26 Şubat 2021 Cuma

2020 YILINDA İZLEDİĞİM DİZİLER-2


Bir süre önce ilk parçasını yayınlamayı başardığım diziler yazısının ikinci yarısı ile sizlerleyim. Yıl bitmeden değil Şubat ayı bitmeden yayınladığım için çok sevinçliyim diyebilirim. İlk post için buraya tıklayabilirsiniz. Bu postta da izlediklerimi dört parçaya ayırdım. Sizlerde izlediğiniz güzel dizleri bana öneri olarak yazabilirsiniz. Bu yıl Kore dizisi izlemek istiyorum ama çok uzun olmayan ve akıcı bir dizi olursa iyi olur.


ORTALAMA CİVARI

RİTA
Öğretmenliğe gönlünü veren Rita, çocuklar için elinden gelenin fazlasını yapan Rita... Aslında çok sevdiğim dizilerden biri olabilecekken bir noktada Rita'nın karakteri beni bile usandırdı. İyi öğretmen olman, dobra olman, ailelere hatalarını bildirmen, sisteme karşı gelmen güzel ama son sezonda pat diye herkesi (kurduğu okul ve öğrencileri) yarı yolda bırakman sonra başkasını yarı yolda bırakıp okula dönmen beni bile tüketti. Bir karakterin bazı yönlerinin mükemmel olması pek çok hatasının güle oynaya affedilmesini makul kılmamalı. Rita karakterinin bunalımlı ruh halleri mükemmel halleri ile özellikle son sezonda dengeyi kuramamıştı. 

DOC MARTİN
Güzeller güzeli İngiliz kasabası, kasabanın cana yakın ama bir o kadar da dedikoducu halkı ve buz gibi soğuk bir doktor. Aslında bu diziyi çok severdim ama bir avuç kasabalının sürekli hasta olması hatta House dizisindeki gibi gizemli vakaların ara ara çıkması, salgınların eksik olmaması biraz abartılı kaçtığı için nazarımda ancak ortalama diyebileceğim bir dizi oldu Doc Martin. Gene de akıcı ve keyifli bir dizi not düşeyim. 

Ben bu diziyi biraz sevdim hatta ilk bölümüne pek olumlu şeyler yazmasam da. Ortamlarda bu dizi insanlarda hayal kırıklığı yaratmış ki haksız değiller zira kadroda aşırı sağlam isimler var. Bence de daha iyi olabilirdi ama Uzay Kuvvetleri'ni konu aldığı için farklı bir havası olduğu inkar edilemez. Absürt kısımları ve göndermeleri biraz azaltılsaydı daha kaliteli bir yapım çıkardı ortaya bence. 

CHILLING ADVENTURES OF SABRINA 
Öncelikle bu dizinin final sezonunu 2021 yılında izlediğimi belirteyim. Bütünlük olsun diye komple değerlendireceğim hatta fırsat bulursam final sezonunu ayrıca yazacağım. Bu dizi karanlık atmosferiyle, puslu havasıyla, kötü cadıları ile hafiften korku dizisi olabilir. Aslından ilk sezonları biraz daha fazla sevmiştim ama bir noktada güçlü düşmanları alt etmeyi başarıp hala Papaz Blackwood'a yenik düşmeleri,  Sabrina'nın hep yükü sırtlaması, 3. sezon finalinde ağır saçmalamaları ve finalde sırf etkilemek ve belki de net son yazmak için daha da gözlerini karartmaları diziyi ortalama civarına çekti. 

AFTER LİFE
Seveni o kadar fazla ki... Ortalama yazdım diye linç edilmem umarım. Bu dizinin sadece ilk sezonunu izledim tama güzel dizi, ana karakter hayatının aşkını kaybetmiş ne yapsa hoş görelim ama karakterin dobralığı rahatsız edici eşiğini aşmamış mı? Doğrucu karakter candır ama burada daha ne kadar aşabilirim sınırları? izlenimi veriyor karakter. Bu da bir noktada dizinin çekiciliği azaltıyor benim için. Umarım ikinci sezon benim için daha keyifli geçer. 

