bir mucize bekler ama kolay kolay koyveremez çünkü  2 oğlu vardır üstelik 3. oğluna hamiledir. O kendini eşine yakın hissetmek için yaşadıklarını yazmaya başlar. Senden Sonra bir yıl boyunca günü gününe olmasa da yazılanların basılmış halidir ve düzenleme yapılmadığı için eksiklikler vardır. 
İlk eksiklik çok sık tekrara düşülmüş olması ama Natascha'nın ruh hali ve düzenleme yapılmadığı düşünülünce normal bir durum bu, keza kopukluklar da öyle gerçi ben kopuklukların bir kısmının çeviriden kaynaklandığını düşünüyorum. Bunlar dışında yazar gerçekten duygularını hissettirmiş eşine duyduğu derin sevgiyi, sonsuz aşkı adeta kaleminden kağıda akıtmış okurken duygulanacağınız o kadar vurucu yer var ki kitabın yukarıdaki eksikliğini bir hayli kapatmış. Zaten yazar bir edebi eserden çok kendi gibi kaybıyla baş etmek için kitaplara sığınanlara yardımcı olmak için yazmış bunu. Ben etkilensem de beni pek sürüklemediği için iyi ki okudum diyemiyorum ama eminin bazı insanların yüreğine rahatlıkla dokunabilecek bir kitap. 

6 yorum:

  1. Etkileyici bir konu ama kitap fazla sarmıyor demek ki. Tanıtım için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, yukarıda yazdığım gibi yazar yas sürecinde olan insanlara yardım etmek için yazmış ama kopukluk ve tekrarlar kitabı olumsuz etkilemiş.

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Kitabı okuyalı bayağı uzun bir zaman geçti, aşırı üzücü olmasa bile etkileyici yerler vardı diye hatırlıyorum.

      Sil
  3. Oyuncunun ismi tanıdık gelmedi. Google'a baktım, Truman Show'daki kadınmış. Böyle bir olay yaşadığını bilmiyordum. Üç erkek çocuğuyla tek başına kalması eminim çok zor olmuştur. Ölümün her türlüsü zor ama erken ölümler insanı daha çok sarsıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Truman Show'da da oynamıştı, çok haklısın beklenmeyen veya erken ölüm hakkında.

      Sil