6 Şubat 2021 Cumartesi

GEÇMİŞLE DANS-HARLAN COBEN

Kitap Künyesi
Adı: Geçmişle Dans
Orijinal Adı: Stay Close
Yazarı: Harlan Coben
Çevirmen: Selim Yeniçeri
Yayınevi: Martı Yayınları
Sayfa: 476
Yazarın diğer kitap incelemeleri  için tık tık.


Her şey 17 yıl önce kaybolan ve bulunamayan Stewart Green'in kayboluşun yıldönümünden bir gün önce başka bir adamın kaybolmasıyla başlar. Dedektif Broome yıllardır aklında olan Green davasının bu vakayla ilişkili olduğunu düşünüp olayları eşelemeye başlar. 
Broome'in en çok zorlandığı şey Green ile ilişkisi olan Cassie'in de Green ile eş zamanlı olarak ortadan kaybolması. Broome pek çok kişinin aksine ikilinin birlikte kaçtığına inanmamaktadır.

 Broome'in yanılmadığını söyleyebiliriz 17 yıl önce ne olduysa Cassie kaçmış, yeni bir hayata başlamış adını dahi değiştirmiştir. Şimdi Dave ile evli iki çocuk annesi Megan Pierce'den başkası değildir. Geçmişi kapattığını düşense de ona duyduğu özlem yüzünden geçmişin içine çekilmektedir. Eski arkadaşı Lorraine'in ona verdiği haber Megan'ı iyice geçmişe gömmüştür. 
Megan Cassie iken delicesi aşık olduğu adam Ray Levine ise Cassie'in kayboluşundan sonra her şeyiyle darmadağık bir yaşam sürmeye başlamıştır. Fotoğrafçılık kariyerini berbat etmiş zihninden silinmeyen görüntülere katlanmak zorunda kalmıştır. Ve Ray da çektiği bir fotoğraf yüzünden 17 yıl öncesine dönmek zorunda kalır. 
Bize de 17 yıl sonrasında Green yüzünden yolları kesişen bu üç kişinin hikayesini okumak kalır. Bakalım Green'in kayboluşun altında yatan gizem ne?

Harlan Coben arada sırada okumayı alışkanlık haline getirdiğim yazarlardan oldu. Kalemini gerçekten seviyorum çünkü okurken insanı kolay kolay yormuyor. Bu kitabını ortalama buldum aslında iyi diyebilirdim ama bir kaç detay yüzünden diyemedim. İlki suçluyu az çok tahmin etmem gerçi yazar bazı kitaplarından ipuçlarını fazlaca yerleştiriyor, okuyucunun kendini  dedektif gibi hissetmesini istiyor olabilir, orasını bilemem.  Akabinde kitaptaki karakterlerin beni kendilerine bağlayamadığını fark ettim evet onlarla yürüdüm, koştum her şeyi onların gözünden izledim  ama bu karaktere sempati duyamadım nedense. Bu da kitabı ortalama bulmamın bir diğer sebebi. Son olarak bazı yerlerin aşırı klişe olması mesela davanın peşini 17 yıl olmasına rağmen bırakmayan dedektif, geçmişi hakkında yalan söyleyerek bir yuva kuran mükemmel eş. Bu noktaların dışında kitabın aşırı akıcı olduğunu bir kez daha belirterek sevdiğim bir kaç yeri ekleyeyim. Yazarın kitaba renk katan ilginç karakterleri unutmaması (Barbie ve Ken gibi), yazarın mekan seçiminde oldukça sağlam işler çıkarması (gayet akılda kalıcı bir kaç yere değinmesi), çevirinin ortalama üstü olması, tarih bağlantısının iyi düşünülmüş olması.
Son söz okuduğum en iyi Harlan Coben olmasa da eğer katili tahmin etmezseniz sevebileceğiniz kendini hızlıca okutturabilecek ortalamam bir roman.

16 yorum:

  1. Yazar çok tanıdık geliyor ama kitabını okudum mu bilemedim. Polisiye severim. Empati kurulamayan karakterler de polisiye türünün klişelerinden olmaya başladı maalesef. Son zamanlarda okuduğum polisiyelerde durum bu. Ama Coben ile yakın zamanda tanışmak istiyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok kitabı var yazarın, bazı kitaplarının dizisi de var denk gelmiş olma ihtimalin yüksek. Bazı kitapları hem akıcı hem güzel tanışırsın umarım yakın zamanda :)

      Sil
  2. İnsanlar yeni bir hayata yelken açmış işte, salın insanları, ismini bile değiştirmiş sizin yüzünüzden hahahah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte insanları huzura salarlarsa ortaya aksiyon kitabı çıkmaz ne yazık ki :)

      Sil
  3. coben çok iyi yaaa, kitaplarından filmler diziler de var, hepsi de iyi :)

    YanıtlaSil
  4. Halen merak ettiğim ama okuyamadığım bir yazar emeğine sağlık

    YanıtlaSil
  5. Kitabı okumuş kadar olduk çok güzel bir özetleme olmuş teşekkür ederiz

    YanıtlaSil
  6. Harlan Coben'in yıllar yıllar önce bir kitabını okumuştum sonra da denk gelmedi okumadım.Bir kaç yerde Orman kitabının çok iyi olduğunu okudum diye hatırlıyorum aklımda öyle kalmış sen o kitabı okudun mu acaba okudukların arasında var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet okudum, kitabın adını duymanın sebebi Netflix'te dizisinin olması bence. Tabi güzel bir kitaptı onu da belirteyim :)

      Sil
  7. Polisiye kitapların geneli klişe gibi geliyor bana ama işleyiş farklı tabii. Polisiye okumuyorum uzun zamandır, artık sevmemeye başladım. İlerde olurda okursam kolay okunduğu için belki alırım bu kitabı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet polisiyeye ara verdiği fark ettim, yeniden başlamak için Harlan Coben ideal bir yazar :)

      Sil
  8. Bu turu cok severim ama daha önce bu yazari okumamistim. Emeginize saglik��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Polisiye sevenlere hitap eden, kaliteli eserler sunan yazarlardan biri. Denk gelirseniz şans verin bence :)

      Sil