8 Temmuz 2022 Cuma

THE UMBRELLA ACADEMY 3. SEZON 1. BÖLÜM- BCP HAZİRAN AYI

 The Umbrella Academy 2. sezon finalini oldukça merak uyandırıcı bir şekilde yapmayı başarmıştı. Bakalım bu sezonun ilk bölümde neler oldu, 2. sezon finalini kaldıracak bir sezon açılışı yapıldı mı?

Diziyi izleyenler hatırlıyorsa Şemsiye Akademisi 1963 senesinde dünyayı kurtarıp Beş (Aidan Gallagher) ve Komisyonun çantası sayesinde kendi zaman dilimlerine dönebilmişti ve döndüklerinde büyük bir şok yaşamıştı. 

Şemsiye Akademisi'nin yerini Serçe Akademisi almış ve karşılarında Ben (Justin H. Min)  dahil olmak üzere 7 farklı süper kahraman bulmuşlardı. 

Günümüzde iki grup anlaşmazlıklarını kavga ile çözmeye çalışır ve kaybeden taraf Vanya'nın (Elliot Page) son patlamasını saymazsak ne yazık ki Şemsiye Akademisi olur. 

Bu noktada Klaus'un (Robert Sheehan) babası ile yaptığı kısa sohbet olayların gizemini çözmemizi sağlar. Meğersem 1963 yılında baba ve  evlatların karşılaşması sonrası babaları seçtiği çocukları hiç beğenmez ve 1989 yılında evlat edinirken diğer bebekleri seçer. Sizin anlayacağınız zaman çizgisini bayağı bir değiştirir. 

Yenilgi sonrası Şemsiye Akademisi soluğu Klaus'un bildiği göze çarpmayacakları bir otelde alırken, Serçe Akademisi evlerini basan ekibe ne yapabileceklerini tartışır. Açıkçası Serçe Akademisi'nin Bir numarası popülaritelerini kaybedeceklerden korkarken aynı zamanda iki grubun çekişmesinin işleri açabileceğini de düşünmektedir. Onlar ne yapacaklarını düşünedursun Şemsiye Akademisi üyeleri ise bilmem kaçıncı savaşlarından sonra perişan halde dinlenmeye ve plan yapmaya  çalışırlar.

Allison (Emmy Raver-Lampman) zaman çizgisinin değişmesi olayını hala anlamlandıramadığından olsa gerek ilk sezonda geride bıraktığı kızının peşine düşer. Ablacığım bakalım değişmiş zaman çizgisinde evli misin, bekar mısın, çocuğun var mı hatta bırak bunları sen yaşıyor musun? Sakin kafayla düşünmeden evinin yolunu tuttun akıbetin ne olacak merak ediyorum.

Baba sorunlarını aşamayan Diego'a (David Castañeda) Lila (Ritu Arya) sağlam bir sürpriz yapar. 

Luther (Tom Hopper) Serçe Akademisi üyelerinden birine gönlünü kaptırmak üzeredir. 

Beş zaman çizgisindeki değişikliklerin onlara yaratacağı sorunları düşünürken ve en büyük sorunun evlat edinilmeyen kendileri ile karşılaşmak olduğuna  karar verir. Biliyorsunuz zaman yolculuğunda kişi kendisiyle aynı zaman çizgisinde karşılaşıp, mesafeyi korumazsa kafayı yiyebiliyor. 

Klaus yine bildiğimiz gibiyken en büyük atağı Serçe Akademisi'nin Bir numarası ile konuşup, ona meydan okuyan Vanya yapar. 

Bizlere de Akademi bodrumunda büyüyen alev topunun dünyayı ne zaman yok edeceğini düşünmek kalır.

Blogları Canlandırma Projemiz yılın yarısını devirdi, Haziran ayı temamız fantastik eserler ve Harry Potter temasıydı. Ben de başlamasını heyecanla beklediğim ama ilk bölümünü bir türlü izleyemediğim The Umbrella Academy'i izledim bu ay. 

Şemsiye Akademisi riskli bir sezon finali yapmıştı. 3. sezondaki zaman çizgisi değişimi o kadar sağlam kurgulamaları lazım ki başarılı bir sezon izleyelim yoksa dizi kalitesinden bayağı ödün vermiş bir sezonla karşılaşırız.

