1 Ocak 2021 Cuma

2020 YILINDA İZLEDİĞİM EN GÜZEL 10 FİLM

 İyi seneler dilekleriyle başlıyorum yazıma, inşallah 2021 virüsten kurtulduğumuz sene olarak aklımızda kalır. Her sene sonunda film, kitap ve dizi türlerinde izlediklerim ve okuduklarım için böyle değerlendirme yazıları yazmak istiyorum ama üşengeçlik başta olmak üzere bir kaç sebepten yazamıyorum. Mesela bu yıl çok az kitap okuduğum için kitaplarla ilgili bir değerlendirme yapmam mümkün değil. Pek kitap okuyamadım ama bolca film ve dizi izledim o yüzden bu sene bunların değerlendirmesini rahatlıkla yapabilirim.

 Çok film izledim ama sadece Netflix üzerinden film izlediğim için sizlerde tahmin edersiniz ki aşırı kaliteli filmlere çok sık rastlamadım. Gene izlediğim onca film arasından bir şekilde beğenimi kazanan 10 tanesini buldum. Bakalım hangi filmleri bu liste için uygun bulmuşum. 

1. The Hateful Eight- Nefret Sekizlisi (2015)

Bu yıl izlediğim en iyi filmle başlıyorum listeye. En sevdiğim yönetmenlerden bir olan Quentin Tarantino'nun yazıp yönettiği bu film kitap gibi kurgusuyla, şahane kar manzarısıyla, akıp gidip diyaloglarıyla, katil kim? temasıyla beni mest etti. Sıkılmadan film büyüsüne kapılıp gittim. Tek mekanda geçen bu filmi ısrarla öneririm. 


2. Kadın Kokusu-Scent of a Woman (1992) 

Ünlü aktör Al Pacino'nun tek Oscar'ını bu filmle aldığını biliyor musunuz? Filmi devleştiren elbette ki aktörün şahane performansı, görmeyen bir askeri aşırı gerçekçi bir şekilde canlandırışı ama sadece bu değil oldukça sağlam yazılmış replikler de katkı sağlıyor devleşen filme. Biraz sıradan görünen kurgusu Al Pacino ve Chris O'Donnell'un (Hakkını yemeliyim bu aktör de temiz yüzlü, masum öğrenciyi iyi canlandırmış.) başarılı oyunculukları ve filmdeki  muazzam repliklerle sıradanlığını unutturmuş ve film çoğu kişiyi etkilemeyi başarmıştır. 


3. Soysuzlar Çetesi-Inglorious Basterds (2009)

Yine en sevdiğim yönetmenlerden bir olan Quentin Tarantino'nun yazıp yönettiği bir film var listemizde. 2020 yılının başında izlediğim bu film hakkındaki düşüncelerimi kıyaya köşeye yazmadığıma pişmanım çünkü gerçekten çok beğenmiştim filmi ve sıcağı sıcağına yazacağım bu yorumun tadı başka olurdu. Soysuzlar Çetesi göz dolduran oyunculuklarıyla, etkileyici sahneleriyle ve tarihi yeniden yazmasıyla aklımda yer etti.


4. Forgotten (2017)

Netflix üzerinden izleyebileceğimiz Kore filmleri çok sınırlı ve ne yazık ki aşırı kaliteli değil. Forgotten hariç. Gerçekten izlediğim ve aşırı beğendiğim Kore filmleri ile yarışacak düzeyde sağlam bir kurgusu var. İlk yarı gerim gerim gererken dumura uğrayacağım bir şekilde bir anda yön değiştiriyor. Belki finali biraz daha zor tahmin edilse eminim bu film gönlümün baş köşesine yerleşirdi, şimdi ise biraz ortalarında ama gerçekten çok beğendim. 


5. Gece Vurgunu - Nightcrawler (2014)

Jake Gyllenhaal'ın sosyapat/psikopat bir karakteri tüyler ürpertecek kadar başarılı canlandırdığı , kurgusunun çoğunlukla beklediğim yönlere  gitmemesiyle takdirimi kazandığı, arabanın içindeki çekim sahnelerinin bize arkadaki bir yolcu gibi hissettirdiği bu film 2020 yılında beni etkilemeyi başardı. 


