21 Mart 2018 Çarşamba

DECEPTION 1. SEZON 1. BÖLÜM (2018)

Cameron Black ( Jack Cutmore-Scott) sınırları zorlayan başarılı bir sihirbazdır.
 Gösterileri ile ününe ün katmaya devam ederken yaşanan bir olay onun en büyük sırrını ortaya çıkarır.

Bu olayın ardından bir yıl sonra Cameron kendine çok yakın olan birini tuzağa düşürüp hapse girmesine neden olan illüzyonisti bulmak için büyük bir ipucu yakalar.
FBI 'dan Kay Daniels (Ilfenesh Hadera) uzun zamandır takip ettiği suçlu Felix Ruiz'i (Elliot Villar) tutuklamış olmanın rahatlığını yaşarken, suçlunun içinde bulunduğu uçak patlayınca ve daha da önemlisi Cameron gelip de onlara bunun bir numara olduğunu aslında uçağın değiştirildiğini söyleyince Felix'i yakalamak için kolları sıvar.

Kay Fellix'in peşine düşerken Cameron'da onlara eşlik eder çünkü o bu değiştirme numarasını yapanın peşinde olduğu illüzyonist olduğundan emindir. 
Bakalım ikili bu işin altından kalkabilecek mi?

Deception yepyeni bir dizi, işin içinde sihirbazlık olunca hemen başlayayım dedim. Peki beğendim mi? Fena değil ama ne yazık ki orijinal fikirlere pek rastlamadım bu da tür için büyük kayıp, az buçuk bu tarz film/dizi seyretmişseniz bazı numaralara aşina olduğunuzu hemen fark edeceksiniz.
En basitinden Tercih İllüzyonu başka bir dizide rastladığım bir numara ama itiraf edeyim burada o numara bayağı detaylandırılmış. İllüzyon numaraları üzerinde biraz durulmalı, diğer bölümlerde umarım daha farklı numaralar göreceğiz. Kurgu fena değil ama FBI'a yardım olayındaki klişe artık içimi darladı.
Zaten FBI o kadar başarısız ki bir illüzyonist ve çetesinin yardımı olmadan bir suçluyu dahi yakalamaya yaklaşamayacaklar. Hele hele Kay'ın başarılı bir sihirbazı arabaya kelepçelemesi de ayrı bir komediydi, adamın işi bu el insaf yahu. Siz FBI ajanlarına yakışıyor mu böyle düşüncesizlikler? En çok aklıma takılan diğer bölümlerin işleyişi, her bölümde Cameron FBI'a yardım etmez umarım, iyi ihtimal büyücü kız hep onu davet eden vakalara imza atar.
Oyunculuklara geçersek Jack Cutmore-Scott ne kadar samimi oynamışsa  Ilfenesh Hadera o kadar kasıntı oynamış, resmen role oturmamış. Acele çözüm bulmalarını temenni ediyorum. Cameron'un ekibine ısındım biraz daha çok görebiliriz onları.
Son söz Deception ilk bölümle izlenebilir izlenimi aldığım ama uzun soluklu olmayacağını tahmin ettiğim el atılması gereken detaylarına tez zamanda çözüm bulmalarını dilediğim orta karar bir dizi.

4 yorum:

  1. Aslında alışılmış klasik dizilerin yerine tercih edilebecek farklı bir alternatif gibi görünüyor. Ufak tefek düzenlemeler ile daha iyi olabilir.
    Teşekkürler bilgilendirici yazınız için. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok farklı bir alternatif diyemem ama şans verilebilir :)

      Sil
  2. zamanım olsa bir diziye başlayıp izlemeyi çok istiyorum ama yetişemiyorum :)

    YanıtlaSil