24 Ekim 2013 Perşembe

THE VAMPIRE DIARIES 5.SEZON 3. BÖLÜM

SPOİLER...
GÖRSEL İKİZLER SARDI DÖRT BİR YANIMIZI
Deşici olduğu düşündüğümüz Stefan'ın bir bara girip barmene saldırmasının ve barmenden kaçmasını istemesinin ardından güneşe çıkıp yanmasıyla başlıyor dizimiz. Sonrasında her şeyi rüyasında gören Elena'nın uyanışı,artık bu ruhani bağlantıdan rahatsız olan Damon ve ayrı rüyayı gören Katherina.Ve üçlünün bu barı aramak için seyahate çıkışı. Evet aşk üçgeni mi çarpık çurpuk ilişki ağları mı bende anlamadım.


Silas ise Matt'ı öldürmeye kararlı bunun için kendisini bağlılığını ispatlaması için Nadia'yı kullanıyor.
Stefan ise bir kulübede uyanıyor. Karşısında True Blood dizisinin Luna'sı var.

Stefan ile konuşmaya başlarlar ve Stefan onun Silas'ın gerçek aşkı olduğunu zanneder.Hatta "Güneş batarken uzaklaşın" der ona ve gerçek ortaya çıkar. Bu kızın gerçek aşkı Silas ama Silas'ın gerçek aşkı bu kız değil. Şimdi kızımızın Qetsiyah olduğunu anlıyoruz.Bonnie perdeyi kaldırınca soluğu burada almış. Qetsiyah hikayeyi kendi açısından anlatıyor.Doğuştan yetenekli  Gezginler grubunun iki üyesi olan Silas Ve Qetsiyah ayrıca evlenmeye niyetli bir çifttir. Silas ikisine de ölümsüzlük büyüsü yapması için ısrar eder sonsuza kadar birlikte olmak için.Tabi ki her şey bu kadar toz pembe olmaz düğün günü hazırlana ölümsüzlük ilaçlarıyla kaçan Silas bu ilacın diğerini Qetsiyah'ın hizmetçisi ve aşkı Amara'ya içirir.Ve bilin bakalım Amara kimin tıpkısını aynısı.


Bildiniz Nina Dobrev'e canlandıracak yeni bir karakter daha çıktı.Meğersem bu çift ölümsüzlük iksirini içice doğa direkt ölebilen versiyonlarını yaratmış.Bu durumda Klaus'un ve Elijah'ın biricik aşkı ilk görsel ikizlerin başı olduğunu düşündüğümüz Tatia aslen bilmem kaçıcı görsel ikiz oluyor.
Nadia ise Matt ile tekrar bağlantıya geçer ve Matt'in içine yerleştiren gözetleyici arkadaşı(öldürdüğü) ortaya çıkarır. yani Silas'ın tahmin ettiği kimi kızımız ikili oynar. Ve Matt'ı Katherina'nın yerini öğrenmek için kullanır.

Bar arayışındaki üçlü ise en sonunda doğru barı bulurlar. Barmen ile konuşup Stefan'ın yerine dair ipucu alıyorlar.Ama Nadia çoktan barmeni tek eline almış.Damon'ın mine içmesini sağlıyor ve görsel ikizlerle kaçış kovamalaca  başlıyor. Damon ise Stefan'ı aramaya devam ediyor.

 Qetsiyah ise hikayenin devamını anlatıyor. Laf arasında Stefan'ın insanlığını kapatmadığı ve kadının adını Tessa olarak değiştirmek istediğini öğreniyoruz. Haklı vallahi Qetsiyah cidden...
Elinde ölümsüzlük tedavisi ve düğünde kullanılması gereken kadehle Silas ve Amara'nın çadırının önün de bekler. Silas gelince ona ölümsüzlük tedavisini sunar. Üstelik kadehten Amara'nın kalbini çıkarır. Bunun üstüne iç şu ilacı insan hayatlarımızı birlikte geçirelim der. Biz de artık Yuh deriz.Ondan öteki tarafta mutlu olmasınlar diye doğaüstü bariyeri yarattığını falan anlatıyor. Sonra Stefan'ı bayıltıyor.


Elena ve Katherina ise kovalamaca sonunda birbirlerini buluyorlar ama Nadia'da yakalanıyorlar. Nadia Katherina'yı ele geçiriyor.
Damon ise Stefan'ı buluyor.Qetsiyah ile tartışıyor.
 Ve onun Silas'ın güçlerini çürütmek için Stefan'ı kullanmasına bir şey diyemiyor.Stefan'ın beynini kızarttığı esnada Silas'da Nadia'ya kullanmakta olduğu zihin gücünü kaybediyor. Nadia ve Katherina kaçıyor. Stefan baygın.

Damon ile Tessa konuşuyor. Ve Elena'nın rüyalarının hikmetinin cadımız olduğunu anlıyoruz. Üstelik Amara ve Silas'ın görsel ikizlerinin yüzlerce yıldır  daima birbiriyle birleştiklerini söyler Damon'a. Evet evren daima onları birleştirirmiş. Hatta Damon'a kardeşini bırak git yoksa Elena elinden gidecek gibi imalarda bulundu.Sonra Damon ona saldırdı o Damon'u yere serdi. Elena Tessa'yı bulmasa da iki kardeşi buldu. İlgisi hep Stefan'a dip not.
Silas ise Nadia ile iletişime geçti Hatta Katherina ile de konuştu. Ve onu neden istediğini söyledi. Tedavi Katherine'nın damarlarında dolaşıyormuş.

Matt ise kendini çamurlar içinde evin girişine yatmış halde bulur. Elena onu arar ve bugün konuştuklarını söyler. Matt bambaşka şeyler döndüğünü anlar.
Elena ve Damon Stefan'ı eve getirirler.Damon Elena'ya birliktelikte şansları olmadığından bahseder Elena güven verici konuşmalar yapar. Damon aşkını muazzam bir şekilde anlatır.
Tam bu sıralarda Stefan uyanır ve o da ne Stefan hiçbir şey hatırlamıyor.

Qetsiyah'ın Stefan'ın beynini kızartmasından sonra bir aksaklık çıkacağı belliydi zaten.Ama bunun sonu Elena'nın Stefan'ın üstüne düşüp tekrar aşk yaşamalarına gidecek mi merak içindeyim.Görsel ikiz mevzusu ve kaderin daima onları birleştirdiği konusuna gelirsek senaristler ne olursa olsun Stelana yapacağız demek istediler bence. Yani Elena istediği kadar Damon desin onunla çıksın,onu tercih etsin ama kader Stefan diyor.Zaten Elena ne kadar Damon'u tercih etse de bir gözü hep Stefan'da.
Ama senaristler bu görsel ikiz mevzusunda ince bir çizgi üzerinde dolaşıyor bence. Çünkü bugüne kadar Nina Dobrev görsel ikizlerin hakkını verdi. Paul'da yeni başlasa da iyi gidiyor. Ama ben oyuncular bu kadar yüklenmelerini doğru bulmuyorum. Yüzlerinden hangi karakteri canlandırdığı anladığımız oyuncular bu dizinin başarısına kocaman bir katkı sağlıyor. Ama keskin sınırlarca ayrılmış karakter çizgisi ,oyuncular kalitesini bozduğu ilk anda dizinin kalitesini yerle bir edecek. Umarım böyle bir olaya rastlamadan dizinin finalini görürüz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...