6. The Lobster- Istakoz (2015)


Bu yıl izlediğim filmler içerisinde kurgusu en ilginç olan film Istakoz'du. İlginç kurgusu bir yana filmdeki kasvetli ve boğucu hava kendini bayağı hissettiriyordu ki bu durum filmin distopik havasını oldukça güzel pekiştiriyordu. İlginç bir kurgu ve boğucu bir atmosfer arıyorsanız çift olma ya da yalnız olmak temasını işleyen Istakoz sizin aradığınız film olabilir. 


7.Yeşil Rehber- Green Book (2018)


En iyi film Oscar'ını alan Yeşil Rehber önyargıları yıkmak için çabalayan ve insanı etkilemeyi başaran şahane bir yol filmi. İki ana karakterin değişimini keyifle izlerken, ayakta alkışladıkları sanatçıya kendi tuvaletlerini kullandırmayan insanların çelişkili davranışlarına sinir olup yıllardır süregelen ayrımcılıkların son bulmasını dilemekten başka bir şey yapamıyoruz. 



8. Özgürlük Yazarları - Freedom Writers (2007)

Bir başarı öyküsü, ilham verici bir hikaye. Özgürlük Yazarları fedakar ötesi bir öğretmenin dışlanmış çocukların geleceğini kurtarmak için didinmesini umutları yeşertecek biçimde aktarmayı başarmış. Bir öğretmenin onlarca çocuğun hayatına dokunmasını seyrederken filmin sizlerin de yüreğine dokuduğunu hissedeceksiniz. 



9. Julie and Julia (2009)

Kariyerinden memnun olmayan bir kadının sevdiği aşçının kitabındaki tarifleri yaparak hayatını düzene koymasını seyrederken bir yandan da kitabı yazan aşçının yıllar önceki yaşamına konuk oluyoruz. Bu iki kadını sinema tarihin en sempatik kadınlarından ikisi canlandırınca, filmde de tadı damaklara uygun yemekler yapılınca, hikayenin gidişatı da izlenesi olunca Julie ve Julia'da listemde yerini aldı. 



10.Edebiyat ve Patates Turtası Derneği-The Guernsey Literary and Potato Peel Pie Society (2018)
Bu yıl izlediklerin içinden yürek ısıtan bir film söyle deseler aklıma bu film gelir. Sıcak çikolata eşliğinde izlenecek bu filmde güzide bir kitap kulübü var, onları ziyarete gelen genç bir yazar var, geçmişe gömülü sırlar var, göz alıcı manzarasıyla kalbinizi çalan bir kasaba var. Kısacası izleyenlere hitap edebilmek için elinden geleni yapmış ve bunu da çoğunlukla başarmış sımsıcak bir film Edebiyat ve Patates Turtası Derneği.


Bonus- Full Metal Jacket (1987)
Ünlü yönetmen Kubrick'in ilk yarısı ile beni çarpan ama ikincisi yarısıyla pek uyuşamadığımız bu filmi yazmazsam olmaz. Bu filmin ilk yarısı o kadar muazzam o kadar gerçekçi ki filmi ekrandan seyretmiyorum da sette birebir izliyorum havası verdi. Gerçekçiliğin yanında General rolünü başarıyla canlandıran aktörün filme kattıkları da unutulamaz. İkinci yarı ilk yarının hissettirdiklerini hissettiremediği için filmi 10 listeme almadım ama yazmamaya da gönlüm razı olmadı, orta bir nokta buldum böylece. 

Bu 10+1 film dışında eksikleri olmasına rağmen denk gelirseniz şans verebileceğiniz bir kaç film daha yazayım. 
Repo Man, Upgrade aksiyon ağırlıklı bilim kurgu yapımları. 
Herkes sevmeyebilir ama kaliteli film The Big Short-The  Darkest Hour
Eğlenceli bir casus filmi My Spy

Umarım önerilerimi severseniz ve keyifle izlersiniz. Tez vakitte bu yıl izlediğim dizileri de yazacağım. 
Tekrardan iyi seneler. 

26 yorum:

  1. Forgotten merak ettim şimdi:D Erinmesem ben de yazıcam bi şiler amma, mutlu yıllar Gül! 🥳

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlu yıllar, erinme yaz lütfen :) Forgotten hoş film izle bence :)

      Sil
  2. Bu filmlerden sadece 1 tanesini izlemişim beğendiklerimi listeye aldım :)

    YanıtlaSil
  3. Green Book'u ben de izledim. Kayinpederim lisede konusunu islemisti. Irkcilik ile ilgili ve gercek bir hayat hikayesi olunca DVD'yi ödünc alip izledim. Cok begenmistim.

