28 Nisan 2020 Salı

LEGACIES 2. SEZON FİNALİ

Herkese merhaba, Legacies yaklaşık bir ay kadar önce sezon finali yaptı ama ben bir türlü oturup yazamadım. Sanırım bu durumun en büyük sebebi ilk kez üşengeçlik değil, dizi hakkında konuşacak pek bir şeyim olmamasıydı. Benim için çok silik bir sezondu. O kadar silik ki 2. sezona dair hatırladığım şeyleri toparlamakta güçlük çekiyorum. Üstelik son 4 bölümü arka araya izlemiş olmama rağmen. Daha da uzatmadan yoruma geçiyorum.
TVD ve The Originals dizilerine dair ve Legacies'in 2 sezonuna dair bolca spoiler içerebilecek yorumuma başlıyorum. Bir uyarı daha yapayım, dizinin herhangi bir noktasına değinebilirim, sezon finalinde ne olduğunu alenen anlatmayacağım zaten ve olaylar kronolojik sıraya da uymayabilir. 
Bu sezon Hope unutuldu, Hope hatırlandı, Canavarlar ile mücadele edildi, sürgün dünyaya gidildi, sürgün dünyadan dönüldü, Kai gerçek dünyaya döndü, Kai öldü, Josie karanlık tarafa geçti, Josie karanlık taraftan kurtuldu ve Hope ile Landon güzellik uykusuna yattılar.
Evet size 3. sezona ilişkin sağlam bir spoi vereceğim Hope ve Landon eni konu uyanacak. Uğruna dizi yapıla kızı ve The Originals'de bize tanıtılan Landon'u öldürmezler merak etmeyin. İlla her sezon finali Hope'nin aslında belli olan akıbetini belirsiz yapmaları cidden komedi. Hele Lizzie'e bağlı Landon'un uyuyup Lizze'nin ortalarda dolaşması ayrı bir terane.

