13 Kasım 2015 Cuma

COLLATERAL-TETİKÇİNİN GECESİ(2004)

Geceleri taksicilik yapan Max(Jamie Foxx) o akşam taksisine savcı olduğunu öğreneceğimiz Annie’i(Jada Pinkett Smith) alır,hatta kızımızı gideceğe yere çabucak ulaştırmak için fazladan kazanacağı 5 doları da önemsemez,kızımızda Max ile yaptığı sohbetten o kadar hoşlanır ki taksiden indikten sonra geri dönüp telefon numarasını adamın eline tutuşturur.
Romantik girişin ardında taksiye Vincent(Tom Cruise) biniyor,Max’a yolculuğun ne kadar süreceğini sorup,adamın kendinden emin bir şekilde verdiği cevap üzerine dakika tutuyor.
Buradaki trene binen şu herifi okuyorum,ölmüş.Ah.Kimse cesedini fark etmeden,metroda altı saat dolaşmış L.A.'yi dolanıp durmuş, insanlar yanına oturup kalkarken.Kimse fark etmemiş.

Gideceği yere Max söylediği sürede ulaşınca;kestirme yolları,yolda geçecek süreleri dakikası dakikasına tutturan Max’a bir teklif öneriyor.Bu gece bir anlaşama yapacağım ve 5 kişiye uğramam gerekiyor,bu yüzden birlikte takılalım diyor. Max yasak olan bu teklifi oldukça iyi bir fiyat karşılığında kabul ediyor.
Daha ilk durakta Vincent’in öldürdüğü adam Max’ın taksisinin üzerine düşünce Max hapı yuttuğunu anlıyor. 
Meğer Vincent bu gece 5 kişiyi öldürmek için tutulmuş kiralık katilden başka bir şey değilmiş. Üstelik Vincent Max’ı taksiyi kullanması için zorlayarak adamı kullanmaya devam ediyor.
- Peki sana ne yapmıştı?
- Ne?
- Sana ne yapmıştı?
- Hiçbir şey. Onunla bu gece tanışmıştım.
-Onunla yeni tanıştın ve onu öldürdün mü?
Yani insanları sadece iyi tanıdıktan sonra mı öldürmeliyim?
Bu arada olayın içine dedektif Fanning(Mark Ruffalo) giriyor ve muhbirinin (Vincent’in bagaja tıktığı ceset) nereye kaybolduğunu bulmaya çalışıyor.
Film ilerliyor ve Max ile Vincent bütün Los Angeles’i dolaşıyor,başlarından değişik şeyler geçiyor ve Vincent ise azimle görevini bitirmeye çabalıyor.
- Gitmezsen, rutin bozulur.
- Yani?
- Yani insanlar seni aramaya başlar, taksiyi de. İyi olmaz bu.
- Seni annemi görmeye götürmeyeceğim.
- Ne zamandan beri bunlar tartışılabilir oldu?
Bakalım Max ve Vincent’in sonu nereye gidecek?
Seçeneğin yok, Max. Seçeneğin olmadığını bilerek içini rahatlat.

Filmi izlemeden şöyle bir yorumlara baktım,Tom Cruise’in en iyi oynadığı film bu lafları almış başına gitmiş,bende de beklenti tavan oldu tabi.Filmi izleyince de abartıldığı kadar bulmadım Cruise’in oyunculuğu,çünkü benim nazarımda zaten oldukça iyi oynayan bir oyuncuydu bu filmde de ekstradan bir şeyler göremedim,Tom Cruise gene iyi,gene şahane. Sanırım bu yorumların sebebi aktörün gri saçı,soğuk duruşu ve 40 yılın başında kötü karakteri canlandırması.(İtiraf edeyim hep birinin üstüne attığı suçu temizlemeye çalışan bir Tom Cruise yerine gözü kara bir kiralık katili izlemek ciddi bir fark yarattı.)
Peki filmi nasıl buldum?Bence ne çok güzeldi ne de çok kötü.Ortalamanın birkaç gömlek üstü.Beğendiğim tarafları da vardı,klişe dediğim yerleri de ki beğendim yerler fazlaydı orası kesin.
-Karaciğer hastalığından öldü.
-Üzüldüm.
-Hayır, üzülmedin.
İlk olarak sevgili Vincent’in Max’a katlanması kafaya takılacak noktalardan,sonrasında taksiyi çeviren polislerin bagajı açmaktan son anda vazgeçmesi bilmem kaç filmde izlediğimiz klişelerden. Filmin sonu ise sırf uygun düşsün diye yapılmış tipik bir Holywood klişesi ki filme gitmeyen bir final. Her zaman ki gibi federallerin iplemediği ama zeka cevheri olan azimli dedektif.Annie mevzusu.
Neleri sevdim? Yerli yerinde yapılan on numara espriler.Misal Vincent’in ben adalet bakanı yardımcısıyım deyişi,Max’in Felix’e indirim yapması,Max’ın annesinin çiçek karşısındaki tutumu ilk yazılacaklardan. Fever Barına giderken ki müzik ve gene bardaki heyecan dolu sahneler.  Sonrasında başta Noel Baba hikayesi olmak üzere araya sıkıştırılan sağlam diyaloglar,Max ve Vincent’in felsefeye kayan konuşmaları.

Bir yanda, yüz milyonlarca yıldızdan oluşan milyonlarca galaksi var bir yanda da bir göz kırpışı kadar ufak, küçücük bir nokta.O, biziz.Boşlukta kaybolmuşuz.

Son söz IMDb’den 7.6 alan bende ise 7 alan Tom Cruise kötü rolde izleme deneyimi yaşayıp,arada hayatın anlamını düşündüren sözler duymak isteyenler için önerimi taşır.

10 yorum:

  1. Slm. Tetikcinin Gecesi filmini izleyeli sanırım 2-3 yıl oldu. Aklımda kalan sıkılmadan izlediğimdi. Bazı filmlerden aklımda hiç bir sahne kalmazken bu filmin bir çok sahnesi hâlâ aklimdadir. Ama itiraf edeyim diyalogları unutmuşum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı sahneleri gerçekten güzeldi,diyalogların unutulması normal :)

      Sil
  2. Çok merak ettimTom Cruise çok severim.
    Kötü rolde izlemekte güzel olur:)
    Listeme ekledim:)

    YanıtlaSil
  3. Bunu atlamışım sanırım izleyeyim konu ilginçniş

    YanıtlaSil
  4. Hiç izlemedim ama Tom Cruise ben hep yakışıklı ve iyi rolde severim sanırım .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değişikli olması açısından izlenebilir ama tercih sizin :)

      Sil
  5. Filmi izlemedim ama kötü bir rolde gerçekten de hiç seyretmediğimi fark ettim. En kısa zamanda seyretmeli, merak ettim.

    YanıtlaSil