4 Mayıs 2014 Pazar

BÖĞÜRTLEN KIŞI-SARAH JIO

Yazarın Mart Menekşeleri  incelemesi için buraya
Yağmur Sonrası incelemesi içinse buraya.
1933 yılı Mayıs ayında  gencecik bir anne Vera Ray  çalışmak için üç yaşındaki oğlu Daniel'i bir gece yalnız bırakıyor. Ve döndüğünde oğlunu yatağında bulamıyor. Üstelik oğlunun çok sevdiği oyuncak ayısı Max'ı  dışarıda karlar arasında bulur.
Vera için hayatının en büyük kabusu şimdi başlıyordu. Onun tek amacı oğlunu bulmaktı artık.
80 sene sonra...
Claire Aldridge bir gazete muhabiri. Seattle tıpkı 80 sene önceki ki bir kar fırtınası ile karşı karşıyadır. Mayıs ayında kar...Meteorologlar mevsim sonu görülen bu ani soğuklukları Böğürtlen Kışı olarak nitelendirirlermiş. Claire'nin patronu Frank Claire'den 80 yıl sonra tekrarlayan bu böğürtlen  kışından bir hikaye çıkarması ister.
Claire 1 yıl önce yaşadığı korkunç olayın izlerini üzerinde taşıyan eşi Ethan ile arasında ciddi sorunlar yaşayan bir gazeteci. 80 yıl önceyi araştırdığında Daniel'in kayboluş haberini gördüğünde makale konusunu bulduğunu anlıyor. Ve Daniel'in kayboluş gizemini çözmek için dört elle sarılıyor.
Kitap boyunca kah Vera'nın kah Claire'nin yanındayız. Kimi zaman Vera'nın dinmesi mümkün olmayan evlat acısını okuyor kimi zaman Daniel'in babası Charles ile tanıştığı anlarda buluyoruz kendimiz.
Claire'nin yanında ise kendimizi bu makaleyi hazırlayışındaki o süreçte buluyoruz ya da Claire'nin geçmişindeki o acı verici olayı hatırlayışında...

Kalbinizin derinliklerinde işlenen acıyı,tek kelimeyle nasıl dile getirirsiniz?

Söz konusu Saraj Jio olunca kendimi yüreğime dokunacak,beni derinden etkileyecek bir hikayeye hazırlamıştım Ve beklediğim de oldu.Her satırda karakterlerimizin yaşadığı derin acıları hissettim. Adeta onlarla üzüldüm onlarla ağladım.
Sarah Jio her zamanki gibi karakterlerle empati kurmakta sınır tanımayacağımız,gizemli bir kayboluş hikayesini içine alan özetle bizi merakla sayfaları  çevirmeye iten bir eser sunmuş. Ve bu eser  püsküllü ayracından, şahane kapağını,kaliteli baskı ve çevirisiyle bize Arkadya Yayınları aracılığıyla bizlere  ulaşmış. Tabi ki tavsiye edilir.

Alıntılara geçersek...
"Dışarısı buz gibiydi.Ve yağan kar bir girdap gibi amansızca dönerek uçuşurken,küçük oğlumun kabanını giyip giymediğini bile bilmiyordum."

"Yengeme göre arkadaş,kendisi mutlu değilken senin mutlu olmana sevinen -hatta mutluluğunu kutlayan- kişidir."

"Kimse geçmiş hakkında konuşmazdı. Gerçeklerin üzeri özenle örtülmüştü.Ta ki hepsi bir anda serbest kalana kadar. Sırlar böyledir,her zaman yollarını bulurlar. Bu bir ömür sürse bile."

"Sadece peş peşe yanlış başlangıçlar," diye yanıtladı.
"Hatalar kişiliği oluşturur," dedim.

Kitaptaki hoş sürprizler...
Sarah Jio imzası,
Sarah Jio'nun Türk okurları ilişkin mektubu,
Ve Mart Menekşeleri kitabının Emily ve Bee Yenge karakterlerinin geleceğine ufacık bir bakış atmamız.

14 yorum:

  1. Merhaba, Mart Menekşeleri'nden önce Böğürtlen Kışı'nı okursam bir sorun olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Normalde kitaplar bağlantılı değil ama buradaki küçük kesit Mart Meneşeklerinin sonuna ilişkin bir detay verilmiş. Önce Mart Meneşekleri'ni okusan daha güzel olur :) İlla Böğürtlen Kışı'nı okuyacaksan da kısa bir kesit olduğu için takılmaz unutursun bence yani bir sorun olacağını sanmıyorum.

      Sil
    2. nasıl bir bağlantı var anlatır mısın?

      Sil
    3. Böğürtlen Kışı'nda kısacık bir paragraf Emily'in kocasıyla geleceğini ve Bee teyzenin hastalandığını anlatıyordu,Claire onları ziyarete gitmişti.

      Sil
    4. Kaçıncı sayfa olduğunu söyler misin?

      Sil
    5. 175. sayfa ve sonrası :)

      Sil
  2. Sarah Jio kitaplarının hiç birini okumadım ama çok merak ediyorum. Bir türlü sıra gelmiyor ki :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka okumalısın çok güzeller :) Ekleyiver okuma listenin üst sıralarına.

      Sil
  3. okunması gerekenler arasında

    YanıtlaSil
  4. Merhaba ben önce böğürtlen kışını okudum ve bugünde mart menekşelerini bitirdim. Ancak Bee yenge ile Emily bağlantısını anlayamadım Böğürtlen kışındaki kitabımı da ödünç verdim bakamıyorum. Anlatabilir misiniz caba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böğürtlen Kışı'nda kısacık bir paragraf Emily'in kocasıyla geleceğini ve Bee teyzenin hastalandığını anlatıyordu.

      Sil
  5. Teşekkürler özet için. Okumamıştım ama okumayı düşünüyorum kitabı.Tekrar teşekkürler...

    YanıtlaSil