21 Nisan 2021 Çarşamba

MISSION IMPOSSIBLE 3-GÖREVİMİZ TEHLİKE 3 (2006)

Önceki iki filmden artık iyice alıştığımız Ethan Hunt(Tom Cruise) bu filmde de karşımızda ama bu sefer hem kendisi hem sevdiği kadın rehin alınmış bir vaziyette.
Onları rehin alan kişi ise Ethan'dan Tavşan Ayağı'nı istiyor. Bu gerilimli sohbet silah sesiyle son buluyor ve bizde günler öncesine dönüyoruz.
Ethan hayatın aşkı Julia (Michelle Monaghan) ile evlenme kararı almış ve büyük bir nişan partisi yapıyor. Ethan'ın gözünün içi gülerken IMF'den olduğunu tahmin ettiğimiz bir telefon bütün mutluluğu bozuyor.

Ethan bir bahane bulup nişan partisinden  kısa bir süreliğine ayrılıyor ve John Musgrave(Billy Crudup) ile buluşuyor.
Meğersem Ethan artık sahada çalışmıyor ,eğitmenlik yapıyormuş. Musgrave ona Ajan Farris'in (Keri Russell)  kaybolduğundan bahsediyor ve onu bulmak için kurulan ekipte olmasını istediğini ima ediyor. Ethan  dayanamıyor ve ileride Ethan'ın saha operasyonları için onay verdiği ilk öğrenci olduğunu öğreneceğimiz Farris'i kurtarma ekibine katılıyor.
Ekip 2 filmdir aşina olduğumuz Luther Stickell (Ving Rhames) ve Declan Gormley (Jonathan Rhys Meyers) ile Zhen Lei (Maggie Q) adlı ajanlardan oluşmaktadır. Ethan ve ekibi Farris'i kurtarmak için yola çıkıyorlar. 
Olaylar öyle bir gelişir ki Ethan Farris'i kaçıran ve kaçakçılıktaki en önemli isimlerden biri olan Owen Davian'in (Philip Seymour Hoffman) bile ne olduğunu bilmediği Tavşan Ayağı'nın peşine düşer.
Bakalım filmin başladığı ana gelene kadar Ethan ne gibi maceralara atılacak ve en sonunda ise Julia'i kurtarabilecek mi?
Gelelim yorumuma herkesin aksiyon sahnelerin mükemmel olduğunu vurguladığı benimse rahatsız olduğum bazı yerler olan bir oldu Görevimiz Tehlike 3.
İlk olarak Tom Cruise'in mağdur ajan rolünü üstlendiği çoğu filmi izlediğimden olsa gerek bu filmi izlerken aklıma hep o filmlerle ilgili sahneler üşüştü, bu durumda Tom Cruise'in belli kalıplar dışındaki rolleri üstlenmediğini düşünmeye başladım. Gerçekten hem bu tarz filmleri izlemeyi sever hem de Cruise'in oyunculuğuna bayılırım ama anladım ki aktör için sabit bir rol biçilmiş ve o da bunun dışına çıkmamış. Olan da benim gibi aktörün filmlerini izlemeyi görev edinmiş izleyicilere olmuş, dejavu hissinden çıkamadım filmi izlerken.
Önemli not yakın zamanda Tom Cruise'in ajan rolünde oynadığı bir film izlemişseniz bir süre bu seriden uzak kalın.
İkincisi filmin ana konuya giriş kısmının haddin fazla uzun olduğunu düşünmem, hep oradan oraya sürüklendik ve bence sebebi senaristlerin aman şu sahnede olsun, bu sahneyi de ekleyelim derken eklemedikleri aksiyon sahnesi kalmamış film, uzadıkça uzamış.
Üçüncüsü 130 dakikalık filmin etrafında döndüğü Tavşan Ayağı'nın ne olduğunu öğrenememiş olmamız.
Dördüncüsü maskeler olmasa filmin ilerleyemeyecek olması.
Beşincisi köstebek mevzusunun çok bilindik olması.
Altıncısı Ethan'ın Tavşan Ayağı'nı aldığı sahneye resmen es geçilmesi.

Bu gibi sebeplerin yanında sevdiğim kısımları da vardı. İlk olarak kadroya bayıldım yukarıdakilerin dışında Simon Pegg, Laurence Fishburne gibi isimlerde filme renk katmıştı. Philip Seymour Hoffman ayrı bir mükemmeldi.
Ethan'ın aile babası olma yönündeki adımları da klişe olsa da filme biraz farklı bir hava katmıştı.
Herkes köprü sahnesine bayılsa da bence uçak sahnesi, diyaloglar daha bir müthişti. Ekip atmosferi de fena değildi.
Son olarak dediğim gibi aksiyon hiç durmuyor, tempo kolay kolay düşmüyordu.

Son söz eğer Tom Cruise'a ya da Görevimiz Tehlike serisine merakınız yoksa izleme listenizin sonlarına atabileceğiniz bir film. Eğer aksiyon filmlerini aşırı derecede seviyorsanız araya sıkıştırabilirsiniz. En önemli nokta yakın zamanda Cruise filmi izlememiş olmanız.

8 yorum:

  1. tomu da bu seriyi de çok severim :)

    YanıtlaSil
  2. Bu seriyi seviyorum gerçekten:) kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seriyi ben de seviyorum ama bu film biraz eksiklik hissettirdi :)

      Sil
  3. Gençliğimin aktörü:) O yüzden, kardeşimle birlikte, ne oynasa izleriz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de filmlerini ara ara izliyorum aktörün :)

      Sil
  4. Bu filmi yıllar önce izlemiştim. Seriden izlediğim tek filmdi. Sonradan Yansımalar filmini de izledim. Aksiyon türünü pek sevmem ama bu seriyi seviyorum. Zaman bulsam bütün seriyi baştan sona izleyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serinin ve aktörün seveni fazla, bu film bana eksik gelse de seriye devam etti. Umarım sen de başlarsan seversin seriyi :)

      Sil