1 Nisan 2022 Cuma

MISSION IMPOSSIBLE 4 (GHOST PROTOCOL) -GÖREVİMİZ TEHLİKE 4 (HAYALET PROTOKOL) (2011)

Ethan Hunt (Tom Cruise) dünyayı kurtarmak için yeniden sahalarda üstelik kendisi bu sefer Moskava'daki bir hapishaneden yeni ekibi tarafından kaçırılarak başlıyor macerasına. 
Ethan'ın bu seferki görevi Rus nükleer fırlatma kodlarını ele geçiren tehlike bir eylemci olan Cobalt'a erişmek.
Ethan'ın ekibi ise bu olayın öncesinde partnerini sırf kodlar yüzünden kaybeden Jane (Paula Patton) ve geçen filmden tanıdığımız teknoloji dehası Benji 'den (Simon Pegg) başkası değildir.

 Cobalt'ın kendisi hakkındaki bilgileri yok etmek için Kremlin'e sızacağını öğrenen ekip öncelikle Cobalt'tan evvel oraya varmak için çabalarlar.
Harcadıkları emeğe ve kullandıkları teknolojiye rağmen oraya Cobalt'tan evvel varamazlar üstelik bir de Cobalt'ın Kremlin'de patlattığı bombanın suçu IMF ekibine kalır.
Bundan sonra işler bir hayli karışır Hayalet Protokol başlar IMF dağıtılır ama Ethan'ın görevi bitmez.
 Ethan ekibine bakanın baş analisti Brandt'ı (Jeremy Renner) de katarak Cobalt'ı durdurmak için kolları sıvar üstelik peşindeki bir Rus ajanına rağmen.


Bakalım Ethan Cobalt'ı 3. Dünya Savaşı'nı başlatacak hamleyi yapmadan durdurabilecek mi?

Görevimiz Tehlike serisi klişeliğine ve kendini tekrar eden kurgusuna rağmen Tom Cruise adına izlemeye devam ettiğim bir seridir. Her zamanki gibi bu filmde de pek çok şey fazlasıyla tanıdıktı. Daha başlarda Kremlin'e sızmalarından tutalım, dünyayı tek başlarına kurtarmalarına kadar her şey o kadar bilindikti ki... Bunlara rağmen ilk filmindeki o şahane havayı bu filmde yakalayamasam da bu filmde teknolojinin  kullanımı o kadar başarılıydı ki bir kısmına helal olsun dedim. Özellikle Kremlin'deki sahne ve gözle yüz tarayan program beni hayrete düşürdü ki film 11 yıl önce çekilmiş varın siz düşünün. Aksiyon sahnelerinin bir kısmı cidden iyiydi lakin ikinci filmde ağzı açık bırakan bir cesaretle o dağa tırmanan Ethan'ın Burj Khalifa'daki performansına şaşırmadım. Ama Cruise'in filmde dublör kullanmadığını duyunca bayağı bir şaşırdım.
 Bu cesaretine şapka çıkarmamak elde değil.
Bunların dışını seriye genelde hakim olan kötü adam ters köşesi bu filmde yapılmadığı için bir hayli şaşırdım, yapılsa daha mı iyiydi bilemedim ama. Filmdeki reklamlardan rahatsız olanlar olmuş lakin ben her zamanki gibi fark etmedim (Bakınız: Azınlık Raporu) bir de genelde çok espriliydi, önceki filmlerle dalga geçilmiş yorumları okudum buna da açıklama yapayım. Bazı yerlerde gülümsedim yalan değil ama Ethan kafasını çarpınca tebessüm dahi etmedim galiba genel tepkiye göre sorun bende diyebilirim. 
Bir eleştirim de kum fırtınasının kavga biter bitmez dağılmasına, bir sahne bu kadar mı absürt olur Allah aşkına. Ethan'ın Ruslara bunlar zeki adamlar değil deyişi ve her zamanki gibi günü Amerika'nın kurtarması inceden verilmesi dahi iç bunaltan mesajlar arasına girdi. 
Son söz muhtemelen aksiyon sahneleri ve mükemmel teknolojik detayları hatırına IMDb'den 7.4 puan alan serinin 4. filmi Hayalet Protokol olumsuz bazı noktalarına rağmen izlenebilir filmler arasında yerini aldı.


4 yorum:

  1. cruise ve bu seriyi çok severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Cruise'i severim ama seri yer yer kendini tekrar düşüyor ne yazık ki :(

      Sil
  2. Bu seriyi baştan sona izlemek istiyordum. Aralarda iki filmini izlemiştim. Bir ara izlerim diyordum ama Netflix'ten bu ayın sonunda kaldırılıyormuş. Bir süre daha bekleyecek. Belki yeni filmi çıkınca izlerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de son filmini izlememiştim, Instagram hesabında bu ay kalktığını gördüm sayende yetişip izledim :)

      Sil