28 Temmuz 2022 Perşembe

THE WOMAN IN GREEN - YEŞİLLİ KADIN (1945)

Londra sokaklarında genç kadınları öldürüp parmaklarını kesen bir katil kol geziyor, Scotland Yard seri katile dair hiçbir ipucu bulamamış.
Müfettiş Gregson (Matthew Boulton) çareyi Sherlock Holmes'a (Basil Rathbone) başvurmakta bulur.
Biraz yaşlanmış ve vakalardan elini eteğini çekmeye başlamış Sherlock davayı kabul eder.

Sherlock daimi dostu Dr. Watson'u (Nigel Bruce) da yanına alarak vakayı çözmeye çalışır.
Sherlock'u zorlayan şey kurbanlar arasındaki bağlantıyı bulamaması ki bu bağlantıyı bulamayınca bir hayli zorlanan Sherlock'un en büyük ipucunu babasının garip davranışlarını ona anlatmaya gelen genç kız sayesinde alıyor.
İpuçlarını birleştirmeye başlayan Sherlock bu olayların arkasında ezeli düşmanı Profesör Moriarty'in (Henry Daniell) olduğunu anlıyor.
Bakalım arkasından kuyusunu kazmaya çalışan Moriarty'e rağmen Sherlock olayın esrarını çözüp, Moriarty'i adalete teslim edebilecek mi?

Blogumu takip edenler az çok Sherlock Holmes hayranı olduğumu bilirler en çok modern Sherlock olarak izlediğimiz Sherlock dizisini sevsem de dizinin yılda 3 bölüm yayınlanması yüzünden arada filmlere ya da başka dizilere yöneliyorum. Bu filmi de şu an hatırlamadığım  bir yerde görmüştüm  ve izleyeyim diye not almıştım. Sonuç ise ne yazık ki hayal kırıklığı. Aslında zamanına göre gayet iyi bir film hatta son 15 dakikada bir sahne var ki çekim açısından oldukça başarılı buldum ama mevzu şu ki günümüzde çekilen Sherlock yapımlarının büyüsüne o kadar kapılmışım ki bu filmdeki yetersizlikler hemen gözüme çarptı. Mesela çıkarım sanatı yok denecek kadar az kullanılmıştı, her şey aşırı bariz olmasa da bir hayli meydandaydı, Sherlock ve Moriarty'in yaşlanması filmdeki dinamizmi bir hayli azaltmıştı.
Son söz Sherlock sevenlerin nostalji kuşağını yapmak isterlerse fazla beklentiye girmeden tercih edebilecekleri söyleyip IMDb tarafından 6.9 puan aldığını ekleyeyim.

6 yorum:

  1. hımm bunu izlemedim, nigel bruce serloklarını izliyom nette buldukça :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sanırım yakın zamanda siyah beyaz Sherlock izlemem :(

      Sil
  2. Sherlock dizisi çıtayı o kadar yükseltti ki diğer yapımların hepsi basit kalıyor. Keşke daha çok bölüm çekseler. Ben bu kadar ara verdikten sonra tekrar çekeceklerini sanmıyorum artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yakın zamanda bir modern Sherlock izleyeceğimizi sanmıyorum :( Yanılmıyorsam aktör Sherlock'un yaşlılık dönemlerini canlandırmak istiyorum minvalinde açıklama yapmıştı. Muhtemelen yaşlandıklarında bir sezon çekebilirler :)

      Sil
  3. Ne kadar eski, çok güzel anlatmışsınız ilk fırsatta bakacağım☺

    YanıtlaSil