31 Mayıs 2015 Pazar

THE GRAND BUDAPEST HOTEL-BÜYÜK BUDAPEŞTE OTELİ(2014)

Filmin başında bir genç kız bir yazarın anıtına gelip onun kitabı olan Büyük Budapeşte Oteli'ni okumaya başlamasını izliyoruz.
Ardından 1985'e dönüyoruz yazar kısa bir açıklamanın ardından Büyük Budapeşte Oteli'ni nasıl yazdığını daha doğrusu ona bu hikayenin nasıl aktarıldığını anlatmaya koyuluyor.
O zamanda 1968  tarihe dönüyoruz.Yazar(Jude Law) sinir hastalığına tutulunca kendini Büyük Budapeşte Oteli'nde buluyor. Fazlasıyla sakin olan görkemli otelde,otelin sahibi Zubrowka'ın en varlık adamı Zero Moustafa Bey(F. Murray Abraham) ile tanışıyor. Adam karşısında yazarı bulunca başlıyor bu oteli nasıl aldığını anlatmaya.

1932 gidiyoruz bu sefer de otelin odacısı M. Gustave(Ralph Fiennes) ile tanışıyoruz.
Ayrıca otele lobi görevlisi olarak giren Zero'un(Tony Revolori) gençliğini de görmeyi ihmal etmiyoruz. M. Gustave işe yeni başlayan Zero'u çırağı olarak alıp onu eğitmeye başlıyor.
 Zamanla Zero otelin en düzenli ve en zengin müşterilerin M. Gustave sayesinde otelde konakladıklarını anlıyor.
 Otelde çalışmaya devam ederken yine o otelin müşterisi olan ve M. Gustave'in aşırı samimi olduğu Madam D.'in (Tilda Swinton) ölüm haberinin gelmesiyle ikili trene atlayıp soluğu Lutz Kalesi'nde alıyorlar ki Madam D.'in zenginliği bizim Zero'un şok geçirmesine sebep oluyor.
Madam D.'in bütün sülalesinin toplandığı miras açıklama merasimi ise fazlasıyla olaylı geçiyor.
Madam D. neredeyse bütün mirasını oğlu Dmitri(Adrien Brody) bırakmış,ayrıca kız kardeşlerine ödenek verilmesini talep etmiş. Ama M. Gustave'i es geçmemiş ona da kıymeti paha biçilemez Elmalı Oğlan tablosunu bırakmış.
Böyle paha biçilemez bir tablonun M. Gustave'e bırakılması ortalığı itiraza boğar  tabi ki. Zero ve M. Gustave yangına körükle gidecek büyük bir şey daha yaparlar.
Ardından otelin yolunu tutarlar ve hayatlarına devam ederler ta ki büyük bir olaylar silsilesi başlaya kadar...




9 dalda Oscar 'a aday olan ve 4 dalda ( En İyi Kostüm Tasarımı, En İyi Makyaj ve Saç, En İyi Yapım Tasarımı ve En İyi Orijinal Şarkı ) Oscar'ı evine götüren The Grand Budapest Otel kesinlikle beğendim,severek izlediğim ve tavsiye edebileceğim bir film oldu.
Film başlarında dili biraz ağır bir kitap okuyormuş hissini kapıldım,bana kitap okumuyormuş hissi veren ilk filmdi The Grand Budapest Otel. Ardından sizi sizden alacak manzara sahneleri...Adeta bir görsel şölen yaşatacak kadar başarılıydı çekimleri.
Bazen tahmin edebilen ortalama bir kurguya rağmen işleniş oldukça başarılıydı,masalsı hava sizi alıp filmin derinliklerinde kaybolmanızı sağlıyordu.
Ayrıca filmde kısacık görme imkanı bulduğumuz bir oyuncu kadrosu vardı ki bahsedilmeden olmaz Adrien Brody,Willem Dafoe,Bill Murray,Edward Norton,Owen Wilson...Bu oyuncular filme tat katarken Ralph Fiennes ve Tony Revolori filmin asıl yükünü alkışı hak edecek kadar başarılı bir şekilde taşıyorlardı.
Kısacası IMDB tarafından 8.1 puan alan filmin içinde kaybolmanız tavsiye edilir.

25 yorum:

  1. Wes Anderson'ın bütün filmleri çok güzel. Gerçi bu film sanırım benim en sevdiğim filmi oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim izlediğim tek filmi ama diğer filmlerine de bakmayı düşünüyorum :)

      Sil
  2. Görülesi bi filme benzuyor.....

    YanıtlaSil
  3. Ben filmi çok sevdim oynayan aktörler için bile izlenebilir :)

    YanıtlaSil
  4. Guzel bir film mutlaka izlenmeli

    YanıtlaSil
  5. Guzel bir film mutlaka izlenmeli

    YanıtlaSil
  6. Guzel bir film mutlaka izlenmeli

    YanıtlaSil
  7. Not alıyorum. Teşekkür ederim ♥

    YanıtlaSil
  8. En kısa zamanda izlemek gerek diye düşündüm yazınızı okuyunca emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  9. Filmin enteresan ve hoş bir havası olduğu belli oluyor... Fırsat yaratabilirsem izleyeceğim. Teşekkürler...Sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. Gerçekten ilgimi çekti. Umarım bu filmi kaçırmam. Defterine yazdım. Bu tarz filmler benim hayal gücünü arttırır. Sevgiler

    YanıtlaSil