    Mutlu Seneler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geç oldu ama size de mutlu yıllar :) Green Book gerçeğe dayanan şahane bir yapım, ince yerler var filmde :)

      Sil
  4. Selamlar iyi seneler :)
    The Hateful Eight filmini atlamışım hemen ediniyorum. Diğer filmlerde çok güzeldi severek izlemiştim... Sevgiler diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. The Hateful Eight kitap gibi film, ben çok sevdim umarım sen de seversin :)

      Sil
  5. Bu yıl benim için film konusunda pek verimli geçmedi ne yazık ki.. Önerilerinizi inceleyeceğim detaylı bir şekilde. Emeğinize sağlık. İyi seneler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, umarım önerilerimden hoşuna giden çıkar :)

      Sil
  6. The Hateful Eight'i sinemada izlemiştim, çok severim. Aklıma gelince gözümden bir damla yaş düştü:) Gerçekten sinema salonlarını çok özledim. Yeni yılda sağlık, huzur ve bol neşe diliyorum. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. The Hateful Eight candır, ben de sinemaya sık giden biri olmadığım halde sinemada film izlemeyi özledim :( Umuyorum yeni yılda her şey çok güzel olur :)

      Sil
  7. 11'de 9'unu izlemişim. İlk defa bu kadar yüksek oran tutturdum :-)

    İzlemediklerim Istakoz ve Forgotten.

    Kadın Kokusu ne güzel filmdi. Hele tango sahnesine bayılırım. Aklıma geldikçe açar izlerim. Filmlerdeki en güzel dans sahnelerinden biri.

    Özgürlük Yazarları'nı ben de bu sene hatta son aylarda izledim. Biraz ütopik geldi, gerçek olaydan esinlenme çıkınca çok şaşırdım.

    Soysuzlar Çetesi en sevdiğim Tarantino filmlerinden biridir. Christoph Waltz'un oyunculuğu mükemmel.

    Ben de en beğendiğim 10 filmi yazacaktım ama baktım daha fazla çıkıyor, 20 filmi yazmaya karar verdim. Haftaya yazacağım inşallah. Görüşmek üzere :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten bayağı tutmuş izlediklerimiz, Istakoz için net konuşamam ama Forgotten sevme ihtimalin yüksek olan bir yapım.
      Kadın Kokusu'nda en çok savunma sahnesini sevdim.
      Özgürlük Yazarları gerçeğe dayanıyor, hatta öğretmenimiz çocukları üniversite yollarında bile yalnız bırakmamış. Yanlış hatırlamıyorsam filmdeki öğrencilerin bir kısmı olayı bizzat yaşayan kişilermiş hatta.
      Christoph Waltz gerçekten aşmıştı filmde.
      20 film çıkması ne güzel, gidip ikince okuyacağım yazılarını :)

      Sil
  8. Ya bu sene ben pek film izleyemedim. Eski serileri izledim çoğunlukla. 😊 Listendekilerin çoğunu duymamıştım bile. Listeme ekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En azından bir kısmını seveceğini düşünüyorum, eski yapımlar benim de gönlümde ama denk gelmiyor :(

      Sil
  9. 2-3 yıldır doğru düzgün hiç film izlemeyemiyorum. Bu yüzden film konusunda eksiğim fazla. Yazını sık kullanılanlar kısmıma ekledim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Renkli Tırtıl çoğu Kore dizisinin bir bölümü neredeyse bir filme kadar uzun olduğu için ek olarak filmlere yetişememen normal, umarım önerdiklerimde seni etkileyen bir yapım çıkar :)

      Sil
  10. Sadece Özgürlük Yazarları’nı izlemiştim ve çook sevmiştim. Bu filmlerin hepsi not alındıı 🥰

    YanıtlaSil
  11. çoğunu izlemediğimi fark ettim ve not ettim teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğeneceğin filmlere denk gelirsin umarım :)

      Sil
  12. Çok güzel görünüyor... Çoğunu listeme ekledim. :)

    YanıtlaSil
  13. Hepsini ilk kez görüyorum ve merak ettim😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En azından bir kaç tanesini şans ver bence :)

      Sil