Ya sürgün dünyada Kai'e her şeyi anlatan ve onun dünyaya geçmesini sağlayan Josie'e ne demeli. Ya da Kai gibi bir karakterin 2 bölümde öteki tarafa gitmesine. Elinizde iyi kötü sevilen bir karakter var. Fazla sündürmeden dizide rol verebilirsiniz. Fazla basite kaçmışlardı Kai Parker hakkında yazarken.
Alaric'in acımasız yöntemleri bu sezonda yüzünü gösterdi ve Ric'in yola gelmeyecek öğrenciler sürgün dünyaya şutladığını öğrendik. Ric tanrıcılık oynama konusu fazlasıyla abartmış. Tabi bu durumun çözümü ne olabilirdi orası muallak.
Ayrıca dizide bir ara Hope'nin okuduğu ve Ric'in müdürlük yaptığı okuldaki öğrenciler vardı, keşke arada sırada bu karakterler diziye dahil olabilseydi. Küçükte olsa bir değişiklik olurdu. Garip olan şu ki bu karakterlerin zemini vardı ama geliştirmeye çabalanmamıştı. 
Gelelim karakter gelişimlerine. 
Öncelikle Hope... Uğruna iki kökenin öldürüldüğü, doğadaki tek varlık olan üçlü melez kızımız. Babaannesi ve babasının teyzesi kara büyünün hakkını veren, cadı bir halası, köken başka bir halası, köken bir amcası, değişik bir köken olan manevi amcası olan Hope.
Evet bu kadar sıfatı taşıyan Hope dizide ara arak ezikleniyor, halini hatırını soran bir akrabası bulunmuyor. Josie Malivore büyüsünü kaldırınca az da olsa Freya'yi gördük ama onun dışında Hope bu kadar tehlikedeyken, böyle güçlü akrabalardan ses seda yok. Hope güçlü bir karakter olası gerekirken  Alyssa Chang adlı sıradan bir cadı, kıza "kıytırık bir cadı" diyor ve bazı anlar düşünülürse biz bile hak veriyoruz. Ayrıca Alyssa Salvatore Okulu'nu bir ara parmağında oynatıyor orası da ayrı bir saçmalık. Bazen de bakıyoruz Hope her şeyi ben halletmeliyim, ben olmasam bir cacık olmaz moduna bürünüyor ve burada da fazlasıyla itici oluyor. Eee ben ne istiyorum. Hope güçlü ötesi bir karakter olsun ama kibirli de olmasın artık etrafımdaki herkes ölüyor depresyonundan çıksın.
Landon... Bu sezon Landon'u yüceltmeye adanmış. Önce Hope'un övgüsünü topladı ardından güçsüz olsa da kanatlanıp uçmaya hatta kahraman bile olmaya başladı. Landon ve Hope arasındaki kimya uyumsuz hatta pek çok karakter gibi Landon'da diziye pek yakışmıyor hele Hope'i hatırlayınca jet hızına yakın bir hızla Josie'i terk etmesi. Israrla bazı şeyleri anlamaması mesela Raf'ın durumunu idrak edemedi ve kısmen canından oldu. Bilemiyorum Landon'u sevebilmemiz için daha çok yükseltilmesi lazım.
Lizzie bu sezon geri çekilen bir karakter oldu. Önce hayal gördüğünü sandı sonra Sebastian tarafından kullanıldı. Josie'den güçsüzken birleşme ritüeline zorlandı.
Geçen sezondaki cazgır kız bu sezon korkak ama biraz iyi niyetli bir kıza evrilmişti. Karakterin iyi niyeti artsa bile öz güveni yerle yeksan olduğu için olumlu bir gelişme göremedim kendisinde. Bir de sahte ölümünde herkesin ağlamasını bekliyordu anlamadım. Lizzie hiçbir şey bilemesen de kendini bil canım. M. G. olmasa gene de arkadan ağlayanın olmaz.
Josie karanlığın esiri olduğu bu sezonda kara bir güç ile cici kız arasında gidip geldi. Açıkçası karanlık Josie ortalığı ne kadar darma duman etse de canlı bir karakterdi. Lizzie'nin gölgesinde yaşayan Josie ise, işte anladınız orayı. Her şeyden sonra  Josie ise Lizzie gibi korkmaya başladı ve büyü gücünü bir paraya sakladı. Ki gelecek sezonun en silik karakteri olmaya aday oldu.
Raf ise en çok gerileyen karakterlerden biri oldu. Zaten dizinin  büyük kısmında ortalarda yoktu ve geldiğinde aslında ölmüş ve Necromancer'in kölesi olmuştu.
Merak etmeyin dizinin en kıymetli karakteri olan Raf ve Alyssa Alaric'in anlaşması sayesinde geri döndüler.
Julie Plec kolay kolay karakterlere acımazdı, bu iki karakter niye istisna anlayabilmiş değilim. Karakterlerin ölümünü yazma konusunda eli bol bir senaristin bu dizide figüranlara bile dokunmamayaya çalışması takdire şayan. Tabi diziye az da olsa hava katan Sebastian hariç.
Caleb ve Jed ise kreş seviyesinde hareketler sergileyen iki karakter olarak nazarımda iyice düştüler. Aslında Caleb geçen sezon daha göze çarpan bir karakterdi. Bu sezon ne oldu böyle anlamadım.
M. G. ise biraz büyüyen ve duygularını hissettirmeyi başaran karakterden biri. Özellikle son bölümde Lizzie için çabalayışı başarılıydı. Gelecek sezonlarda daha  iyi çizilmiş bir karakter bizi bekliyor. 

Yazacak çok şeyim yok deyip bayağı yazdım biliyorum ama Klaus'un kızını böyle harcamak, TVD ve The Originals dizisinin devamını böyle ilkokul müsameresi tadında izlemek canımı sıkıyor. Zira bu iki dizinin de sadık izleyicisi olarak her türlü olumsuzluğa rağmen Legacies'i izlemeyi düşünüyorum. Bu yüzden Legacies'i izlediğimde vay be demeyi istiyorum :)

11 yorum:

  1. I have not watched the film Legacy. It looks like film.ini is indeed a good cinematographic technique.

    Nice sharing.
    Greetings from Indonesia

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. No need to get started if you haven't watched The Originals :(

      Sil
    2. 😄

      But I have been told the story by my nephew.

      Sil
  2. İzlenebilir gizemli güzel bir diziye benziyor her ne kadar her cadı ve sihir büyü dizisi filmi izlenmese de bu bayağı gizemli gibi duruyor teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar güzel bir dizi değil izlemek için en azından The Originals hatta TVD izlenmeli. Yani bu dizileri izlememişseniz hiç bulaşmanıza gerek yok :)

      Sil
  3. Evet doğru gördün, yorumda yazdım zaten Kai Parker sevilen kötü karakterlerden biri ama diziye 2 bölümcük geldi ki bence bir hataydı :(

    YanıtlaSil
  4. Ben de niye izlediğimi bilmeden izleyenlerdenim. Hope un bu kadar ezik olması çok sinir bozucu. Yazdıklarına katılıyorum. 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ezik olması gereken son karakter halbuki :)

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. TVD ve The Originals fanı değilsen, izlemesen de olur dizisi :)

      Sil
  6. Daha önce hiç duymamıştım bu diziyi anlatım için teşekkürler😊

    YanıtlaSil