15 Aralık 2020 Salı

RATCHED 1. SEZON 1. BÖLÜM

Ratched Netflix platformunda reklamının görünce listeme aldığım dizilerden biriydi.  Sarah Paulson ve Finn Wittrock'un kadroda olması kafamda hemen AHS çanları çaldırdı. Kısacık bir incelemeyle Ryan Murphy adını da görünce çıkar çıkmaz izlenecekler listeme girdi Ratched. Tabi ki çıkar çıkmaz izleyemedim orası ayrı. Bu arada Ratched karakterinin yıllar önce izlediğim Guguk Kuşu filmdeki zalim Hemşire Ratched olduğunu öğrenince merakım iyice perçinlendi. En sonunda da ilk bölümü izleyebildim. 

Geçelim ilk bölümde neler olduğuna. 
1947 yılında Edmund Tolleson (Finn Wittrock) karakterinin rahipleri katletmesiyle başlıyor her şey. Biz bu zalimliğin altındaki nedeni öğrensek de, Edmund'un gözünü kan bürüyen öfkesinden masumların da nasibini alması yüreğimize oturuyor. 
6 ay sonrasına atlıyor ve Hemşire Mildred Ratched (Sarah Paulson) ile tanışıyoruz.
 Guguk Kuşu filmden yıllar öncesi... Ratched Lucia Eyalet Hastanesi'nde çalışmayı kafasına koymuş. Öyle ki şansın da yanında olmasıyla, yapacağı şantaj ve katakulliler onun boş kadrosu olmayan bu hastanede çalışmaya başlamasını sağlıyor. 
Bu noktada Ratched'in bu takıntısının mesleki hırs olmadığını anlamaya başlamamız ve olayın değerlendirme için o hastaneye getirilecek Tolleson ile ilgili olduğuna uyanmamız çok sürmüyor. 
Bizlere de Tolleson ve Ratched'in ilerleyen öyküsünü izlemek kalıyor.

Yan karakterlere değinmediğim kısacık bir özet oldu biliyorum. İlk  bölümüyle Ratched beni çarpmadı ama izlemeye rahatlıkla devam edebileceğim bir izlenim bıraktı. 
Öncelikle dizinin renk paletlerine tek kelimeyle bayıldım. Ki ilk bölüm yorumlarında benim gibi düşünen insan sayısının bir hayli fazla belirteyim. 
Ardından Sarah Paulson geliyor. AHS izlerken bu kadının oyunculuğu ve zarafeti göz dolduruyordu. İlk bölümde zarafeti elden bırakmasa da beklediğim performansı göremedim sanki. Manipülatif , hırslı ve kötü bir karakteri canlandırırken aşırı donuk oynadı bence. Mesela mektup olayında üste çıkışı hoştu ama rahibe müdahale yaparken "bana yaklaşma" deyişi daha canlı olabilirdi. Oyuncuyu sevdiğim için ileriki bölümlerde daha şahane oynayacağına inancım tam. 
Finn Wittrock'u ise çok kısa görmemize rağmen oynayacağı role sıkı sıkıya bürüneceğine eminim. Daha doğrusu AHS dizisi düşünüldüğünde çok tecrübeli olduğu aşikar psikopat/sosyapat karakterleri canlandırmada.  
İlk bölümün sonunu az çok tahmin ettik acaba ilerleyen bölümlerde mi böyle olacak? Her bölüm ortasından sonunu tahmin edecek miyiz, sağlam ters köşeler bize "vay be" dedirtecek mi? Yoksa Guguk Kuşu'nun arkasına sığınıp ortalama bir kurguyla bizi avutacaklar mı? Kurgunun ilerleyişi hakkında ne yazık ki net konuşamıyorum. Umarım "vay be" moduna geçeceğimiz bölümler bizi bekliyordur. Mekan ve dönem  kaliteli bir kurguyla bizi buluşturabilir, potansiyeli olan bir dizi diyeyim en iyisi. 
Yan karakterlerden de umutluyum her ne kadar bazı karakterler aşırı tanıdık çizilmiş olsa da diziye renk katacak karakterler de var dizinin içinde. 
Son söz ortaya muazzam bir dizi çıkacağı emarelerini bek göstermese de Ratched Netflix platformunda izlemeye değer bir dizi olmaya aday. 
Güncelleme: Şimdiden yazayım, sezon biter bitmez son yorumum muhtemelen buraya gelecek. 
Ratched kesinlikle beklentimi karşılayamadı, potansiyeline erişememiş bir dizi olarak aklımda kalacak. Yer yer sağlam detayları olsa da bu detaylar diziyi göklere çıkarmamı sağlayamadı ne yazık ki, üstelik çoğu karakteri gri bölgede göstermeleri de hoşum gitmedi. En azından bazı karakterler siyah ve beyazı temsil etmeliydi. Neyse Ratched sayesinde Sophie Okonedo adlı oyuncuyla tanıştım iyi ki de tanıştım, başarılı yazılmış bir karakteri şahane bir şekilde canlandırmıştı. Sanırım dizinin bana en büyük katkısı bu oldu. 

16 yorum:

  1. AHS benim için özel dizilerden ve izleyen kişileri görünce mutlu oluyorum. Bu diziyi de baya merak ediyordum, listemde şu an.

    YanıtlaSil
  2. Kostümlersahne tasarımları harikaydı evet.Dönem çalışmalarını çok seviyorum.İzlemeye başlamıştım ama sonra izlediğimi unutmuşum taki bu yazıyı okuyana dek yarım kaldı dizi.😬

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dönemi güzel yansıttığını düşünüyorum, 8 bölüm olduğu için tekrar başlarsanız tez vakitte biter :)

      Sil
  3. Merhaba hocam yazılarınızı okudum ve çok beğendim. Takipteyim sizi :) Sizi kendi bloğuma davet ediyorum beni kırmaz gelirseniz çok mutlu olurum :)

    Blog adresim: https://yusufakmann.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. Ben sezon yorumunu bekliyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son 3 bölüm, şimdilik fena değil. Bir kaç detayı beğendim ama dizinin tamamı için genelleyemeyeceğim henüz :)

      Sil
  5. Listemde duruyor, hâlâ başlamadım. Seveceğimi düşünüyorum aslında.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dönem dizisine merakınız varsa şans verin :)

      Sil
  6. Merhaba

    Bloggerlar olarak telegram grubunda buluştuk, yazılarımızı ordan paylaşıyoruz, daha fazla kişiye ulaşıyoruz. Telegramda kimseye numaranızı vermiyorsunuz zaten google plus grupları gibi düşünün. Grubun adı Blogger Türkiye. Eğer katılırsanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu an için düşünmüyorum grubunuza katılmayı zira Telegram uygulaması kullanmıyorum. Eğer uygulamayı kullanmaya başlarsam aklımdasınız :)

      Sil
  7. çok merak ediyordum bunu ya dönemsel olması kurgu baya iyi diyorlar. resimleri görünce merak ettim doğrusu çok iyi duruyor gerçekten

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok iyi diyemesem de, bazı yönleri gerçekten başarılı. Özellikle dizinin rengi süper :)

      Sil
  8. İzlemek isteyip bir türlü izleyemediğim yapım... Ne güzel anlatmışsın ellerine sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence listende arka sıralara iteleyebilirsin :)

      Sil