SELF MADE
Aslında güzel bir başarı hikayesi ama sevmediğim bir kaç yeri olduğu için ortalama olarak değerlendirdim. İlki yıl geçişlerinin başarılı yapılmayışıydı, ikincisinde dizisinin sonunda ortaya çıkan gerçeğin ana  karakterin başarısına gölge düşürmesiydi. Tabi ki dizi gerçeğe dayandığı  için böyle aktarılmak durumda kalınmış bir sahnede olabilir not düşeyim. 


KISIR DÖNGÜ OLMASA İYİYDİ

ELİTE
Elite'nin ilk sezonu fena değildi, her ne kadar lise çağındaki zengin çocuklarının yılların görmüş geçirmişliğini yaşıyormuş gibi davranmaları söz konusu olsa bile. İçerisinde bolca klişe barındırsa bile. Ama bir noktadan sonra olay sadece birbirini tekrar eden bir hale evrildi. Zengin-fakir aşk ilişkilerinden gına gelmesinden bahsetmiyorum bile.

DEAD TO ME 
Kocasını trafik kazasında kaybeden kadının yas sürecinin anlatıldığı bu diziyi ve sürprizlerini beş dakikada çözersiniz ama gene de severek izlerseniz. İkinci sezonun ilkinin tekrarı olduğunu anlayana kadar, senaristler bununla da yetinmemiş ki üçüncü sezonunu aynı döngüyü tekrarlayacak bir sürece gebe etmişler. 

Paranın yüzü aşırı sıcak olduğundan final yapmış diziyi yeniden başlattılar. Bir noktaya kadar zekice olan detayları sevsem de son sezonun finali bazı açılardan resmen ilk finale benze sahneler içeriyordu. Madem böyle zorlu bir işe adım attınız önceki kurgudan daha öteye gitmeli, mantık hatalarından sıyrılmalısınız. 


ÇOK KALİTELİ OLMAYAN ABSÜRT DİZİLER

MEDICAL POLICE
Pandemi sürecinin başlarında izlediğim salgın dizisi. Salgın zamanı izlediğimden midir nedir? O zamanlar daha ılımlı yaklaşsam da diziye, şimdi gerçekten kötü bir dizi olduğunu idrak ettim.  Ucuz bir kara komedi dizisi. Saçma sapan detayları ile sizi güldürmek yerine canınızı sıkabilir.

CHICHIPATOS

Sihirbazlık konusunu işlediğinden ilgimi çeken ama gerçek ve fantastik şeylerin harmanlanması, 3. sınıf absürt komediden öteye gidemeyen diyalogları ile pek beğenimi kazanamayan bir yapım oldu. Oyunculuklar ise tiye amaçlı olsa gerek fazlaca abartılıydı lakin haklarını yemeyelim, bazı oyuncuların bu halleri kara mizah temasına cuk oturmuştu ama diziyi izlemeye pek değmez.

 HASHOTER HATOV

Yukarıdaki absürt dizilere nazaran daha kaliteli bir dizi. İsrail yapımı bu dizide bir polisin ev ve iş hayatı mercek altına alınıyor. Şahsına münhasır karakterlerin yanı sıra içimizden olan karakterleri ile dengeyi az çok tutturan dizi gene de illa izleyin dizisi değil, çok boş vakitlerin çerezlik dizisi.


HERKESİN BEĞENİSİ KAZANAMAYACAK ANİMASYONLAR
PARADİSE PD- HOOPS- CLOSE ENOUGH
Çok kayda değer olmayan 3 animasyon ile yazımı sonlandırıyorum. Hoops zaten ilk sezonun ardından iptal edildi, hiç ilişmeyin. Paradise Pd fena değil, güzel göndermeler olabilir ara ara. Close Enough ise ikisine göre bir kaç tık kaliteli ama gene de Netflix platformunda bile daha kaliteli animasyonlar var.








6 yorum:

  1. Rita, La Casa de Papel, DEAD TO ME, AFTER LİFE ve SELF MADE izleme listemde. İzlediğim dizi yok maalesef. Kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rita'nın bazı yerlerini sevebilirsin. İlk ondan başla bence :)

      Sil
  2. doc martin, elite, dead to me, not aldım, geçen listen de iyiydi hıhıms :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk yazımda sevdiklerim kısmı bayağı sağlam öneriler içeriyor bence :)

      Sil
  3. Chilling Adventures of Sabrina'yı merak ediyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başı iyi ama son kısımları vasat bile değil :(

      Sil