İlk bölüm nazarımda fena geçmedi, kafama takılan bazı detaylar olmasına karşın kalan 9 bölümde toparlanmayacak noktalar değil. Mesela dizinin ilk bölünde 43 kadının doğum yaptığı söylenirken bu sezonun ilk bölümünde 16 kadının doğum yaptığı söylendi. Bunun durumun sebebi 1963 yılında olanlar mı yoksa çeviri hatası mı merak ettim. Eğer sadece 16 tane süper güçlü çocuk varsa bu sezon itibariyle tanımadığımız 2 çocuk kalıyor. Umarım onları da görürüz. Babaları nasıl farklı çocuklar seçti diye yorumlar okudum bence ırklara göre seçim yaptı. Ekipte Asyalı yoktu, siyahi erkek yoktu, Latin erkek vardı, sadece iki kız vardı. 

Değişen çizgimiz Ben ve baba karakterini hayata döndürdü ve çok güzel oldu. Her ne kadar Ben karşı takımda yer alsa da onu sağ salim göstermek akıllıca bir hamle olmuş. 

Öte yandan Şemsiye Akademisi üyelerine despot davranan babanın, Serçe Akademisi karşısında süt dökmüş kedi gibi davranması kafamı karıştırmadı değil. Rol mü gerçek merak ettim. 

Gelelim Serçe Akademisine ekibin özel güçleri gerçekten sağlam, özellikle insanların yüzüne tükürüp onların halüsinasyon görmesini sağlayan kızımız ve aldığı darbeyi direkt karşıya yansıtan oğlumuzun güçlerini sevdim. 

Ve gözümüz gönlümüz her ne kadar Şemsiye ekibine alışsa da Serçe ekibinin dinamizm, iş birliği, uyum vb. pek çok açıdan dört dörtlük göründüğünü inkar edemem. Nerede ilk bölümdeki dağınık Şemsiye ekibi nerede disiplinli Serçe ekibi. Aldığım izlenime göre sezon sonunda kayıplar yaşayan Serçe ekibinin bazı üyelerinin Şemsiye ekibini  geçtiğini görebiliriz. Tabi  bu bir ihtimal, diğer ihtimalse Beş numara 1963 senesinde kardeşlerinin babaları ile tanışmasını engeller ve kendi zaman çizgilerine dönerler. 

Bu sezon en merak ettiğim şey Beş'in de düşündüğü şey, evlat edinilmeyen Şemsiye Akademisi ne oldu? Bir araya gelecekler mi, Beş'in otuzlu yaşlarını görebilecek miyiz? Senaristler umarım bizlere Beş'in otuzlu yaşlarındaki karakterini gösterirler. 

İlk sezondaki ezik Vanya'nın yerini gücünün hakkını veren Vanya almaya başlamış açıkçası gerçekten olumlu bir gelişme olmuş daha öncede de dediğim gibi Vanya yapboza uymayan parça gibiydi umarım bu sezon gücünün hakkını verir, üstelik bu sezon Vanya için tek değişiklik bu olmayacak diyorlar izleyip göreceğiz. Ayrıca evlat edinilmeyen Vanya'nın akıbeti de ayrıca merak konusu. Onun dünyanın sonunu getirmemeyi nasıl başardığını öğrenelim bakalım. 

Son söz bu sezonun finalini görmeden kesin yorum yapmanın zor olduğu ama şimdilik güzel bir başlangıç yaptığı aşikar olan The Umbrella Academy'e yeni başlamak isteyenlere önerim 4. sezonun başlamadan hemen önce başlamaları, çünkü dizimiz hafızalardan hızlı silikleşen dizilerden. 

Not: Yazıdan sonra IMDb'den bölüm puanlarına baktım, durum pek parlak gözükmüyor. kendimi hayal kırıklığına hazırladım. 



10 yorum:

  1. Diziye sosyal medyada denk geldim ama nedense hiç ilgimi çekmedi :-(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 3. sezonun ardından izlemesen de olur diyebilirim, finali hiç güzel değildi.

      Sil
  2. İlk sezonunu izlemiştim sanırım beni pek sarmadı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ikinci sezonda bayağı güzelleşti ama bu sezon ne yazık ki rezil :(

      Sil
  3. Vay be özellikler güzelmiş. Aldığı darbeyi karşı tarafa geçiren elemanınki çok iyi gerçekten. Babanın, hıh, ben de başka çocukları evlat ediniverdim, demesi komikmiş :D

    YanıtlaSil
  4. Bütün bölümlerini izledim, benim Netflix de en sevdiğim dizilerden birisidir :)
    Yeni sezon da bazı mantık hataları olsa da yine de sevdim ben...En çok da Klaus karakterini seviyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sezon bayağı kötüydü, 4. sezon ise final sezonu olacakmış :(

      Sil
  5. hmm izlemedim bu diziyi ilginç görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizinin 3. sezonu vasat altı geçti, 4. sezon ise final yapacakmış. Bitince karar verebilirsin izleyip izlemeyeceğine :)

      Sil